MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:-q maar niet teveel slippen hè :tong

Houden we niks over wat nog een beetje spannend en leuk is. Ken je dat lijntje een stukje eerder ook? En aan de andere kant van het zandgat? Veel leuke mogelijkheden daar.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 3 mei 2021, 09:50 :-q maar niet teveel slippen hè :tong

Houden we niks over wat nog een beetje spannend en leuk is. Ken je dat lijntje een stukje eerder ook? En aan de andere kant van het zandgat? Veel leuke mogelijkheden daar.
We hebben best veel leuke dingen daar gezien, niet alles gepakt, maar op deze 2 afdalingen kunnen we ons al een halve middag vermaken door meerdere dropjes/lijnen uit te zoeken. En zag idd wel meer van dat soort verborgen pareltjes daar. :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hanjovdberg schreef: ma 3 mei 2021, 09:23
MVMVML schreef: zo 2 mei 2021, 20:39 Vandaag geweest. Superleuke route die schijnbaar laag gewaardeerd staat? Volledig onterecht mi. :-q

Ook her en der wat extra features https://www.instagram.com/p/COX3Z4Rh5ld/
Die moet je volgas naar beneden rijden. Niks steil. Die eerste 2 drop je en dan lekker uit laten lopen naar het brede pad.
Yup, deze reed ik ruim 15 jaar terug voor het eerst, jammer dat dit soort "geheime" pareltjes nu zo kapot worden gereden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 3 mei 2021, 10:05
hanjovdberg schreef: ma 3 mei 2021, 09:23

Die moet je volgas naar beneden rijden. Niks steil. Die eerste 2 drop je en dan lekker uit laten lopen naar het brede pad.
Yup, deze reed ik ruim 15 jaar terug voor het eerst, jammer dat dit soort "geheime" pareltjes nu zo kapot worden gereden.
Pffft
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Iets terug heb je een heel hoog uitgesleten rand die je afhankelijk waar je hem pakt als steeds hogere drop kunt nemen. Wel erg mul zand waar je in terecht komt.

Aan de andere kant van het zandgat heb je ook wel leuke heuveltjes waarvan sommige in de witte zandbak uitkomen. Daar kun je heerlijk oefenen met jumpen en land je in het witte zand. Lekkere soft landing :tong

Pb maar als je weer eens gaat en wat wilt weten kan ik evt even langskomen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 3 mei 2021, 10:14 Iets terug heb je een heel hoog uitgesleten rand die je afhankelijk waar je hem pakt als steeds hogere drop kunt nemen. Wel erg mul zand waar je in terecht komt.

Aan de andere kant van het zandgat heb je ook wel leuke heuveltjes waarvan sommige in de witte zandbak uitkomen. Daar kun je heerlijk oefenen met jumpen en land je in het witte zand. Lekkere soft landing :tong

Pb maar als je weer eens gaat en wat wilt weten kan ik evt even langskomen.
:-q
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

MVMVML schreef: zo 2 mei 2021, 20:39 Vandaag geweest. Superleuke route die schijnbaar laag gewaardeerd staat? Volledig onterecht mi. :-q

Ook her en der wat extra features https://www.instagram.com/p/COX3Z4Rh5ld/
Ik was er zondag ook. Met m’n betere helft maar die had wat moeite met een paar van de klimmetjes en vond ook één van de afdalingen net een beetje tè.
Mooie route, maar helaas wel veel verbindingen over asfalt. En de bewegwijzering is inderdaad niet optimaal. Raar ook dat de route niet overeenkwam met de gpx van de Mtb routes app.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Welk deel klopte niet dan?

Ik kijk uiteraard niet meer naar de bordjes daar ... Heb ook zo mijn alternatieve route :winkie:

Verder wel beetje eens met Yo-eddy hoor. Teveel gespuis op dit soort pareltjes die ook nog eens eigen lijnen gaan creëren (helaas genoeg bewijs gezien) en we mogen over een poosje niet meer vrij rijden daar. :(( :-{
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: ma 3 mei 2021, 10:05
yo-eddy schreef: ma 3 mei 2021, 10:05

Yup, deze reed ik ruim 15 jaar terug voor het eerst, jammer dat dit soort "geheime" pareltjes nu zo kapot worden gereden.
Pffft
Pffft ....... kijk je insta filmpjes eens objectief terug .... ik zal wel een ouwe zeikert zijn maar ik vind dat tamelijk kansloos. Dikke slipsporen op het pad beneden ook nog en een halve kuub zand onnodig v.d. helling af. Maar hé, jullie hebben wel lekker "geshred" :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 3 mei 2021, 12:05
MVMVML schreef: ma 3 mei 2021, 10:05
Pffft
Pffft ....... kijk je insta filmpjes eens objectief terug .... ik zal wel een ouwe zeikert zijn maar ik vind dat tamelijk kansloos. Dikke slipsporen op het pad beneden ook nog en een halve kuub zand onnodig v.d. helling af. Maar hé, jullie hebben wel lekker "geshred" :bier:
Ja jeetje, er wordt (zeker de 1e keer) wel eens wat geremd. Mea Culpa. Ik zal de remmen eraf halen. Dan worden er tenminste geen 'trails kansloos gesloopt' door er een halve kuub zand vanaf te 'shredden'. :roll:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: ma 3 mei 2021, 12:17
yo-eddy schreef: ma 3 mei 2021, 12:05

Pffft ....... kijk je insta filmpjes eens objectief terug .... ik zal wel een ouwe zeikert zijn maar ik vind dat tamelijk kansloos. Dikke slipsporen op het pad beneden ook nog en een halve kuub zand onnodig v.d. helling af. Maar hé, jullie hebben wel lekker "geshred" :bier:
Ja jeetje, er wordt (zeker de 1e keer) wel eens wat geremd. Mea Culpa. Ik zal de remmen eraf halen. Dan worden er tenminste geen 'trails kansloos gesloopt' door er een halve kuub zand vanaf te 'shredden'. :roll:
thx voor je begrip :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 3 mei 2021, 12:29
MVMVML schreef: ma 3 mei 2021, 12:17
Ja jeetje, er wordt (zeker de 1e keer) wel eens wat geremd. Mea Culpa. Ik zal de remmen eraf halen. Dan worden er tenminste geen 'trails kansloos gesloopt' door er een halve kuub zand vanaf te 'shredden'. :roll:
thx voor je begrip :-q
No probs. Ik ben de moeilijkste niet :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

MVMVML schreef: ma 3 mei 2021, 12:38
No probs. Ik ben de moeilijkste niet :winkie:
Maak je geen zorgen.
Wij reden er 20 jaar geleden met de cross motor omhoog.
Dankzij ons zitten die 2 drops er bovenaan in. :lol:
Die wortels hebben we steeds verder los gegraven tijdens het klimmen totdat het niet meer te doen was om erop te komen.
Gelukkig zaten er nog klimmetjes zat rond het zandgat.
Nu rijden we er overal met de MTB van af.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Jefro98 schreef: ma 3 mei 2021, 12:44
MVMVML schreef: ma 3 mei 2021, 12:38
No probs. Ik ben de moeilijkste niet :winkie:
Maak je geen zorgen.
Wij reden er 20 jaar geleden met de cross motor omhoog.
Dankzij ons zitten die 2 drops er bovenaan in. :lol:
Die wortels hebben we steeds verder los gegraven tijdens het klimmen totdat het niet meer te doen was om erop te komen.
Gelukkig zaten er nog klimmetjes zat rond het zandgat.
Nu rijden we er overal met de MTB van af.
Er is volgens mij nog steeds een deel waar ze met de crossmotor rijden. Althans zo zag het er naar uit.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Sabai schreef: ma 3 mei 2021, 12:50

Er is volgens mij nog steeds een deel waar ze met de crossmotor rijden. Althans zo zag het er naar uit.
Ja klopt, er wordt nog wel wat gereden maar nu is het illegaal.
Destijds werd het oogluikend toegelaten tot aan 4x4 jeeps achter in het mulle zand aan toe.
In de winter kon je er wel een zondag ochtend te keer gaan zonder problemen.
In de zomer met volle campings iets minder en gewoon weer weg wezen na een half uurtje.
Plaats reactie