MTB route 'Dak van Netersel'

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

peter246 schreef: do 4 maart 2021, 17:04 Over wat leuk is valt natuurlijk altijd te twisten.Het is natuurlijk niet een flowie route a la diegene die jij noemt. Maar qua moeilijkheid/techniek steekt deze er toch ver bovenuit. Dit is ook voor mij een route waar ik bij van wordt. Jammer dat we er niet meer van hebben in Nederland.

Kom eens naar Bergschenhoek of Zoetermeer. :roll:

Mij een raadsel waarom hele volksstammen richting UHR rijden, maar andersom bijna niemand. Voor de afwisseling, conditie, en techniek toch wel erg goed hoor.
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Giant-E schreef: do 4 maart 2021, 18:49
peter246 schreef: do 4 maart 2021, 17:04 Over wat leuk is valt natuurlijk altijd te twisten.Het is natuurlijk niet een flowie route a la diegene die jij noemt. Maar qua moeilijkheid/techniek steekt deze er toch ver bovenuit. Dit is ook voor mij een route waar ik bij van wordt. Jammer dat we er niet meer van hebben in Nederland.

Kom eens naar Bergschenhoek of Zoetermeer. :roll:

Mij een raadsel waarom hele volksstammen richting UHR rijden, maar andersom bijna niemand. Voor de afwisseling, conditie, en techniek toch wel erg goed hoor.
Zolang Zoetermeer niet te nat is, zijn ze absoluut super. Spaarnwoude hoort (voor mij) ook wel in dat rijtje. Netersel daarentegen is absoluut "anders". Het heeft niet de klimmen/afdalingen van deze 3, maar heeft veel technische passages in deze korte route. Volgens mij ook de enige route zonder chicken run.
Jeroen90
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 28 juni 2020, 15:48

zonoskar schreef: do 4 maart 2021, 16:37
Jeroen90 schreef: do 4 maart 2021, 10:05 Wat mij betreft is het veruit de leukste brabantse route.
Leuker dan LDD? Leuker dan Dorst? Leuker dan Overloon? Helmond? Ik vind Netersel bij lange na niet de leukste route in Brabant. Misschien in zuid-Brabant. Heel misschien.
/edit: ik zie dat er wat stukken zijn toegevoegd aan de track, misschien van het weekend weer eens gaan kijken dan.
.
Wat mij betreft wel.
Netersel is gewoon een heel ander soort route waarbij er technisch nog wel wat gevraagd wordt. Iets wat ontbreekt en totaal niet vergelijkbaar is met al deze flowy 2.0 routes die jij opnoemt. Ik haal ook zeker veel plezier uit de genoemde routes, maar Netersel is gewoon echt een keer iets anders.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik ben wel benieuwd naar dit rondje. Toevallig ben ik voorlopig in Tilburg aan het werk, en wil de mountainbike meenemen, om na de arbeid even te ontspannen.

Waar kan ik het beste parkeren? En is het geen grote modderpoel nu?
Sneeuwmonster
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik was er gisteren dus in de buurt aan het werk, en had de fiets achterin gegooid. Aan het einde van de dag even een paar rondjes gemaakt.

Wat een gave route!
Je word even flink aan de tand gevoeld op alle gebied. Steile afdalinkjes met stenen, boomstammetjes, drop off's, jumpjes, steile klimmetjes met switchbacks. Echt heel gaaf gemaakt op een terrein ter groote van een postzegel. Als je hier in de buurt bent moet je er zeker even langst rijden.
Sneeuwmonster
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Vorig jaar gereden.
Ik had er spijt van dat ik Jeffsy thuis had gelaten😉

Lekker technisch en inderdaad anders dan de alle routes (136 @ this moment) die ik gereden heb.

Dit jaar maar eens met Izzo er naar toe
#OpaRijdtEenIZZO
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mmm, misschien toch ook maar eens een keer gaan kijken.
Is niet zo ver van waar ik woon. Dat het zo'n kort rondje is heeft me tot nu toe wel tegengehouden, maar als het echt zo leuk is...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Neem wel je Merida mee :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

kermit schreef: do 18 maart 2021, 11:59 Mmm, misschien toch ook maar eens een keer gaan kijken.
Is niet zo ver van waar ik woon. Dat het zo'n kort rondje is heeft me tot nu toe wel tegengehouden, maar als het echt zo leuk is...
Ik hoopte al dat ik je tegen zou komen daar, maar nee.

Suravida heeft trouwens wel gelijk, die klimmetjes zijn echt verrekte steil. Ik moest twee keer afstappen. Komt misschien ook omdat ik het rondje niet kende, maar toch..
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vrees niet, bij zulks pittig klimwerk heb ik niet echt meer een alternatief... :-{ :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zag op de website dat ze bij deze route een heuse rockgarden hebben aangelegd, is die al in gebruik genomen? Ik zit eraan te denken later vandaag "Het dak van Netersel" eens te gaan uitproberen.

Vorige week ben ik bij een val met mijn knieën op de fiets terecht gekomen, het is nog een beetje beurs allemaal. Dus misschien is het toch een ideetje om de beschermers een keer aan te trekken... wat ik op een NL route doorgaans niet doe :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

kermit schreef: di 30 maart 2021, 11:21 Ik zag op de website dat ze bij deze route een heuse rockgarden hebben aangelegd, is die al in gebruik genomen? Ik zit eraan te denken later vandaag "Het dak van Netersel" eens te gaan uitproberen.

Vorige week ben ik bij een val met mijn knieën op de fiets terecht gekomen, het is nog een beetje beurs allemaal. Dus misschien is het toch een ideetje om de beschermers een keer aan te trekken... wat ik op een NL route doorgaans niet doe :D
Die rockgarden is mooi ja, je kunt er ook een paar verschillende lijnen rijden.

Mooi weer voor een paar rondjes Kermit!
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, dat is inderdaad wel een ander soort rondje dan wat je verder zo in de regio tegenkomt!
Gedraai op de vierkante km, uitrusten is er niet bij want het gaat zowat de hele tijd naar boven of beneden of je zit in een bocht. Scherpe bochtjes, snel achter elkaar, veel steile klimmetjes waar je met amper vaart aan begint, thank God for e-mtb's zeg maar :D

Ik zie het wel meer als een trainingsparcours dan als een mtb-route. Want trainen kun je er wel, als je dit van begin tot eind mooi flowy kunt rijden ben je geen beginner meer ;-)
De rockgarden was afgesloten met linten, hij leek me wel klaar? Daar zitten zeker een of twee uitdagende lijnen bij.

Ik zie mezelf er niet snel naartoe gaan om een ochtend of middag lekker te fietsen, dan zijn routes als die op de UHR, Nijmegen en ook de andere routes in de regio (Dorst, LDD, Best) veel geschikter. Maar om even een uurtje of anderhalf aan je techniek te schaven is dit een heel geschikt rondje.
Ik ben al jaren niet meer op Bergschenhoek geweest, maar Netersel is imo lastiger dan wat ik daar toen gereden heb.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het is inderdaad echt een rondje om je skills en kracht even aan de tand te voelen, zeker mooi om af en toe mee te pakken. Heel knap gemaakt ook!
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik denk dat de helft van het budget trouwens aan waarschuwingsbordjes is opgegaan :D
Er stonden er nogal wat, met waarschuwingen voor rockgarden (ook bij een strookje van 1,5 meter), dropoff, moeilijk/makkelijk, steile afdaling... Maar goed, ik vond het ook wel een rondje waar je inderdaad beter eerst even rustig bekijkt wat er allemaal aankomt voordat je blind overal in duikt.

Als die nieuwe rockgarden open is ga ik die wel eerst even goed bekijken voordat ik eraf rijd, iig de linkse lijn (van bovenaf gezien).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie