Harry Slinger: Eindbaas op de UHR.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

cheeta schreef: di 8 oktober 2019, 22:26 Toch vreemd. De gemiddelde BMX'er die ik ken die ze:
  • een schep in z'n handen duwden, begon gelijk een double jump te bouwen voor zoveel mogelijk airtime (en het liefst showtime),
  • een MTB in z'n handen hebben gedrukt ging meteen kijken wat de grootste double jump was die hij met zo'n ding kon halen (of het nu een low-end XC fiets was of factory DH)...
... maar misschien zijn hardcore BMX'ers anders.
Dat zegt dus juist veel over hoe hij zich moet inhouden en wat de restricties zijn bij het aanleggen van nieuwe routes.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gisteren dan eindelijk Harry versie 5? bezocht. Nog niet helemaal volle bak doorheen gegaan want gelul met mijn derailleur en was ook aan het kijken of ik dan de oude lijn herkende. Maar het is zeker een volledig nieuwe lijn? Hoe dan ook vond 'm wel geinig. Zal er nog een paar keer doorheen moeten voor ik daar mijn maximale snelheid haal. De vorige versie (toe je nog tussen de boompjes door moest) was nog een prima stuk om de grote mondjes van collega's te snoeren die je dan na twee bochten kwijt was. :D Mijn favoriete stuk is het niet dat is verderop dat andere mooie stuk waar je snoeihard kan en op het fietspad naar Rhenen uit komt. (heeft dat een naam?) Maar Harry is een goede tweede. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Zoals ik in het Amerongen topic al heb aangegeven; ik vind het tamelijk briljant, dit segment. Is er al een crowdfunding gestart voor de stoeltjeslift terug omhoog? :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Strak plan! :-q

Ik zag je filmpje en moest glimlachen. Ik zag, en hoorde, mezelf de 1e keer naar beneden gaan. :lol:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Giant-E schreef: di 29 oktober 2019, 18:44 Strak plan! :-q

Ik zag je filmpje en moest glimlachen. Ik zag, en hoorde, mezelf de 1e keer naar beneden gaan. :lol:
:winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

vibemaker schreef: di 29 oktober 2019, 18:01 Zoals ik in het Amerongen topic al heb aangegeven; ik vind het tamelijk briljant, dit segment. Is er al een crowdfunding gestart voor de stoeltjeslift terug omhoog? :bier:
Ik heb bouwpakket al meedere malen een link gestuurd van een site waar je ze kan kopen. Stelde zelf voor om de zwolferkogelbahn uit hinterglemm een tweede leven te geven op de Elsterberg
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Briljant plan die stoeltjeslift idd. :D

Maar ik denk wel dat de trail crew dan zo'n beetje elke week onderhoud aan HS moet gaan doen ... 8)
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Als we ergens legaal weer omhoog mogen fietsen zal dat al een hele uitkomst zijn! :-q

Vanmiddag weer eens buurten, Vin in!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Beneden kom je toch langs een fietspad uit? Toen Harry nog een Harrytje was heb ik ‘m zo wel eens meerdere keren gereden. Weet zo alleen niet meer waar je de route dan weer opgaat. Maar zo kan je natuurlijk er nog een slinger aan geven. Even uit pijlen en voor iedereen duidelijk.
◼︎ Go round the outside.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Tijgerhaai schreef: do 31 oktober 2019, 11:51 Beneden kom je toch langs een fietspad uit? Toen Harry nog een Harrytje was heb ik ‘m zo wel eens meerdere keren gereden. Weet zo alleen niet meer waar je de route dan weer opgaat. Maar zo kan je natuurlijk er nog een slinger aan geven. Even uit pijlen en voor iedereen duidelijk.
als je het fietspad blijft volgen draai je op een gegeven moment links de route weer op. dit is een brede klim die ook al in de oude route zat, kan je niet mislopen. het duurt dan ongeveer een kwartier voordat je weer bij HS bent
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

NelizRijn schreef: do 31 oktober 2019, 12:55
als je het fietspad blijft volgen draai je op een gegeven moment links de route weer op. dit is een brede klim die ook al in de oude route zat, kan je niet mislopen. het duurt dan ongeveer een kwartier voordat je weer bij HS bent
Ik lees hier een potentiële 5x Harrie Slinger meeting!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Weer een 5x-UHR-ding :o ? Ik denk dat er daar maar eens een samenscholingsverbod moet komen :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Heb dit rondje even uitgezet in de Strava route builder (werkontwijkend gedrag...): 6.9 km, met ca anderhalve km fietspad...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kapitein Iglo schreef: do 31 oktober 2019, 13:46 Weer een 5x-UHR-ding :o ? Ik denk dat er daar maar eens een samenscholingsverbod moet komen :lol:
Omdat de groep zo groot is? Het voorziet blijkbaar wel in een behoefte.
Ik heb / had plannen om deel te nemen met de 5 van Rhenen maar de meest recente posts in dat topic zet dat plan op losse schroeven.
Heb het gevoel dat ik me daar wat ongemakkelijk zal voelen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Komt Harry ook spelen, en is er een BBQ?

(Is er al een officiële opening geweest met Harry himself er bij?)
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie