MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Gisteren reed ik over de Hessenweg en daar lag een routepaal op de grond. Volgens mij door jongelui uit de grond getrokken. Heb de paal weer in het gat gezet. Maar wist niet aan welke kant het bordje zichtbaar moest zijn.
Nu staat die wellicht andersom. Het gaat om een rechtdoor pijl. Vanuit Barneveld gezien iets voorbij het gele hek naast het fietspad bovenop de Goudsberg.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

bjlevi schreef: ma 29 maart 2021, 16:01 Gisteren reed ik over de Hessenweg en daar lag een routepaal op de grond. Volgens mij door jongelui uit de grond getrokken. Heb de paal weer in het gat gezet. Maar wist niet aan welke kant het bordje zichtbaar moest zijn.
Nu staat die wellicht andersom. Het gaat om een rechtdoor pijl. Vanuit Barneveld gezien iets voorbij het gele hek naast het fietspad bovenop de Goudsberg.
Wel fijn van die gasten dat ze het daar doen. Het zandgat is de beste plek om perongeluk ff een extra lijntje te vinden
Klusteam MTB Zuid Veluwe
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Afbeelding

Kwam een paaltje tegen waar hij niet hoort. Staat tegen het hek van de goudsberg, tussen de ingang van het restaurant en de receptie van de camping
anders ga ik wel op de fiets
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik zou deze meldingen even via de website van MTB zuid Veluwe doen. Er wordt hier niet heel actief meegelezen.

En ik ben gestopt als vrijwilliger ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Even een vraagje voor de local: hoe houden Lunteren en Otterlo zich na een bak regen? Bagger of trekt het wel vlot weg?

Thanks
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Otterlo: op het stuk bij de Zanding na erg goed. Op de Zanding is de bodem van de route geen leem, maar vettige humus? Je banden lopen hiermee vol (dat verwijder je dus van de route) en de klimnetjes worden door een gebrek aan grip eeen extra uitdaging. Bij nat weer sla ik dit stuk altijd over. #trailrespect

Lunteren: area 51 en het stuk tussen de kids route en de zandkuil houden zich altijd wel goed, het kids rondje heeft iets sneller last van regen. De zandkuil zelf is ook prima, maar alles er direct omheen is al heel snel heel modderig en gaat stuk.

Als je er dan toch bent: als je Ede inkort door niet het stuk langs de ''nweg naar Arnhem op en neer te rijden houdt Ede zich vrij goed. Vooral het noordelijke deel langs die 'n weg is al snel een modderbende
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Geen idee waar ik het zonder Facebook moet melden, dus maar hier: er ligt een omgevallen boom over de route op de lange valsplatklim na de splitsing met otterlo aan het einde van area 51.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Er is meer dan FB dus via de website misschien :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Maartenvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 16 augustus 2020, 20:48
Mijn mountainbike: Canyon Spectral

Singletrack Sundays schreef: vr 12 maart 2021, 17:53 Ja vorige week 3x gedaan en 3x gehaald. Bovenste switchbacks was toen al wel beetje mul met een soort opstapje er achter.
Tip is om je dropper (als je die hebt) omlaag te zetten.
Bedankt voor de tip! Vorige week aantal keer geprobeerd en vandaag weer 3x. Laatste keer moest ik aan je tip denken en haalde ik hem makkelijk! Dropper klein stukje lager maar wel blijven zitten.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Heb je op deze route een vignet nodig?
Over 2 weken ben ik daar voor een midweekje op landgoed de scheleberg.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nee, dat is niet nodig.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

awinkel schreef: ma 12 april 2021, 11:48 Nee, dat is niet nodig.
Dankje :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Maartenvb schreef: zo 11 april 2021, 20:50
Singletrack Sundays schreef: vr 12 maart 2021, 17:53 Ja vorige week 3x gedaan en 3x gehaald. Bovenste switchbacks was toen al wel beetje mul met een soort opstapje er achter.
Tip is om je dropper (als je die hebt) omlaag te zetten.
Bedankt voor de tip! Vorige week aantal keer geprobeerd en vandaag weer 3x. Laatste keer moest ik aan je tip denken en haalde ik hem makkelijk! Dropper klein stukje lager maar wel blijven zitten.
Top. Vandaag ook op deze manier gehaald.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Met alle respect voor de tip maar mijn laatste actie als vrijwilliger heeft er vooral voor gezorgd dat de switchback nu veel makkelijker te rijden is. Die bocht is nu goed rijdbaar en ik denk dat ipv 8/10 die het niet halen nu gewijzigd is naar 4/10.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Leemhoudend zand gestort, Hanjo? :wink:

Ik vind 't een uitdagende klim. Vorige maand 2x gedaan, laatste keer lukte ie omdat ik toen wel wist dat er net door de bocht mul zand lag. Met iets meer tempo door de switchback haalde ik 'm net.
Plaats reactie