MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Beeldmateriaal heb ik niet. Die jumps waar je het over hebt die zijn lastig idd. Ik denk dat je dat stukje bedoelt met links een soort drop, daarna een tafel, en daarachter twee bulten die je of pumpend kunt doen of voor de vliegende Hollanders jumpend. Ik heb het dropje gedaan, en als ik die oversla en direct voor de tafel ga dan lukt die ook, maar de achterste twee bulten die zijn me niet gelukt.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

De beste jump zit trouwens in de kinderroute vind ik. Alleen moet je hem herkennen aangezien de aanloop ook wat omhoog loopt. Maar die is niet te moeilijk en je kunt daar serieus de lucht in.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja die zit net na de bocht waar toch wel veel mensen onderuit gaan. Je kunt dan na de oversteek lekker tempo maken en als je hem echt hard aanrijdt land je in de bocht :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Misterelmo schreef: ma 11 november 2019, 11:39 Beeldmateriaal heb ik niet. Die jumps waar je het over hebt die zijn lastig idd. Ik denk dat je dat stukje bedoelt met links een soort drop, daarna een tafel, en daarachter twee bulten die je of pumpend kunt doen of voor de vliegende Hollanders jumpend. Ik heb het dropje gedaan, en als ik die oversla en direct voor de tafel ga dan lukt die ook, maar de achterste twee bulten die zijn me niet gelukt.
dat middelste ding is niet echt een tafel toch, meer een bult waar je inderdaad makkelijk airtime maakt, maar dat gaat weer ten koste van je aanrijdsnelheid voor die step up daarna. Misschien is hij niet zo bedoeld, maar waarom is hij dan zo aangelegd?
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Bram87 schreef: di 12 november 2019, 14:20
Misterelmo schreef: ma 11 november 2019, 11:39 Beeldmateriaal heb ik niet. Die jumps waar je het over hebt die zijn lastig idd. Ik denk dat je dat stukje bedoelt met links een soort drop, daarna een tafel, en daarachter twee bulten die je of pumpend kunt doen of voor de vliegende Hollanders jumpend. Ik heb het dropje gedaan, en als ik die oversla en direct voor de tafel ga dan lukt die ook, maar de achterste twee bulten die zijn me niet gelukt.
dat middelste ding is niet echt een tafel toch, meer een bult waar je inderdaad makkelijk airtime maakt, maar dat gaat weer ten koste van je aanrijdsnelheid voor die step up daarna. Misschien is hij niet zo bedoeld, maar waarom is hij dan zo aangelegd?
Oh oke, ik dacht me te herinneren dat het een tafeltje was maar dat weet ik ook niet zo goed meer. Ik heb geprobeerd het aan elkaar te verbinden maar na het eerste dropje viel ik wat stil en was de rest niet echt te jumpen. Die middelste daar kon je inderdaad lekker wat airtime pakken. Ik kan me voorstellen dat ze misschien ook wel wat scherper gegraven worden zodat als ze wat uitslijten ze juist lekkerder gaan lopen, maar waarschijnlijk loop ik gewoon te klungelen :winkie: :lol:
Klusteam MTB Zuid Veluwe
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

dat wil ik ook graag weten van mezelf ;) of ik klungel, of hij is niet te clearen.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Bram87 schreef: vr 15 november 2019, 12:23 dat wil ik ook graag weten van mezelf ;) of ik klungel, of hij is niet te clearen.
Er zijn altijd van die gasten die het zonder blikken of blozen flikken en je beteuterd in het bos achterlaten met een schrammetje op je ziel 😋 Oftewel het zal vast wel kunnen 😂
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Kan Lunteren al helemaal rond gefietst worden?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Er ligt een rondweg ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

hanjovdberg schreef: vr 15 november 2019, 22:54 Er ligt een rondweg ... :winkie:
Er is niet genoeg zout op de wereld om de flauwheid van die opmerking weg te nemen :wink:

Dus ehm; kan de mountainbike route Lunteren (die paarse geloof ik), van start tot ehm, start gereden worden?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Johnny Hoogmoed schreef: za 16 november 2019, 10:21
hanjovdberg schreef: vr 15 november 2019, 22:54 Er ligt een rondweg ... :winkie:
Er is niet genoeg zout op de wereld om de flauwheid van die opmerking weg te nemen :wink:

Dus ehm; kan de mountainbike route Lunteren (die paarse geloof ik), van start tot ehm, start gereden worden?
Nee, bij Goorsteeg de oude bordjes volgen (geel/zwart). Lunteren zal pas voorjaar 2020 (op z'n vroegst) klaar zijn.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Dat stuk is behoorlijk onbekend terrein voor me. Die geel/zwart bordjes; leiden die me dan weer terug naar Ede?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Johnny Hoogmoed schreef: za 16 november 2019, 10:36 Dat stuk is behoorlijk onbekend terrein voor me. Die geel/zwart bordjes; leiden die me dan weer terug naar Ede?
Van pagina 2. Ik kan uit ervaring vertellen dat dit een leuk (en blijkbaar legaal) rondje is :-q
Misterelmo schreef: zo 27 oktober 2019, 09:34 Voor de liefhebbers. Een connectie tussen de Goorsteeg en Area 51 via het zandgat en vrij veel lokale stukjes singeltrack. Uiteraard kun je sneller naar Area 51 via de weg maar ik vind dit leuker 😋

https://www.strava.com/activities/2817658412
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Top, thanks!! Ik ga verkennen 8)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Misterelmo schreef: zo 27 oktober 2019, 09:34 Voor de liefhebbers. Een connectie tussen de Goorsteeg en Area 51 via het zandgat en vrij veel lokale stukjes singeltrack. Uiteraard kun je sneller naar Area 51 via de weg maar ik vind dit leuker 😋

https://www.strava.com/activities/2817658412
Leuke route, heb m gisteren even gefietst, dank!
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Plaats reactie