Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mattaglap
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Maandag a.s. is de route weer open.

Kan het natte deels opdrogen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik ben hier vandaag voor het eerst geweest. Dagkaartje gekocht en een vrije dag benut om die kant op te fietsen en eens iets anders te rijden.

Ben gestart met de rode route, toen blauw en daarna nog een keer rood. Er zitten echt een paar hele aardige stukjes in. Ook plekken waar ze nog even wat tijd nodig hebben om de strijd met het mulle zand of de modder te winnen maar dat hoort erbij met een nieuwe route. Overigens was alles nu wel droog maar de plekken en sporen zijn nog goed te zien. Alleen blauw had één diepe plas die wat onverwacht achter één van de vele bochtjes tevoorschijn kwam. Maar het is maar water dus daar kun je gewoon doorheen. Ook een paar leuke passages over de hei met mooie uitzichten. :-q

Prima besteding van de middag. Inclusief heen en weer en het kleine rondje bij Soest goed voor 106km mtb plezier en dat in februari. Lekker rustig zoals je op een maandagmiddag mag verwachten al is dat tegenwoordig geen garantie.

Het viel me op dat er best veel plekken ingereden moeten worden. Ik denk na groot onderhoud met de kraan. Dat zorgt er natuurlijk voor dat het net wat zwaarder loopt dus ik ga wel slapen vanavond. :bier:
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmiddag een rondje blauw gedaan. Grappig om te zien dat er nog kuilen zijn waar water in staat en ik even verderop midden in een bak mul zand terecht kom. 80% van de track ligt er perfect bij! sommig stukken zijn wat hobbelig en hier en daar is het dan echt al te droog. Heerlijk gereden! Ik ben geen expert, maar verwacht wel dat sommige heuveltjes waar nu bij het opgaan al mul zand ligt, steeds verder worden uitgehold. (sommige was al ruim 30 cm weggevallen) Wellicht zijn van die rubber of kunststof matjes een goede optie om de zaak bij elkaar te houden. Die zie ik overal op route Dorst, en die blijft altijd heel erg goed. Oh en pas op, ergens zit normaal een kuil waar je snel in en uit gaat, deze is nu vol met water en afgesloten met takken ervoor, ik schrok even en kon er nog net op tijd via de bypass langs. Een van mijn favoriete routes!
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

erikvlugt schreef: ma 1 maart 2021, 20:59 Oh en pas op, ergens zit normaal een kuil waar je snel in en uit gaat, deze is nu vol met water en afgesloten met takken ervoor, ik schrok even en kon er nog net op tijd via de bypass langs. Een van mijn favoriete routes!
Check, vooral die takken maken het een potentiële OTB :) Vanmiddag blauw en rood gereden en ze lagen er heerlijk bij. Ken de routes niet goed genoeg, dus wel een paar keer op de grote plaat verrast door mul zand op klimmetjes.
Onnem
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 13 juli 2016, 20:32

StevenK schreef: ma 1 maart 2021, 22:55 Check, vooral die takken maken het een potentiële OTB :)
Durf-te-vragen: wat betekent OTB?

Het gaat neem ik aan om die diepe kuil met water, vlak voordat je het zandpad opgaat? Waar je links omheen kunt rijden?
Die staat wel vaker vol met water.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Onnem schreef: di 2 maart 2021, 10:23
StevenK schreef: ma 1 maart 2021, 22:55 Check, vooral die takken maken het een potentiële OTB :)
Durf-te-vragen: wat betekent OTB?

Het gaat neem ik aan om die diepe kuil met water, vlak voordat je het zandpad opgaat? Waar je links omheen kunt rijden?
Die staat wel vaker vol met water.
Over The Bar
Onnem
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 13 juli 2016, 20:32

Inmiddels gevonden in deze mooie woordenlijst
https://ntxtrails.com/mountain-biking-1 ... and-slang/
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Daar is er ook een van naar het nederlands:

https://www.fietssport.nl/magazine/mate ... oordenboek
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

erikvlugt schreef: ma 1 maart 2021, 20:59 Wellicht zijn van die rubber of kunststof matjes een goede optie om de zaak bij elkaar te houden. Die zie ik overal op route Dorst, en die blijft altijd heel erg goed.
Ik hoop het niet. Rubbermatten vind ik nou echt niks aan. Verhard rijden doe ik wel op het fietspad.
Ondergrond moet een beetje onbetrouwbaar zijn op de MTB.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat de beheerders er ook niet aan willen - geen bosvreemde materialen het bos in. Prima.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
vwleusden
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 11 augustus 2009, 19:06
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Onnem schreef: di 2 maart 2021, 10:23
StevenK schreef: ma 1 maart 2021, 22:55 Check, vooral die takken maken het een potentiële OTB :)
Durf-te-vragen: wat betekent OTB?

Het gaat neem ik aan om die diepe kuil met water, vlak voordat je het zandpad opgaat? Waar je links omheen kunt rijden?
Die staat wel vaker vol met water.
Gewoon op de route blijven lijkt mij. Zag gisteren zoveel plekken waar buiten de route is gereden om een beetje water en modder te ontwijken. Denk dat de beheerders er niet blij mee zijn want dat moet allemaal hersteld worden. Zag hier een daar dat al wat extra gecreëerde lijnen dicht waren gezet met takken.

Betreffende mul zand, karakter tonen en doortrappen! Pak die uitdaging :)
2021 Canyon Lux CF
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

vwleusden schreef: di 2 maart 2021, 20:46
Onnem schreef: di 2 maart 2021, 10:23

Durf-te-vragen: wat betekent OTB?

Het gaat neem ik aan om die diepe kuil met water, vlak voordat je het zandpad opgaat? Waar je links omheen kunt rijden?
Die staat wel vaker vol met water.
Gewoon op de route blijven lijkt mij.
Die kuil lagen ook takken voor, zag eruit alsof het pad eromheen bedoeld was om te nemen.
Zag gisteren zoveel plekken waar buiten de route is gereden om een beetje water en modder te ontwijken.
Check, deed me her en der denken aan Amerongen 1.0, waar bij elke plas in een mum van tijd twintig sporen om die plas heen ontstonden.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

StevenK schreef: di 2 maart 2021, 21:36

Check, deed me her en der denken aan Amerongen 1.0, waar bij elke plas in een mum van tijd twintig sporen om die plas heen ontstonden.
:-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Was weer even geleden, boel onderhoud gepleegd :-q Nog genoeg te doen :bier: om dat te stimuleren koop ik weer een jaarvignet.
Blijft de route met de meeste downhill hm op ‘fietsafstand’ van het stadsie.
Plaats reactie