Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Vorige week voor het eerst zowel Leusden als Woudenberg achter elkaar gefietst
Moet zeggen (met name) Leusden is een fantastische route!

De warme wafel aan het eind bij de horeca aan de parkeerplaats was een mooie beloning :D

Leusden https://www.youtube.com/watch?v=LMpeKP8mX04
Woudenberg https://www.youtube.com/watch?v=DVEGdkhQ-xc
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Hoe is het hier morgenvroeg? Na alle regen van vandaag? Zou het t3 doen zijn?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat wordt op diverse plekken wel wat pootjebaden in de modder denk ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Ik wil eigenlijk wat uren maken en het alternatief is 5 rondjes LV aangezien het daar over het algemeen het droogste is. Maar dat is zo saai...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

5 rondjes LV is niet saai
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: za 15 mei 2021, 22:24 5 rondjes LV is niet saai
En meer waar voor je geld :bier:
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Het geld maakt niet meer uit als je de sticker eenmaal hebt. Maar mede door het weer en de planning thuis heb ik me door jullie laten inspireren en 4 rondjes LV + een lusje HV gereden vanmorgen. Thx weer!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Niels63 schreef: zo 16 mei 2021, 18:07 Het geld maakt niet meer uit als je de sticker eenmaal hebt. Maar mede door het weer en de planning thuis heb ik me door jullie laten inspireren en 4 rondjes LV + een lusje HV gereden vanmorgen. Thx weer!
:-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Niels63 schreef: za 15 mei 2021, 22:19 Ik wil eigenlijk wat uren maken en het alternatief is 5 rondjes LV aangezien het daar over het algemeen het droogste is. Maar dat is zo saai...
Zeist is sneller droog is mijn ervaring.
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Jurriaan schreef: zo 16 mei 2021, 21:06
Niels63 schreef: za 15 mei 2021, 22:19 Ik wil eigenlijk wat uren maken en het alternatief is 5 rondjes LV aangezien het daar over het algemeen het droogste is. Maar dat is zo saai...
Zeist is sneller droog is mijn ervaring.
Dat denk ik ook, ik bedoelde sneller dan HV. Aangezien LVHV op 300m van mijn huis ligt is dat de "thuisbaan". Voor den treek en zeist moet ik wat verder fietsen...
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

De dag voor Hemelvaartsdag voor het eerst beide routes op Den Treek gereden. Juist nu, want ze zijn nogal eens mul hoor en lees ik her en der. Netjes 5 euro betaald voor een dagkaart. Ik stond eerst in het 'winkeltje' aan de overkant van de parkeerplaats, maar daar kan je dus geen vignet halen. Silly me. Gelukkig is dat online zo geregeld.

Ik ben verwend met de UHR routes, en vind deze ook veel vermakelijker dan de routes op Den Treek. Het zijn mooie routes, het doet wat het moet doen maar dat is het dan ook. Leuk om een keer te rijden. Technische uitdaging is er niet. LV is bijvoorbeeld vele malen leuker om te rijden, maar dat is een dikzussie waar je vast niet uitkomt.
Lekker dagje gehad, en ben er geweest. Maar voor mij niet de moeite waard om te herhalen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Blastfromthepast schreef: di 18 mei 2021, 14:20 De dag voor Hemelvaartsdag voor het eerst beide routes op Den Treek gereden. Juist nu, want ze zijn nogal eens mul hoor en lees ik her en der. Netjes 5 euro betaald voor een dagkaart. Ik stond eerst in het 'winkeltje' aan de overkant van de parkeerplaats, maar daar kan je dus geen vignet halen. Silly me. Gelukkig is dat online zo geregeld.

Ik ben verwend met de UHR routes, en vind deze ook veel vermakelijker dan de routes op Den Treek. Het zijn mooie routes, het doet wat het moet doen maar dat is het dan ook. Leuk om een keer te rijden. Technische uitdaging is er niet. LV is bijvoorbeeld vele malen leuker om te rijden, maar dat is een dikzussie waar je vast niet uitkomt.
Lekker dagje gehad, en ben er geweest. Maar voor mij niet de moeite waard om te herhalen.
Grappig hoe dat kan verschillen. Ik vind het dan weer een heel leuke afwisseling met Zeisterlitz. Moeilijk wordt het nergens, hoewel je op basis van sommige facebookberichten over DT anders zou gaan geloven.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ik vind Zeist ook heel leuk. Austerlitz ben ik als enige van alle UHR routes nooit geweest. Op basis van wat ik daarover hoor, vind ik het de moeite niet waard. Maar Zeist vind ik bijvoorbeeld weer leuker en afwisselender om te rijden dan Den Treek. Maar zoals gezegd, iedereen ervaart het anders.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als je Zeist hebt gereden, heb je ook een deel Austerlitz gereden. Geef het een volgende keer een kans, als je Zeist rijdt. Is een prima aanvulling :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Blastfromthepast schreef: di 18 mei 2021, 14:20 Technische uitdaging is er niet. LV is bijvoorbeeld vele malen leuker om te rijden, maar dat is een dikzussie waar je vast niet uitkomt.
Ik gebruik liever de term discuzeuren (naar een natuurkunde leraar, die ik ooit heb gehad. Had te maken met vragen om hogere cijfers)
Plaats reactie