Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

corex schreef: za 17 april 2021, 14:09
Horsthil schreef: vr 16 april 2021, 11:35 Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat er vandaag op Den Treek een vrachtwagen leem wordt afgeleverd. Er zal dus weer aan droogte bestrijding worden gedaan (Direct nadat alle modder dus nu net omzeild is)
m.a.w. er is nu 1 parkeerplaats minder. :lol:
Dan heeft de chauffeur een saaie tocht gehad, bij ons was het wat spannender :winkie:
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vandaag rondje blauw gedaan, aparte ondergrond is het wel, lastig denk ik voor de trailcrew, op sommige punten al echt te mul en op sommige punten stond er nog gewoon een plas water! Zag wat nieuwe stukjes om wat oudere slechte stukken heen, goed bezig! Omleiding is nog actueel idd geval.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Ik weet niet of ik in dit topic goed zit. Maar ben niet heel bekend in het gebied Utrechtse Heuvelrug. En Leusden ligt aardig in de buurt.

Gisteren heb ik een rondje gelopen op de Korte Duinen. Ik zag daar aardig wat leuke stukken waar ik met mijn mtb/gravel aan de bak kon. Wat ik begreep heb je op de Utrechtse Heuvelrug een vignet nodig. En die ga ik ook wel aanschaffen. Ik zit de komende tijd behoorlijk vaak in dag gebied en wil één van de fietsen toch mee gaan nemen.
Dit gebied heeft aardig wat mtb routes. Maar hoe zit het daar buiten. In mijn eigen gebied is het goed aangegeven waar je wel en niet mag fietsen. Maar op de Korte Duinen bijvoorbeeld heb ik geen bord gezien dat je daar niet mag fietsen. Hoe zit het daar eigenlijk?
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

leusden is landgoed den treek en die hebben eigen vignet a 25 euro per jaar of 5 euro per dag

maar dat is enkel voor de mountainbike route ..de grindpaden zij gewoon vrij te fietsen
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Hilco schreef: za 17 april 2021, 22:45 leusden is landgoed den treek en die hebben eigen vignet a 25 euro per jaar of 5 euro per dag

maar dat is enkel voor de mountainbike route ..de grindpaden zij gewoon vrij te fietsen
Het ging me eigenlijk in het algemeen op de Utrechtse Heuvelrug.
Maar Den Treek heeft niks te maken met het vignet van de Utrechtse Heuvelrug? Ook bijzonder dat je daar in verhouding zoveel voor moet betalen tov algemene het vignet, voor 1 route.
We zijn in Limburg wat dat betreft nog wel verwend.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

BullS4 schreef: za 17 april 2021, 22:58 Het ging me eigenlijk in het algemeen op de Utrechtse Heuvelrug.
Maar Den Treek heeft niks te maken met het vignet van de Utrechtse Heuvelrug? Ook bijzonder dat je daar in verhouding zoveel voor moet betalen tov algemene het vignet, voor 1 route.
We zijn in Limburg wat dat betreft nog wel verwend.
In Limburg ben je al verwend met hoogtemeters.

Op de Utrechtse Heuvelrug mag je bijna alleen op fietspaden en mtb routes fietsen. Bij de ingangen van de bossen zou je eens moeten stoppen om een toegangsbord te lezen. Daar zal je zien dat fietsen alleen toegestaan is op daartoe gemarkeerde paden (of zoiets)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

bouwpakket schreef: za 17 april 2021, 23:05
BullS4 schreef: za 17 april 2021, 22:58 Het ging me eigenlijk in het algemeen op de Utrechtse Heuvelrug.
Maar Den Treek heeft niks te maken met het vignet van de Utrechtse Heuvelrug? Ook bijzonder dat je daar in verhouding zoveel voor moet betalen tov algemene het vignet, voor 1 route.
We zijn in Limburg wat dat betreft nog wel verwend.
In Limburg ben je al verwend met hoogtemeters.

Op de Utrechtse Heuvelrug mag je bijna alleen op fietspaden en mtb routes fietsen. Bij de ingangen van de bossen zou je eens moeten stoppen om een toegangsbord te lezen. Daar zal je zien dat fietsen alleen toegestaan is op daartoe gemarkeerde paden (of zoiets)
Wat ik al zei. Bij ons staat het duidelijk aangegeven. Als ik bij Korte Duinen parkeer en naar het begin van de wandelroute loop, dan kom ik geen bord tegen, dat zegt wat de regels zijn.

Ik zal er van de week eens wat beter op letten. Anders gaat de fiets de keer daarna toch echt eens kennis maken met de Utrechtse Heuvelrug ;-)
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

BullS4 schreef: za 17 april 2021, 22:34 Ik weet niet of ik in dit topic goed zit. Maar ben niet heel bekend in het gebied Utrechtse Heuvelrug. En Leusden ligt aardig in de buurt.

Gisteren heb ik een rondje gelopen op de Korte Duinen. Ik zag daar aardig wat leuke stukken waar ik met mijn mtb/gravel aan de bak kon. Wat ik begreep heb je op de Utrechtse Heuvelrug een vignet nodig. En die ga ik ook wel aanschaffen. Ik zit de komende tijd behoorlijk vaak in dag gebied en wil één van de fietsen toch mee gaan nemen.
Dit gebied heeft aardig wat mtb routes. Maar hoe zit het daar buiten. In mijn eigen gebied is het goed aangegeven waar je wel en niet mag fietsen. Maar op de Korte Duinen bijvoorbeeld heb ik geen bord gezien dat je daar niet mag fietsen. Hoe zit het daar eigenlijk?
Korte Duinen ,tussen Soest en Amersfoort? Er liggen inderdaad langs o.a. de zandvlaktes mooie paadjes, maar die zijn wel allemaal illegaal / wandelpaden. De Soesterduinen zijn prachtig, maar er is niet vrij fietsen.

Maar opties genoeg. Er zijn daar wel hoop mooie en leuke gravel en gewone fietspaden. Die kunnen je ook naar den Treek, Hoge/Lage Vuursche of Zeist/Austerlitz brengen. En Soest zelf heeft een MTB route 1.0 + nog een leuk rondje om te spelen bij t hoogt / de bergjes met paar drops, jumpjes.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Op de toegangsborden in soest staat echt dat je er niet mag fietsen, maar waar ben je gestart? Het zijn groene borden waar je op moet letten. Vooral rond de korte duinen opletten met wildrijden, want juist op dat deel is nog wat kwetsbare natuur te vinden. Eigenlijk gewoon niet doen :wink:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Horsthil schreef: zo 18 april 2021, 08:29 Eigenlijk gewoon niet doen :wink:
Niet ‘eigenlijk’ niet doen, gewoon echt niet doen. Het is daar rete druk met wandelaars. Ik ben er daar regelmatig getuige van hoe verwoestend het voor de reputatie van ons mountainbikers is wanneer weer een volledige familie, incl. opa en oma en kleinkinderen met bijbehorende schattige hond, de berm in worden geschreeuwd door een paar zwakzinnigen op een mtb, die zonodig op zondagmorgen strava ridder willen uithangen.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

vibemaker schreef: zo 18 april 2021, 08:58
Horsthil schreef: zo 18 april 2021, 08:29 Eigenlijk gewoon niet doen :wink:
Niet ‘eigenlijk’ niet doen, gewoon echt niet doen. Het is daar rete druk met wandelaars. Ik ben er daar regelmatig getuige van hoe verwoestend het voor de reputatie van ons mountainbikers is wanneer weer een volledige familie, incl. opa en oma en kleinkinderen met bijbehorende schattige hond, de berm in worden geschreeuwd door een paar zwakzinnigen op een mtb, die zonodig op zondagmorgen strava ridder willen uithangen.
X2
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Horsthil schreef: zo 18 april 2021, 08:29 Op de toegangsborden in soest staat echt dat je er niet mag fietsen, maar waar ben je gestart? Het zijn groene borden waar je op moet letten. Vooral rond de korte duinen opletten met wildrijden, want juist op dat deel is nog wat kwetsbare natuur te vinden. Eigenlijk gewoon niet doen :wink:
Dan heb ik die toch echt gemist. Ben gestart vanaf de p-plaats aan de rechterkant als je in de richting van Soest rijdt, vanaf de spoorwegovergang.
Maar als het niet mag, dan zul je me daar niet vinden. Ik ga eens met komoot aan de slag, om wat leuke paden te vinden richting de bestaande mtb-routes.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

BullS4 schreef: zo 18 april 2021, 09:57
Horsthil schreef: zo 18 april 2021, 08:29 Op de toegangsborden in soest staat echt dat je er niet mag fietsen, maar waar ben je gestart? Het zijn groene borden waar je op moet letten. Vooral rond de korte duinen opletten met wildrijden, want juist op dat deel is nog wat kwetsbare natuur te vinden. Eigenlijk gewoon niet doen :wink:
Dan heb ik die toch echt gemist. Ben gestart vanaf de p-plaats aan de rechterkant als je in de richting van Soest rijdt, vanaf de spoorwegovergang.
Maar als het niet mag, dan zul je me daar niet vinden. Ik ga eens met komoot aan de slag, om wat leuke paden te vinden richting de bestaande mtb-routes.
Gebruik svp geen Komoot. Daar klopt geen klote van. Sorry, ik kan het niet mooier maken dan het is.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Alle fietspaden op den treek zijn overigens prachtig, moet je echt in iedere gravel ronde nemen. Tegelijkertijd ook mooie aanrijroutes naar de mtb route, hoewel je ze daar niet voor nodig hebt. 70% van mijn zelfgemaakte gravel routes gaat door Den Treek. Betreft natuur wel het mooiste landgoed van de heuvelrug
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ga er maar vanuit dat je nergens mag fietsen op de Heuvelrug, dan zit je over het algemeen goed.
Je mag nergens fietsen, tenzij staat aangegeven dat het wel mag.

Hier bij mij om de hoek op Noordhout ligt een asfalt weggetje, die gaat over in een breed onverhard pad.
Er staat een bordje met de terreinregels,
met duidelijk aangegeven dat je alleen mag fietsen op de aangeven paden.
Toch denken mensen dat je er mag fietsen....
En dan doodleuk zeggen: oh dat wist ik niet.

Goed dat je het hier even checkt :-q
Veel mensen "weten het niet".
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie