MTB Route Vam-berg (Wijster)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Opperchief schreef: di 1 oktober 2019, 11:46 Ai, dat is zonde en klinkt als veel werk om te herstellen. Even creatief met afwateringsgootjes aan de gang voor zo ver nog niet aanwezig :roll:

Wat is momenteel de toplaag van de paden? Enig idee?
de toplaag is schelpen, een soort puin en zandgrond. het puin en de schelpen zijn beide met een wals? aangereden. het is in ieder geval niet los gestort. het kan best zo zijn dat over de zandpaden ook nog schelpen/puin gaat, ze zijn nog bezig.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Luc151 schreef: di 1 oktober 2019, 11:11 ze hebben wel weer werk aan de winkel. ik was er gisteravond nog, de regen van afgelopen zondag heeft voor veel schade gezorgd. 1 pad is over ca. 30 mtr compleet weg, daar loopt nu een stroomgeul van 1mtr breed en 60-70 cm diep. de regen van vandaag helpt dan ook niet.
Kan je aangeven waar het pad over 30 meter weg is? Foto?
Is het MTB pad of het wandelpad weggespoeld. Volgende week gaan we daar weer verder en dan is het even goed om te weten waar het precies is. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Afbeelding

Het schelpenpad net naast de laatste bocht in de teerweg zal nu helemaal wel verdwenen zijn. Dus die bocht net voor de fietser op de voorgrond op de foto.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Noin schreef: di 24 september 2019, 20:14 Hulde! De eerste stappen naar betere mountainbike routes zijn gemaakt. Eindelijk lijkt er besef te zijn dat

1. er verschil is in de technische skills van verschillende mountainbikes,
2. dat er dus verschil in moeilijkheid moet zitten in de paadjes en dat
3. kleurcoding een prima oplossing is om moeilijkheid aan te duiden.

Als er ook daadwerkelijk verschil in moeilijkheid is, en er niet te scheutig zwart/paars (wat is het nu precies?) uit te delen is dat helemaal top. Maar daar kan ik nu niet zoveel over zeggen want ik heb er nog niet gereden. Ik ben in ieder geval heel benieuwd!
Wie zegt dat het besef er niet is? Echter wat mag en kan is zo makkelijk nog niet. Je kunt wel van alles willen maken maar wanneer dit op de gewone doorgaande route ligt ben je als routebouwer aansprakelijk in geval van ongelukken. Nu kun je onderscheid maken en diverse lijnen aanleggen dus krijg je vanzelf dat mensen keuze maken en meer op eigen niveau kunnen rijden. Zal echter niet zomaar toe te passen zijn op bestaande routes.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Luc151 schreef: di 1 oktober 2019, 19:15
Het schelpenpad net naast de laatste bocht in de teerweg zal nu helemaal wel verdwenen zijn. Dus die bocht net voor de fietser op de voorgrond op de foto.
OK, als het een schelpenpad is, is dat de wandelroute. De MTB track is voorzien van granulaat.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: wo 2 oktober 2019, 18:28
Luc151 schreef: di 1 oktober 2019, 19:15
Het schelpenpad net naast de laatste bocht in de teerweg zal nu helemaal wel verdwenen zijn. Dus die bocht net voor de fietser op de voorgrond op de foto.
OK, als het een schelpenpad is, is dat de wandelroute. De MTB track is voorzien van granulaat.
Foto's gezien van kraanmachinist die ff ter plaatse is wezen kijken. Betreft wandelpad. MTB track ligt er goed bij.
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Goede berichten! Dit weekend hopelijk even spieken :-q
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Wanneer gaan de nieuwe paden op de bult open?
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Zijn ze überhaupt formeel nog "gesloten" dan? Ik dacht dat je er gewoon al kan fietsen :~ (gebaseerd op niks overigens)
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

De paden op de bult waren vorige week nog niet open, wel werd er werd met man en macht aan gewerkt.
De paden waren ook nog niet af. Het cunet was op veel plekken ontgraven en her en der lagen grote stenen. Ook was de toegang tot de paden nog niet ontgraven. Wat ik ervan heb begrepen komt er nog een leemlaag in het cunet.

Onderaan langs de bult (door het bos) lagen wel wat nieuwe paden, die waren wel open.
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Iemand enig idee wat de planning betreft? Nergens echt "officieel" nieuws te vinden behalve hier en daar wat fotos op FB of insta. Totaalplaatje ontbreekt echter.
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Dat vraag ik me inderdaad ook af.

Heb ooit onderstaand plaatje gevonden maar de nieuwe aanleg waar ze nu mee bezig zijn gaat maar ongeveer tot aan de rode streep. Het stuk in de rode cirkel lijkt er eerst nog niet te komen. In die hoek, in het philipsbosje, ligt alleen dat vlonderpad en de vlakke singletrack terug richting de klim.

Ben ook benieuwd wie het gaat beheren. Aanleg is 1 en ik ben blij dat de provincie dit laat doen, maar het zal ook onderhouden moeten worden.


Afbeelding
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Ook nog een soort van totaalplaatje gevonden, erg uitgebreid maar dateert uit 2017. Wel leuk om even door te scrollen.

https://rwsenvironment.eu/publish/pages ... 230518.pdf
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Is dat stuk binnen jouw rode cirkel niet juist deze locatie? beetje lastig oriënteren nog :D


Afbeelding
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Nee. Iets boven mijn rode streep zie je aan de rechterkant een kruispunt (de witte lijnen). Dat kruispunt zie je precies in het midden onderaan de foto in jouw bericht.

Zal binnenkort eens met eigen ogen bekijken of de nieuwe tracks al open zijn.
Plaats reactie