Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Vroeger was alles beter... :roll: Toen die nog niet was opgeleverd, waren klimmetjes best uitdagend, ook omdat je niet wist welke kant je op moest rijden :lol: :lol: en straks als het weer droog en mul wordt heb je weer een andere uitdaging.
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Blastfromthepast schreef: di 18 mei 2021, 15:13 Ik vind Zeist ook heel leuk. Austerlitz ben ik als enige van alle UHR routes nooit geweest. Op basis van wat ik daarover hoor, vind ik het de moeite niet waard. Maar Zeist vind ik bijvoorbeeld weer leuker en afwisselender om te rijden dan Den Treek. Maar zoals gezegd, iedereen ervaart het anders.
Alleen het stuk langs de N224 maakt het al de moeite waard om Austerlitz te rijden. Heerlijk snel stuk (tegenwoordig wel de kinders daar voorrang verlenen)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zeist leuker dan Den Treek :~ Smaken verschillen gelukkig.. Austerlitz vind ik leuker dan Zeist.

Vignet is weer binnen, zag dat er al weer onderhoud is gedaan. Met een nieuw stukje track.
Fijn dat mijn geld van het vorige vignet nu goed gebruikt is :-q
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Initieel vond ik den treek een mooiere trail dan Zeist/Austerlitz. Net wat meer variatie aan paadjes, en hier en daar een net wat interessanter klimmetje/afdalinkje (i.e. een mooie wortel opstap hier en daar etc). Helaas wordt den treek ook steeds meer eenheidsworst :(
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Wordt tijd dat er wat mountainbikende vrijwilligers aan de slag gaan. Even wat restauratie van delen van het parcours maakt het weer wat leuker.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

corex schreef: wo 19 mei 2021, 18:30 Wordt tijd dat er wat mountainbikende vrijwilligers aan de slag gaan. Even wat restauratie van delen van het parcours maakt het weer wat leuker.
Regel jij dat ff, mag ook na het weekend. :bier:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dat is niet aan mij/ons. Die bal ligt bij Den Treek om dat te organiseren. Beheerder van een familie landgoed met wortels in de bosbouw. Heeft weinig affiniteit met mountainbiken. Op bepaalde stukken herstel van hoogte en maakt het weer wat afwisselender. Zoals in het begin. Het is een wens niet een eis. Mijn handen jeuken soms wel. Nog even afwachten wat de ontwikkelingen gaan worden. Als er weer wat rust is m.b.t. Covid.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Nog een vraag over water: is er langs deze route, 1 van beide, een plek om water te tappen? En evt langs route Austerlitz?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Niels63 schreef: za 29 mei 2021, 18:18 Nog een vraag over water: is er langs deze route, 1 van beide, een plek om water te tappen? En evt langs route Austerlitz?
Op verzoek van MTBUH heeft het Beauforthuis een tappunt geplaatst aan de buitenkant van hun gebouw. Daarnaast staat in het centrum van Austerlitz een watertap
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

bouwpakket schreef: za 29 mei 2021, 18:20
Niels63 schreef: za 29 mei 2021, 18:18 Nog een vraag over water: is er langs deze route, 1 van beide, een plek om water te tappen? En evt langs route Austerlitz?
Op verzoek van MTBUH heeft het Beauforthuis een tappunt geplaatst aan de buitenkant van hun gebouw. Daarnaast staat in het centrum van Austerlitz een watertap
Maar die van Austerlitz deed het niét. Ben naar de begraafplaats gereden iets verderop. Gelijk na het hek links: waterpunt!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Top! Thx
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Restaurant de Gezelligheid heeft een waterttapppunt aan de route. Staat in de voortuin/terras
Laatst gewijzigd door _Chris op za 29 mei 2021, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#OpaRijdtEenIZZO
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

MTBarc schreef: za 29 mei 2021, 20:00
bouwpakket schreef: za 29 mei 2021, 18:20
Op verzoek van MTBUH heeft het Beauforthuis een tappunt geplaatst aan de buitenkant van hun gebouw. Daarnaast staat in het centrum van Austerlitz een watertap
Maar die van Austerlitz deed het niét. Ben naar de begraafplaats gereden iets verderop. Gelijk na het hek links: waterpunt!
Was vorig jaar ook al zo, ga ik nog eens achteraan. Blijkbaar moet iemand de sleutel hebben ofzo, maar niemand kon me vertellen wie...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Austerlitz is me een beetje te ver rijden voor een bidonnetje water

Op/nabij route Treek zijn vele opties om water te tappen.

- wasbak buiten bij de toiletten YMCA als ze geopend zijn
- fonteintje bij de entree van de Gezelligheid op het asfalt deel van de route Doornseweg
- 2 maneges op het landgoed
- bij het pannekoekenhuis

Als je geen route hebt geeft vrij rijden meer opties voor plezier.

Een paar jaar geleden bij een boerderij op de Treek water getapt. Was daar de dag ervoor een feestje geweest.
Stond daar zo'n rodeo stier apparaat. Mocht even een beurt op de nep stier.
De beurt was een toffe afwisseling van de rit en niet onverdienstelijk volgens Gerrit die de stier bestuurde :winkie:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Iemand nog geweest vandaag? ben benieuwd of er veel water staat naar de afgelopen dagen? Ben van plan morgen ochtend rondje blauw en rood te doen.
Plaats reactie