Harry Slinger: Eindbaas op de UHR.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Blastfromthepast schreef: vr 30 augustus 2019, 17:03 Dit topic ontspoort totaal; al 10 pagina’s en ik heb nog niks over Strava tijden gelezen!
Strava is niet echt nauwkeurig op deze afdaling, de eerste bocht ligt maar een paar meter uit elkaar waardoor hij bij de een hem voor de bocht start en bij de andere er na. (beter zou zijn om het op een recht stuk te starten en te laten eindigen)
Reed met iemand anders (in zijn wiel) maar toch was er volgens strava een tijdverschil van meer dan 10 seconden 1.06sec en 55sec.
Daarnaast ga je nooit een KOM rijden omdat de oude HS veel sneller was en er vroeger ook veel op het wandelpad er naast naar beneden is gereden.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Was dat wandelpad dan ooit onderdeel van de route? Volgens mij gingen we vroeger na de Elsterberg klim rechtsaf naar beneden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klopt dat was rechtsaf idd.
Maar daarna heeft er nog een afdaling met jumps gelegen op de plek waar de vorige HS lag, die was wel erg snel, maar helaas waren de bulten ook snel weer weg. (Net als de drop op Leersum)
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Giant-E schreef: za 31 augustus 2019, 20:31 Was dat wandelpad dan ooit onderdeel van de route? Volgens mij gingen we vroeger na de Elsterberg klim rechtsaf naar beneden.
Er bestaan zelfs nog KOM's van voor Amerongen 2.0, in die tijd was wild rijden nog gedoogd. Op meerdere stukken die naast een recht pad liggen zie je snelle (oude) tijden die op het pad zijn gereden en niet op de route .

Heb nu een nieuw segment van HS genaakt met een langere aanloop.
Hierdoor krijg je geen tijdverschillen door de eerste bocht en neemt hij zelfs geen oude HS tijden mee.
segment heet "flowy downhill Harry Slinger"
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die langere aanloop, hou wel rekening met gasten die ‘m een paar keer achter elkaar rijden en dus na de klim linksaf slaan de Slinger weer op.
Mooiste zou zijn als ‘t segment begint bij het HS bordje langs de route, iets ervoor kan je bij het bankje ook weer na de klim de afdaling pakken.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Giant-E schreef: za 31 augustus 2019, 21:44 Die langere aanloop, hou wel rekening met gasten die ‘m een paar keer achter elkaar rijden en dus na de klim linksaf slaan de Slinger weer op.
Mooiste zou zijn als ‘t segment begint bij het HS bordje langs de route, iets ervoor kan je bij het bankje ook weer na de klim de afdaling pakken.
Dat zou het mooiste zijn maar bordje staat in de bocht die helemaal terug draait, Strava kan hier niet zo goed mee omgaan omdat de afwijking te groot is. (ongeveer 10m-20m )
Op een recht stuk is die afwijking er ook maar maakt een minder groot tijd verschil.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

:lol:
En dan klagen over boswielrenners... Met je strava :lol:
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als hij nu gewoon graag wil weten of hij Harry Slinger snel genoeg neemt, of volgende keer toch het tempo moet opvoeren om het gat dicht te rijden ?

(ik had al gewaarschuwd voor Strava gedrag....)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

nomad030 schreef: zo 1 september 2019, 00:02 :lol:
En dan klagen over boswielrenners... Met je strava :lol:

Touché. :lol:

(Puur voor favo segmenten, Strava racen doen wij verder niet aan hoor.)

Oke, genoeg geluld... We gaan zo rijden. Game on!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nou, hij was weer lekker hoor. HS vanochtend 3x gereden, wel erg druk alweer hoewel we vroeg waren.
Wel aardig wat plassen in de kuilen, hier is gisteren een aardige plons gevallen vermoed ik. :roll:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Leuke aanvulling. Zeker waard om een paar keer achter elkaar te rijden. Ondanks dat we ook vroeg waren had ik slechts tijd voor 2x.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Heb nu een nieuw segment van HS genaakt met een langere aanloop.
Hierdoor krijg je geen tijdverschillen door de eerste bocht en neemt hij zelfs geen oude HS tijden mee.
segment heet "flowy downhill Harry Slinger"
Top, thnx geeft idd een veel reëeler beeld van dit deel qua tijden.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

mugged schreef: vr 6 september 2019, 22:19
Heb nu een nieuw segment van HS genaakt met een langere aanloop.
Hierdoor krijg je geen tijdverschillen door de eerste bocht en neemt hij zelfs geen oude HS tijden mee.
segment heet "flowy downhill Harry Slinger"
Top, thnx geeft idd een veel reëeler beeld van dit deel qua tijden.
Hoezo neemt geen oude tijden mee? :lol: Ik was er al achter gekomen dat het absoluut geen zin heeft om een nieuw segment aan te maken. Er zijn genoeg mensen die ooit een keer over het parallel pad hebben gereden of over de oude afdaling met een enorme GPS afwijking

https://www.strava.com/segments/21654997?filter=overall
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bouwpakket schreef: vr 6 september 2019, 23:03
mugged schreef: vr 6 september 2019, 22:19

Top, thnx geeft idd een veel reëeler beeld van dit deel qua tijden.
Hoezo neemt geen oude tijden mee? :lol: Ik was er al achter gekomen dat het absoluut geen zin heeft om een nieuw segment aan te maken. Er zijn genoeg mensen die ooit een keer over het parallel pad hebben gereden of over de oude afdaling met een enorme GPS afwijking

https://www.strava.com/segments/21654997?filter=overall
Hmm, toen ik hem net had aangemaakt zaten die oude tijden er nog niet tussen. Geeft maar weer eens aan hoe onbetrouwbaar strava op korte segmenten is.

Hoe is het met de nattigheid op de route? Wil morgen weer even bij Harry langs gaan.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vandaag kletsnat maar morgen belooft droger te worden. Let op, vorige week lagen er grote plassen in de kuilen van HS. Die zullen nog wel aanwezig zijn.
Plaats reactie