Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

At1 schreef: zo 30 januari 2022, 20:10 Het nieuwe stukje singletrack ligt niet direct na de oversteek, maar ietsjes verder op .
Voor de duidelijkheid ik bedoel de (onoverzichtelijke) oversteek van het fietspad en niet 1 oversteek eerder ( dat is volgens mij een weg).
Nog niet helemaal duidelijk maar ik denk dat je dit bedoelt.
b=bank
L=lusje
Blauw= nieuwe stukje.
Afbeelding

PS fietspad is de Oude Utrechtse weg
#OpaRijdtEenIZZO
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Yep daar bedoel ik.
Dat lusje is nog een beetje rommelig.
Het nieuwe stukje komt daar schuin van links aan.
Sowieso is de singletrack daar handiger, er lopen daar vaak wandelaars, nu dus gescheiden.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Vandaag voor het eerst in lange tijd weer blauw van noord naar zuid en vervolgens rood gepakt terug richting de kinderroute naar het Beauforthuis. Het was grotendeels in topstaat maar er zijn een 3 of 4tal stukken die echt dramatisch zijn qua water en modder. Jammer!
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Ja vooral "oude" paden zijn dramatisch.
Wel vrijdag een kraan bezig gezien naast het baggerstuk vlak voor de paradijsweg.
Afbeelding
#OpaRijdtEenIZZO
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gisteren alles gereden, paar punten inderdaad nog wel een modderbak maar al met al heeft Daniel goed werk gedaan met de kraan. Bouwpakket heeft nog wel een aardige foto die laat zien hoe hoog het water op een enkele doorsteek (richting parkeerplaats Amersfoort) staat.

Verder: druk, gisteren! Slechts een enkeling die dacht dat inhalen overal verstandig is, voor de rest goede sfeer en lekker weer. Beetje te warm gekleed, richting het eind. Maar ja, start met 2 graden, eindig met 10... niet ideaal.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

Iemand een idee hoe het er voor staat? Ik zag op Strava gister wel een handjevol mensen die een volledig rondje hadden gereden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat zal klimmen en klauteren zijn geweest. Ik vermoed dat de routes officieel nog gesloten zijn, maar ik weet het niet zeker. Kan me niet voorstellen dat de trails alweer vrij zijn.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

race face schreef: do 24 februari 2022, 10:52 Iemand een idee hoe het er voor staat? Ik zag op Strava gister wel een handjevol mensen die een volledig rondje hadden gereden.
Het staat heel duidelijk op de website https://www.dentreekhenschoten.nl/mtb/
"Veel stormschade | kom nog niet naar het bos!
Mountainbike- en ruiterroutes zijn afgesloten.
De stormen hebben flinke sporen nagelaten, ook op het landgoed. Momenteel is het zeer onveilig in de bossen door loshangende takken en omgevallen bomen. De mountainbikeroutes en de ruiterroutes zijn tijdelijk afgesloten. Er is meteen gestart met de opruimwerkzaamheden. Naar verwachting kunnen de routes vanaf maandag 28 februari weer open.
We informeren u via onze website en via Facebook over het definitieve moment van heropening."
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

:-q :-q :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

rondjesrijder schreef: do 24 februari 2022, 11:27
race face schreef: do 24 februari 2022, 10:52 Iemand een idee hoe het er voor staat? Ik zag op Strava gister wel een handjevol mensen die een volledig rondje hadden gereden.
Het staat heel duidelijk op de website https://www.dentreekhenschoten.nl/mtb/
"Veel stormschade | kom nog niet naar het bos!
Mountainbike- en ruiterroutes zijn afgesloten.
De stormen hebben flinke sporen nagelaten, ook op het landgoed. Momenteel is het zeer onveilig in de bossen door loshangende takken en omgevallen bomen. De mountainbikeroutes en de ruiterroutes zijn tijdelijk afgesloten. Er is meteen gestart met de opruimwerkzaamheden. Naar verwachting kunnen de routes vanaf maandag 28 februari weer open.
We informeren u via onze website en via Facebook over het definitieve moment van heropening."
Die datum had ik niet gezien en staat ook niet in het Facebook bericht. Dank je wel!!!
Frits71
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 22:09
Mijn mountainbike: C'dale Scalpel 29er Alloy 3 --> 2021 Scalpel 3

De website geeft aan dat mtb en ruiter paden zijn gesloten. Wandelpaden niet? :~
https://www.dentreekhenschoten.nl/
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

Frits71 schreef: do 24 februari 2022, 12:28 De website geeft aan dat mtb en ruiter paden zijn gesloten. Wandelpaden niet? :~
https://www.dentreekhenschoten.nl/
Ja vond ik ook vaag, net als dat een wandelaar aan het klagen was op Facebook over mountainbikers die toch de paden op gaan. Lijkt mij toch dat het gevaar van losse taken/bomen alle wandelpaden niet heeft overgeslagen.

Ik begreep van het weekend ook niet waarom de lintjes bij de ingang van de Mtb paadjes hing en niet gewoon de hele parkeerplaats was afgezet? Wandelen is niet gevaarlijk?
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Retorische vraag: Zouden ze het goed kunnen doen?
Lintjes van de afsluitingen van de Mtb route binnen een uur al weer weggehaald.
Hoelang zouden de mensen dan de afsluiting van een parking respecteren?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
race face
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 1 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: ja de mijne ja

At1 schreef: do 24 februari 2022, 14:27 Retorische vraag: Zouden ze het goed kunnen doen?
Lintjes van de afsluitingen van de Mtb route binnen een uur al weer weggehaald.
Hoelang zouden de mensen dan de afsluiting van een parking respecteren?
Ik vind dat ze het wel goed gedaan hebben, alleen dat sommige wandelaars afgeven op MTBers die het bos ingaan terwijl zij daar zelf óók tegen de adviezen in aanwezig zijn. Logica.
Ik denk dat sommige de signalen van enkel lintjes op de ruiter/Mtb paden opvatte alsof het daarom niet voor hen van toepassing was (wandelaars bedoel ik dan).
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Waarschijnlijk klaagde die wandelaar over mountainbikers op de wandelpaden?
Als dat zo is, is dat sowieso terrecht.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie