MTB Route Vam-berg (Wijster)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Bekende van me heeft er vandaag gefietst en heeft ook de routebouwer gesproken.

Naar verwachting is het over 2 weken klaar, maar je kan er nu al overheen. Graag zelfs, want dan kan de routebouwer zien waar het nog niet goed loopt zodat dit nog aangepast kan worden.


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Vet zeg! Thx voor de update. De Eerste mogelijkheid die ik heb ga ik heen :-q . Erg nieuwsgierig.
Ik zag op insta ook alweer een fototje voorbij komen via 11zeros
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Ja ik zag het, op FB hebben ze nog een paar extra foto’s staan. Ga volgend weekend denk ik even.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

gisteravond was ik er nog maar alle machines waren weg terwijl ze nog niet klaar zijn???
op een aantal plaatsen hebben ze de stenen(keien)strook langs het asfalt vervangen door een soort steenslag, nu weet ik niet of dat zo`n goed idee is. in de bocht onderaan de afdaling lag over een paar meter de steentjes over het asfalt. ik zie de eerste wielrenner daar al op z`n snufferd gaan (je kunt daar 64km/h halen, eigen ervaring). zo goed en zo kwaad als het ging in het donker heb ik de steentjes aan de kant geschopt, maar ongetwijfeld heb ik wat gemist.
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Is er niet een meldpunt voor dit soort dingen? Mailadres of dergelijke.

Ik meen gelezen te hebben dat die keien vv zijn door grind/steentjes ivm het ongeluk rond de zomer. Wielrenner in de berm beland (dodelijke afloop ook nog :( ). Grind zou veiliger zijn.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Is het gewoon grind of asfaltgranulaat. Dat is zwart. De hoop is dan dat het bij het inrijden door de bitumen aan elkaar gaat plakken.
Grind werkt ook vertragend voor de rijder. Je rijdt geen 64 als je een bocht niet met die snelheid kan nemen.
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Vandaag wordt het bikepark geopend zag ik op insta bij 11zero’s: https://www.instagram.com/p/B4QbfMMHaz- ... mkc9xw378e


Afgelopen weekend even heen geweest. Had het idee dat er op de bult nog wel een hoop moest gebeuren. Veel nieuwe paden hadden geen toplaag. De (enduro) afdalingen zijn vooral heel veel rockgardens. Aantal die met een XC fully nog nauwelijks te rijden waren. Maar het zag er wel heel tof uit.

Ondergrond was nog wel een dingetje. De stukken die al wel een soort gravel verharding hadden daar lag het in de bochten heel erg zacht. Als een grindbak. Hopelijk verbeteren ze dat nog of wordt het straks goed ingereden. Nu zat er geen flow in de afdalingen. Sowieso een paar flow afdalingen met kombochten en wat tables zouden voor de afwisseling wel toegevoegd mogen worden.
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Ik ben er een weekje geleden geweest. Dezelfde bevindingen. Er zit nog aardig wat werk in zo lijkt het. Maar heeft wel potentie! Heb ook de "normale route" gefietst wat ook best een leuk stukje is.

Veel paden op de bult zijn nog afgesloten volgens mij. Qua rockgardens liggen er hier en daar wel heftige dingetjes bij inderdaad :o . erg benieuwd hoe snel de rest van de paden "officieel" toegankelijk worden. Ondergrond is nog wel tricky. de nodige "sleepsporen" van mensen die met een geblokkeerd achterwiel naar beneden denderen kon wel eens veel onderhoudswerk opleveren.

Hoe dan ook. hulde tot zover, ben benieuwd wat er nog meer gecreëerd wordt
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Sinds vandaag officieel toegankelijk volgens de bouwer: https://www.facebook.com/10000312349899 ... 17?sfns=mo


Kwestie van inrijden dus, dat losse grind...


Hier nog een filmpje: https://twitter.com/provdrenthe/status/ ... 22178?s=21

Jansen rijdt zelf voorop volgens mij. Zo lijkt die dikke drop rots best mee te vallen :wink:
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Je was me net voor. Ik zag het ook voorbij komen. Deze "enduro lijn" van de video heb ik ook een paar keer getest. Maar de rockgarden+drop die je hier op de video ziet vond ik net iets te dapper...de andere op die lijn waren oke. (Zo op video doet hij het easy lijken idd :winkie: )

Bewaren we voor deze voor de volgende keer. :-q
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Haha ik had precies hetzelfde. Toen ik ernaast stond dacht ik no way! Maar zo lijkt het idd super makkelijk. Al rijdt die man achter hem er ook omheen :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gaaf zeg! Wordt tijd dat ik daar eens heen ga.
Nou had ik eerder gelezen dat het op sommige plekken er erg nat is.
Is dat al opgelost? Door water moeten rijden en vervolgens met natte voeten moeten rijden is niet erg aantrekkelijk in dit jaargetijde...
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Afgelopen voorjaar waren sommige stukken inderdaad extreem nat. Ik vond het vorige week verrassend droog, terwijl het de laatste weken wel aardig veel geregend heeft. Lag nauwelijks modder.

Een aantal stukken zijn verlegd en er zijn hier en daar wat houten bruggetjes aangelegd op het vlakke stuk onderaan de berg. Denk dat het die betreffende periode ook gewoon heel erg veel geregend had in korte tijd. In hele natte periodes zal het moeizaam blijven vanwege het vele water van van de berg afstroomt door de plastic afdeklaag onder de bovenste zandlaag.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goed om te horen! Binnenkort maar snel eens die kant op. De wat meer technische stukken en het hoogteverschil zien er voor mij aantrekkelijk genoeg uit om er een dik uur voor in de auto te gaan zitten.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Zondag mijn nieuwe frame even getest op de nieuwe lijntjes. Erg leuk gedaan, niet heel extreem en allemaal goed te doen. Voelt on-Nederlands aan en dat is wel een keer leuk :D ER is nog wel wat werk te doen, sommige landingen missen nog en er moet op veel stukken nog een toplaag op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
⛧⛧⛧
Plaats reactie