Ik kan heel veel verzinnen en aannemen, maar of het dan ook overeenkomt met de realiteit?
Het probleem is dus dat:Lars TB schreef: ↑wo 28 augustus 2019, 22:36Misschien omdat die buitenlandse biker MOET oefenen om ergens boven/overheen/beneden te komen? Misschien omdat de meeste buitenlandse bikers door hebben dat je wel een cursus moet volgen? Dat het heel gebruikelijk is in het buitenland om een cursus te volgen!
En dat de gemiddelde NL-biker denkt: "ik kan toch fietsen?" En inderdaad overal wel doorheen komt, eventueel met een voetje aan de grond, maar verder dus geen behoefte heeft, noch de noodzaak voelt om meer te oefenen.
- NL-biker: komt rond en heeft geen behoefte of noodzaak om meer te oefenen
- Buitenlandse collega: komt niet rond, moet oefenen
Impliceert dat alleen dat er voor iedere route rekening mee moet worden gehouden dat de gemiddelde NL biker rond komt waarbij hij misschien aan de grenzen van z'n comfortzone komt maar nog steeds niet "f*ck dit gaat" behoeft of noodzaak heeft om echt te gaan oefenen (je zou dat mijns inziens het faciliteren van het probleem kunnen noemen) of kan er best een route zijn waar hij in een keer die noodzaak wel gaat voelen en die niet voor de gemiddelde biker weggelegd is?
Z'n buitenlandse collega (of de NL-biker op vakantie) gaat ook routes tegenkomen die voor hem niet te rijden zijn, dus heel uitzonderlijk is dat concept dat nie alles voor iedreeen te rijden is niet. En voor de een is dat dan misschien al in de Ardennen, voor een ander de Alpen; maar iedereen gaat dat moment ergens tegenkomen in mijn ervaring.
Ik denk dat je het type "ik kan fietsen" biker overal wel tegenkomt, alleen dat afhankelijk van de beschikbare routes die hoogmoed wat sneller of minder snel gevolgd wordt door de val...Ik denk dat je ook in Denemarken net zulke bikers vindt als in NL. Zou misschien met het terrein te maken kunnen hebben?!
Dat kan wat ambulances opleveren maar als je die niet accepteert (waar het wel op zal uitdraaien), kun je beter gaan schaken wat mij betreft.