Harry Slinger: Eindbaas op de UHR.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Dice Oldskool schreef: di 27 augustus 2019, 19:21 De negativiteit valt toch reuze mee in die paar reacties die inderdaad kritisch zijn maar in het geval van Sinterklaas ook positieve geluiden bevatten. Ik heb er niet gereden, kan dus geen oordeel vellen maar als ik dat filmpje bekijk dan is het een leuk stukje naar beneden, goed gebruik makend van het hoogteverschil en voor Nederlandse begrippen technisch bochtjes nemen. Maar het is zoals JW aangeeft ook maar 1 minuutje grijnzen. Dan zou ik voor de grijns eerder de vuilnisbelt van Mud in Zaltbommel aanbevelen. Die blijft dan heel wat langer op je gezicht.

Voor de duidelijkheid ik heb geen kritiek op welke manier dan ook tegen de bouwers. Mooi stukje werk hebben ze afgeleverd maar de hype ontgaat mij wel als ik dat filmpje bekijk.

En nu zoek ik dekking tegen alle UHR rijders die zich op de teentjes getrapt voelen. :winkie: :kiss:
ieder zijn ding, zaltbommel lijkt mij dan weer niet zo veel aan met een paar dropjes van een laag heuveltje.
Is ook meer bikepark en dan ga ik dichter bij huis liever naar Spaarnwoude.

EN vergeet ook niet UHR is meer dan alleen de nieuwe HS trail, de afdaling zelf is ook nog wel iets langer rond de twee minuten ongeveer
alleen het leukste deel met de naam HS is een minuutje.
Daarnaast zijn er naast de HS afdaling nog iets van 7 andere afdalingen die +1 minuutje zijn als je rondje Amerongen+Hoge Ginkel doet.

En staar je niet blind op dat filmpje, daar lijkt het altijd eenvoudiger/saaier dan in de wekelijkheid. Vaak genoeg afdalingen gereden waarbij het me dun door de broek liep om vervolgens de edit terug te kijken en te denken "is dit alles"
Ga er gewoon een keer rijden zou ik zeggen, ik weet zeker dat je beneden nog een keer omhoog loopt ;)
Als je er dan nog steeds zo over denkt mag je zeggen "je loog tegen mij"
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

funride schreef: di 27 augustus 2019, 19:42
Ga er gewoon een keer rijden zou ik zeggen, ik weet zeker dat je beneden nog een keer omhoog loopt ;)
Als je er dan nog steeds zo over denkt mag je zeggen "je loog tegen mij"
:-D

Ik ga dat zeker een keer doen met wat Nuttelozen en dan kan ik iig zeggen wat het Goede Doel zingt: Alles geprobeerd.

:-q
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Ik werd al blij van die twee inimienie jumpjes op Leersum. Je weet wel, die dingetjes die de meeste laten liggen door het linker spoor aan te houden.
Kom ik afgelopen zondag opeens HS tegen!
Tuurlijk snap ik dat het allemaal ruiger en vetter kan, maar ik wil niet ieder weekeind naar Winterberg dus de hier beoogde fun factor heeft hier zeker zijn werk gedaan.
Laten we dit koesteren.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Dice Oldskool schreef: di 27 augustus 2019, 19:50
funride schreef: di 27 augustus 2019, 19:42
Ga er gewoon een keer rijden zou ik zeggen, ik weet zeker dat je beneden nog een keer omhoog loopt ;)
Als je er dan nog steeds zo over denkt mag je zeggen "je loog tegen mij"
:-D

Ik ga dat zeker een keer doen met wat Nuttelozen en dan kan ik iig zeggen wat het Goede Doel zingt: Alles geprobeerd.

:-q
Precies dat is de insteek Dice. We gaan daar nog wel es rijden. En dan ga je het echt wel waarderen; zoals hier al geschreven werd ook in het totaalplaatje van de route want die bevat nog best wat meer leuks. :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

robko schreef: di 27 augustus 2019, 20:44Tuurlijk snap ik dat het allemaal ruiger en vetter kan, maar ik wil niet ieder weekeind naar Winterberg
Het zou het inderdaad zonde zijn wanneer je voor ruiger en vetter ieder weekend naar Winterberg zou gaan :bier:


Weet iemand overigens waarom die double jump (of de twee rollers die Al's double jump gebruikt werd) eruit gehaald is?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

cheeta schreef: wo 28 augustus 2019, 06:46

Weet iemand overigens waarom die double jump (of de twee rollers die Al's double jump gebruikt werd) eruit gehaald is?
Jij bedoelt wrs dat gedeelte waar nu die table van is gemaakt? Als ik t goed heb begrepen werd dat door de trailcrew ‘veiliger’ geacht omdat er met die 2 jumps al gauw (te)veel snelheid werd gemaakt wat sneller tot ongelukken zou kunnen leiden...
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Wiel-Maat schreef: wo 28 augustus 2019, 07:45
cheeta schreef: wo 28 augustus 2019, 06:46

Weet iemand overigens waarom die double jump (of de twee rollers die Al's double jump gebruikt werd) eruit gehaald is?
Jij bedoelt wrs dat gedeelte waar nu die table van is gemaakt? Als ik t goed heb begrepen werd dat door de trailcrew ‘veiliger’ geacht omdat er met die 2 jumps al gauw (te)veel snelheid werd gemaakt wat sneller tot ongelukken zou kunnen leiden...
Volgens mij omdat slechts 0,1 % van de bikers genoeg techniek heeft om hem als double te halen. Gap was iets van 5 meter en snelheid is op dat stuk niet heel hoog. Tafel (lange rolller) is dan wat toegankelijker voor meer rijders en lever minder problemen op.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

RoySmit schreef: di 27 augustus 2019, 19:28 miss gewoon eens proberen dan komt die smile wel... en ach ok ben maar nooby en voor mij is dit gewoon vette shit. Maar ik vind wel dat als je dit niet gaaf en super vind waar in Nederland ga je dan zoiets vinden???
Geprobeerd, maar na alle hype dacht ik is dit het dan? Zoals gezegd een leuke aanvulling, variatie of hoe je het wil noemen in de route, maar de extase of hype die hier gecreerd wordt rond die paar aangestampte kombochtjes die ontgaat mij echt. Er liggen al legio kombochten in de route. Dit zijn er gewoon weer een paar erbij, maar dan aan elkaar gelinkd. Maar een wat kritscher geluid op de UHR mag niet, dan komen die UHR groupies in het geweer. Want de UHR schep crew is door deze groupies heilig verklaard. En na elke nieuwe kombocht vinden deze groupies dat de route weer naar een nieuw ongekend on nederlands nivo is opgetrokken. Maar feitelijk wordt de route technisch gezien op deze manier alleen maar simpler. Dat hoeft niet te betekenen dat het niet leuk is, maar de hype rond HS is mijn inziens echt overtrokken.
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

funride schreef: wo 28 augustus 2019, 08:11
Wiel-Maat schreef: wo 28 augustus 2019, 07:45

Jij bedoelt wrs dat gedeelte waar nu die table van is gemaakt? Als ik t goed heb begrepen werd dat door de trailcrew ‘veiliger’ geacht omdat er met die 2 jumps al gauw (te)veel snelheid werd gemaakt wat sneller tot ongelukken zou kunnen leiden...
Volgens mij omdat slechts 0,1 % van de bikers genoeg techniek heeft om hem als double te halen. Gap was iets van 5 meter en snelheid is op dat stuk niet heel hoog. Tafel (lange rolller) is dan wat toegankelijker voor meer rijders en lever minder problemen op.
Dat wat ik schreef was het verhaal dat ik op de FB trailcrew vrijwilligerspagina van UH las, waar ik ook lid van ben... dus wat jij nu invult is dan je eigen idee ervan (waarvan ik niet zeg dat het op zich niet klopt dus he, hou me te goede) maar dit is wat zij er dus op FB over schreven...
sinterklaas schreef: wo 28 augustus 2019, 08:53
Geprobeerd, maar na alle hype dacht ik is dit het dan? Zoals gezegd een leuke aanvulling, variatie of hoe je het wil noemen in de route, maar de extase of hype die hier gecreerd wordt rond die paar aangestampte kombochtjes die ontgaat mij echt. Er liggen al legio kombochten in de route. Dit zijn er gewoon weer een paar erbij, maar dan aan elkaar gelinkd. Maar een wat kritscher geluid op de UHR mag niet, dan komen die UHR groupies in het geweer. Want de UHR schep crew is door deze groupies heilig verklaard. En na elke nieuwe kombocht vinden deze groupies dat de route weer naar een nieuw ongekend on nederlands nivo is opgetrokken. Maar feitelijk wordt de route technisch gezien op deze manier alleen maar simpler. Dat hoeft niet te betekenen dat het niet leuk is, maar de hype rond HS is mijn inziens echt overtrokken.
Kijk nou nog es naar wat je hierboven schrijft Sinterklaas...zit je de boel hier nou te dollen of meen je nu echt wat je hier stelt? Al zijn er flink wat mensen die de HS een hele mooie aanvulling vinden, je moet deze hele HS topic hype toch een beetje met een korrel zout nemen denk ik; het is min of meer begonnen als een knipoog naar Bert L die in het Leersum/Amerongen/HG topic een kanttekening plaatste bij de loftuitingen op de HS. Dus zie het een beetje in perspectief, want je reactie vind ik een beetje overdreven eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Exact. :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

sinterklaas schreef: wo 28 augustus 2019, 08:53
RoySmit schreef: di 27 augustus 2019, 19:28 miss gewoon eens proberen dan komt die smile wel... en ach ok ben maar nooby en voor mij is dit gewoon vette shit. Maar ik vind wel dat als je dit niet gaaf en super vind waar in Nederland ga je dan zoiets vinden???
Geprobeerd, maar na alle hype dacht ik is dit het dan? Zoals gezegd een leuke aanvulling, variatie of hoe je het wil noemen in de route, maar de extase of hype die hier gecreerd wordt rond die paar aangestampte kombochtjes die ontgaat mij echt. Er liggen al legio kombochten in de route. Dit zijn er gewoon weer een paar erbij, maar dan aan elkaar gelinkd. Maar een wat kritscher geluid op de UHR mag niet, dan komen die UHR groupies in het geweer. Want de UHR schep crew is door deze groupies heilig verklaard. En na elke nieuwe kombocht vinden deze groupies dat de route weer naar een nieuw ongekend on nederlands nivo is opgetrokken. Maar feitelijk wordt de route technisch gezien op deze manier alleen maar simpler. Dat hoeft niet te betekenen dat het niet leuk is, maar de hype rond HS is mijn inziens echt overtrokken.
Misschien neem je dit topic iets te serieus.

https://www.youtube.com/watch?v=Skawrfm0AIM
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

sinterklaas schreef: wo 28 augustus 2019, 08:53
RoySmit schreef: di 27 augustus 2019, 19:28 miss gewoon eens proberen dan komt die smile wel... en ach ok ben maar nooby en voor mij is dit gewoon vette shit. Maar ik vind wel dat als je dit niet gaaf en super vind waar in Nederland ga je dan zoiets vinden???
Geprobeerd, maar na alle hype dacht ik is dit het dan? Zoals gezegd een leuke aanvulling, variatie of hoe je het wil noemen in de route, maar de extase of hype die hier gecreerd wordt rond die paar aangestampte kombochtjes die ontgaat mij echt. Er liggen al legio kombochten in de route. Dit zijn er gewoon weer een paar erbij, maar dan aan elkaar gelinkd. Maar een wat kritscher geluid op de UHR mag niet, dan komen die UHR groupies in het geweer. Want de UHR schep crew is door deze groupies heilig verklaard. En na elke nieuwe kombocht vinden deze groupies dat de route weer naar een nieuw ongekend on nederlands nivo is opgetrokken. Maar feitelijk wordt de route technisch gezien op deze manier alleen maar simpler. Dat hoeft niet te betekenen dat het niet leuk is, maar de hype rond HS is mijn inziens echt overtrokken.
Zoals eerder al is gezegd: je hoeft geen lol te hebben hoor.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Nou, de Sinterklaas discussie begint wel érg vroeg dit jaar... :wink:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: di 27 augustus 2019, 19:21 Dan zou ik voor de grijns eerder de vuilnisbelt van Mud in Zaltbommel aanbevelen. Die blijft dan heel wat langer op je gezicht.
Je snapt dat het de bedoeling is om beide wielen aan de onderkant te houden?
Tenzij je een backflip wilt doen natuurlijk...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Wiel-Maat schreef: wo 28 augustus 2019, 09:07
funride schreef: wo 28 augustus 2019, 08:11

Volgens mij omdat slechts 0,1 % van de bikers genoeg techniek heeft om hem als double te halen. Gap was iets van 5 meter en snelheid is op dat stuk niet heel hoog. Tafel (lange rolller) is dan wat toegankelijker voor meer rijders en lever minder problemen op.
Dat wat ik schreef was het verhaal dat ik op de FB trailcrew vrijwilligerspagina van UH las, waar ik ook lid van ben... dus wat jij nu invult is dan je eigen idee ervan (waarvan ik niet zeg dat het op zich niet klopt dus he, hou me te goede) maar dit is wat zij er dus op FB over schreven...
sinterklaas schreef: wo 28 augustus 2019, 08:53
Geprobeerd, maar na alle hype dacht ik is dit het dan? Zoals gezegd een leuke aanvulling, variatie of hoe je het wil noemen in de route, maar de extase of hype die hier gecreerd wordt rond die paar aangestampte kombochtjes die ontgaat mij echt. Er liggen al legio kombochten in de route. Dit zijn er gewoon weer een paar erbij, maar dan aan elkaar gelinkd. Maar een wat kritscher geluid op de UHR mag niet, dan komen die UHR groupies in het geweer. Want de UHR schep crew is door deze groupies heilig verklaard. En na elke nieuwe kombocht vinden deze groupies dat de route weer naar een nieuw ongekend on nederlands nivo is opgetrokken. Maar feitelijk wordt de route technisch gezien op deze manier alleen maar simpler. Dat hoeft niet te betekenen dat het niet leuk is, maar de hype rond HS is mijn inziens echt overtrokken.
Kijk nou nog es naar wat je hierboven schrijft Sinterklaas...zit je de boel hier nou te dollen of meen je nu echt wat je hier stelt? Al zijn er flink wat mensen die de HS een hele mooie aanvulling vinden, je moet deze hele HS topic hype toch een beetje met een korrel zout nemen denk ik; het is min of meer begonnen als een knipoog naar Bert L die in het Leersum/Amerongen/HG topic een kanttekening plaatste bij de loftuitingen op de HS. Dus zie het een beetje in perspectief, want je reactie vind ik een beetje overdreven eerlijk gezegd.
Een beetje overdreven van Sinterklaar? Ik zeg gewoon niks... Gewoon heel jammer dit gejammer van hem.. Maar goed ik snap het wel zij nzwarte pieten moge3n niet mee dit jaar naar de helft van NL dus daar zal de pijn wel zitten.. En ja dan moet je het op iemand af reageren he
Plaats reactie