Gezien het blijkbaar uit den boze is dat gebruikersgroep A mensen van gebruikersgroep B tegenkomen in het bos kan ik erin komen dat dit stuk daar niet zo goed in slaagde, en dat er daarom een alternatief aangelegd wordt. Maar laten we aub niet doen alsof dat stuk en/of die bocht gevaarlijk was en er noodzaak (ik zou zelfs zeggen behoefte....) was om daarom iets te veranderen.......pietervl schreef: ↑wo 13 april 2022, 15:38 Ik heb nooit begrepen dat dat stuk er in zat. Je rijdt moeiteloos met 40 km per uur naar beneden op een gedeeld pad waar ik ook mensen met kinderwagens gezien heb. Bovendien is het schijnveilig. Voor een beginner lijkt het een heel makkelijk stuk, maar het kan er mul zijn. Dan even iets teveel gewicht op het voorwiel en iets teveel stuurcorrectie en je gaat ongenadig OTB als je op die 40 km per uur zit.
Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg
-
- Extreme Biker
- Berichten: 674
- Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
- Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets
Je moet niet alleen naar jezelf kijken. Gevaar is gerelateerd aan het niveau van de fietser. Bedenk dat de routes hier kinderbadje en driemeter bad tegelijkertijd zijn. Hopelijk gaat routecodering daar verandering in brengen.Noin schreef: ↑wo 13 april 2022, 22:58Gezien het blijkbaar uit den boze is dat gebruikersgroep A mensen van gebruikersgroep B tegenkomen in het bos kan ik erin komen dat dit stuk daar niet zo goed in slaagde, en dat er daarom een alternatief aangelegd wordt. Maar laten we aub niet doen alsof dat stuk en/of die bocht gevaarlijk was en er noodzaak (ik zou zelfs zeggen behoefte....) was om daarom iets te veranderen.......pietervl schreef: ↑wo 13 april 2022, 15:38 Ik heb nooit begrepen dat dat stuk er in zat. Je rijdt moeiteloos met 40 km per uur naar beneden op een gedeeld pad waar ik ook mensen met kinderwagens gezien heb. Bovendien is het schijnveilig. Voor een beginner lijkt het een heel makkelijk stuk, maar het kan er mul zijn. Dan even iets teveel gewicht op het voorwiel en iets teveel stuurcorrectie en je gaat ongenadig OTB als je op die 40 km per uur zit.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 294
- Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
- Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt
Iemand geweest vandaag die weet hoe het erbij ligt ?
Dat het droog is begrijp ik
Dat het droog is begrijp ik
Zelfs met het oogpunt kinderbadje geloof ik simpelweg niet dat dat stuk daadwerkelijk gevaarlijk is, of in ieder geval gevaarlijk genoeg dat er iets aan gedaan moet worden. Dat is simpelweg betutteling. Er bestaat bij mountainbiken nu eenmaal het risico dat je een keer valt; so be it. Dan sta je weer op, rijd je weer verder, en gebruik je de geleerde ervaring voor de volgende keer (en val je daar dan hopelijk niet meer). We hebben in NL nog een hele grote inhaalslag te maken wat betreft het aanleggen van interessante trails; dit soort stukken als gevaarlijk bestempelen helpt daar zeker niet bij.
Vandaag een paar van de noordelijke stukken van Blauw gereden. Weinig bijzonders op aan te merken; het ligt erbij zoals het er zo vaak bij ligt (als een biljartlaken met hier en daar wat mullere stukjes).VintigeBiker schreef: ↑ma 18 april 2022, 18:22 Iemand geweest vandaag die weet hoe het erbij ligt ?
Dat het droog is begrijp ik
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 443
- Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35
Helemaal eens. Bij zelfs de meest simpele “kuil” staat tegenwoordig een bordje “pas op, drop”. mTBen is en blijft een risicosport: deal with it. De theorie laat ook zien dat bij meer borden etc mensen minder gaan nadenken. En daarnaast irriteer ik mij ma-te-loos dat we in NL meer en meer aan totale risicouitsluiting aan hey doen zijn. Er mag nooit meer iets mis gaan (de Onderoeksraad voor de Veiligheid vaart er wel bij). Het is zelfs zo erg dat er regelgeving is voor de grootte van dé houtsnippers op kinderspeelplaatsen….Noin schreef: ↑ma 18 april 2022, 20:04
Zelfs met het oogpunt kinderbadje geloof ik simpelweg niet dat dat stuk daadwerkelijk gevaarlijk is, of in ieder geval gevaarlijk genoeg dat er iets aan gedaan moet worden. Dat is simpelweg betutteling. Er bestaat bij mountainbiken nu eenmaal het risico dat je een keer valt; so be it. Dan sta je weer op, rijd je weer verder, en gebruik je de geleerde ervaring voor de volgende keer (en val je daar dan hopelijk niet meer). We hebben in NL nog een hele grote inhaalslag te maken wat betreft het aanleggen van interessante trails; dit soort stukken als gevaarlijk bestempelen helpt daar zeker niet bij.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 294
- Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
- Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt
Vandaag een paar van de noordelijke stukken van Blauw gereden. Weinig bijzonders op aan te merken; het ligt erbij zoals het er zo vaak bij ligt (als een biljartlaken met hier en daar wat mullere stukjes).VintigeBiker schreef: ↑ma 18 april 2022, 18:22 Iemand geweest vandaag die weet hoe het erbij ligt ?
Dat het droog is begrijp ik
[/quote]
Thanks for the info
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: ja de mijne ja
Net gereden en Blauw heeft ook geen omleidingen meer!
Ook een tijd een ebiker in mijn wiel gehad, ik zie net in Strava dat hij vandaag in Strava ook een KOM heeft gereden binnen de NIET e-MTB… lekker sportief weer die ebikers
Edit: Ah aangeven op Strava werkt wel goed, direct verwijderd uit de resultaten
Ook een tijd een ebiker in mijn wiel gehad, ik zie net in Strava dat hij vandaag in Strava ook een KOM heeft gereden binnen de NIET e-MTB… lekker sportief weer die ebikers
Edit: Ah aangeven op Strava werkt wel goed, direct verwijderd uit de resultaten
-
- Extreme Biker
- Berichten: 674
- Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
- Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets
Noin schreef: ↑ma 18 april 2022, 20:04Zelfs met het oogpunt kinderbadje geloof ik simpelweg niet dat dat stuk daadwerkelijk gevaarlijk is, of in ieder geval gevaarlijk genoeg dat er iets aan gedaan moet worden. Dat is simpelweg betutteling. Er bestaat bij mountainbiken nu eenmaal het risico dat je een keer valt; so be it. Dan sta je weer op, rijd je weer verder, en gebruik je de geleerde ervaring voor de volgende keer (en val je daar dan hopelijk niet meer). We hebben in NL nog een hele grote inhaalslag te maken wat betreft het aanleggen van interessante trails; dit soort stukken als gevaarlijk bestempelen helpt daar zeker niet bij.
Ik voel mij nog steeds niet door jou begrepen. Het gaat om de schijnveiligheid. Onervaren fietsers beseffen niet wat daar kan gebeuren. In Amerongen 1.0 had je destijds een snelle afdaling. Op een bepaald moment staat een noob tegen mij op te scheppen dat hij daarop de KOM had. Een gozer die 90% van de tijd op een racefiets zat, heel hard kon trappen, maar geen inzicht had in mountainbiken. In die tijd stond daar regelmatig een ambulance omdat fietsers in de mulle stukken op hoge snelheid over de kop gingen. Je bent een geoefend fietser door meerdere vaardigheden. Fietscontrole ligt voor de hand, maar terreininzicht volgt daar al heel snel op. Kunnen herkennen of iets mul is, glad of bijvoorbeeld off camber en weten hoe te reageren. Een drop, jump of flinke wortelpartij boezemt een beginner ontzag in. Iedereen beseft dat hij moet kiezen, doen of niet. Maar dat ontzag biedt dit afdelinkje niet, en dan ga je ineens argeloos met 40 km per uur onverwacht door een hap met je voorwiel in het zand over je stuur of stuurloos het bos in. In de duidelijkheid van het risico zit de nuance. Alles mag wat mij betreft uitdagend zijn, maar niet vals.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: ja de mijne ja
Ik heb zelf ook aan motorcross gedaan (op een baan wel te verstaan) en dan zou met bovenstaande eigenlijk de hele sport opgeschort kunnen worden. Met de crossmotor rij je vrijwel overal 40+, door mul zand, over sprongen etc. Ik reed altijd op McVolgas in Ermelo en daar zijn ook wel echt de nodige ongelukken gebeurt, ook meerdere met dodelijke afloop. Het is enorm verdrietig natuurlijk maar iedereen is het eens dat dit een risico van de sport is.pietervl schreef: ↑di 19 april 2022, 16:35Ik voel mij nog steeds niet door jou begrepen. Het gaat om de schijnveiligheid. Onervaren fietsers beseffen niet wat daar kan gebeuren. In Amerongen 1.0 had je destijds een snelle afdaling. Op een bepaald moment staat een noob tegen mij op te scheppen dat hij daarop de KOM had. Een gozer die 90% van de tijd op een racefiets zat, heel hard kon trappen, maar geen inzicht had in mountainbiken. In die tijd stond daar regelmatig een ambulance omdat fietsers in de mulle stukken op hoge snelheid over de kop gingen. Je bent een geoefend fietser door meerdere vaardigheden. Fietscontrole ligt voor de hand, maar terreininzicht volgt daar al heel snel op. Kunnen herkennen of iets mul is, glad of bijvoorbeeld off camber en weten hoe te reageren. Een drop, jump of flinke wortelpartij boezemt een beginner ontzag in. Iedereen beseft dat hij moet kiezen, doen of niet. Maar dat ontzag biedt dit afdelinkje niet, en dan ga je ineens argeloos met 40 km per uur onverwacht door een hap met je voorwiel in het zand over je stuur of stuurloos het bos in. In de duidelijkheid van het risico zit de nuance. Alles mag wat mij betreft uitdagend zijn, maar niet vals.Noin schreef: ↑ma 18 april 2022, 20:04
Zelfs met het oogpunt kinderbadje geloof ik simpelweg niet dat dat stuk daadwerkelijk gevaarlijk is, of in ieder geval gevaarlijk genoeg dat er iets aan gedaan moet worden. Dat is simpelweg betutteling. Er bestaat bij mountainbiken nu eenmaal het risico dat je een keer valt; so be it. Dan sta je weer op, rijd je weer verder, en gebruik je de geleerde ervaring voor de volgende keer (en val je daar dan hopelijk niet meer). We hebben in NL nog een hele grote inhaalslag te maken wat betreft het aanleggen van interessante trails; dit soort stukken als gevaarlijk bestempelen helpt daar zeker niet bij.
Volgens mij gebeuren dit soort zaken nauwelijks met mountainbiken. Boven je kunnen rijden is gewoon niet slim, ik denk dat een gevaren bordje meer gepast is dan het verwijderen van eventueel gevaarlijke segmenten.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Je plaatst een bordje en het probleem is opgelost
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Welk probleem? Is het er zo druk met Ambulances.
Of is het een gecreeerd probleem door de "buren"
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Vast wel. Die buren zijn niet helemaal goed
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3830
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
100% mee eens. Begrijp ook niet waar dat vandaan komt.HarrySlingerLove schreef: ↑ma 18 april 2022, 20:09Helemaal eens. Bij zelfs de meest simpele “kuil” staat tegenwoordig een bordje “pas op, drop”. mTBen is en blijft een risicosport: deal with it. De theorie laat ook zien dat bij meer borden etc mensen minder gaan nadenken. En daarnaast irriteer ik mij ma-te-loos dat we in NL meer en meer aan totale risicouitsluiting aan hey doen zijn. Er mag nooit meer iets mis gaan (de Onderoeksraad voor de Veiligheid vaart er wel bij). Het is zelfs zo erg dat er regelgeving is voor de grootte van dé houtsnippers op kinderspeelplaatsen….Noin schreef: ↑ma 18 april 2022, 20:04
Zelfs met het oogpunt kinderbadje geloof ik simpelweg niet dat dat stuk daadwerkelijk gevaarlijk is, of in ieder geval gevaarlijk genoeg dat er iets aan gedaan moet worden. Dat is simpelweg betutteling. Er bestaat bij mountainbiken nu eenmaal het risico dat je een keer valt; so be it. Dan sta je weer op, rijd je weer verder, en gebruik je de geleerde ervaring voor de volgende keer (en val je daar dan hopelijk niet meer). We hebben in NL nog een hele grote inhaalslag te maken wat betreft het aanleggen van interessante trails; dit soort stukken als gevaarlijk bestempelen helpt daar zeker niet bij.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Jij bent niet degene die de gevolgen/ellende op zijn/haar bordje krijgt. Vandaar dat je het nooit gaat begrijpenMVMVML schreef: ↑wo 20 april 2022, 12:46100% mee eens. Begrijp ook niet waar dat vandaan komt.HarrySlingerLove schreef: ↑ma 18 april 2022, 20:09
Helemaal eens. Bij zelfs de meest simpele “kuil” staat tegenwoordig een bordje “pas op, drop”. mTBen is en blijft een risicosport: deal with it. De theorie laat ook zien dat bij meer borden etc mensen minder gaan nadenken. En daarnaast irriteer ik mij ma-te-loos dat we in NL meer en meer aan totale risicouitsluiting aan hey doen zijn. Er mag nooit meer iets mis gaan (de Onderoeksraad voor de Veiligheid vaart er wel bij). Het is zelfs zo erg dat er regelgeving is voor de grootte van dé houtsnippers op kinderspeelplaatsen….
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3830
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
Dus die risico-uitsluiting is niet eens voor de betrokken persoon zelf, maar voor de hulpverlener waar hij beland?bouwpakket schreef: ↑wo 20 april 2022, 13:02Jij bent niet degene die de gevolgen/ellende op zijn/haar bordje krijgt. Vandaar dat je het nooit gaat begrijpen