MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

UPDATE ROUTE LUNTEREN
Gisteren hebben we een nieuw stuk van de route Lunteren opgeleverd. Deze bijzondere track ligt in een gebied dat bij insiders bekend staat als Area 51. Er werd al heel lang alleen over gefluisterd en niet hardop over gesproken.......tot vandaag........
De track ligt wat verstopt maar is te bereiken vanaf de parallelweg Apeldoornseweg (zie kaartje). Aan het einde sluit hij naadloos aan op de (recent aangepaste) jumplijn van route Ede.
MTB-ers die vanaf route Ede deze vette track willen uitproberen kunnen vanaf de uitkijktoren het fietspad naar beneden volgen (blauwe stippellijn), onderaan rechtsaf slaan en de paarse bordjes volgen.
Direct na het klaphek zul je verrast worden door de vele korte klimmetjes, snelle kombochten en steile afdalingen die hier neergelegd zijn!!!
Let wel op: deze uitdagende stukken zijn nog niet stevig ingereden dus rij voorzichtig en geef elkaar de tijd/ruimte om aan deze awesome trail te wennen.
#area51 #moretocome #routelunteren

Tip: rijdt vanaf de uitkijktoren eerst de flow trail naar beneden tot de oversteek met het fietspad waar je normaal via het gat de route vervolgt. Ga daar re af via fietspad omhoog en op de kruising naar links. Dan mis je eigenlijke niets van de hele route.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Heel mooi (verhaal) waarin wordt gesproken over een kaartje... Maar die zie ik niet...
Waar is het kaartje te vinden?
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Meegs schreef: zo 13 oktober 2019, 20:14 Heel mooi (verhaal) waarin wordt gesproken over een kaartje... Maar die zie ik niet...
Waar is het kaartje te vinden?
Zie facebook MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Steeds meer mensen hebben geen Facebook meer. Kan dat plaatje ook hier worden geplaatst?
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Giant-E schreef: zo 13 oktober 2019, 20:31 Steeds meer mensen hebben geen Facebook meer. Kan dat plaatje ook hier worden geplaatst?
Afbeelding
U vraagt, wij draaien :bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

StephanR schreef: zo 13 oktober 2019, 20:45 Afbeelding
U vraagt, wij draaien :bier:
Is die lange rechte lijn over militair terrein een luchtbrug van MinDef en word je daar met een Chinook overgezet?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik heb dat nieuwe stukje paars gereden is het is echt goed gedaan.
Zoals inmiddels gewend van de door PJ uitgezette routes zit het met de flow weer helemaal goed. :-q

En vooral in het begin als je net door het klap hek heen bent kom je wat steilere korte afdalinkjes en klimmetjes tegen die wel wat timing en voorkennis van de route nodig hebben.
Top. :-q :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bert l. schreef: zo 13 oktober 2019, 20:58
Is die lange rechte lijn over militair terrein een luchtbrug van MinDef en word je daar met een Chinook overgezet?
Dat is de stoeltjes lift die je naar 1200 meter brengt waarna je vervolgens aan de zwarte afdaling naar het pannekoekenhuis kan beginnen. :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vergeet niet de offpiste afdaling die je daar ook kunt starten. Maar die eindigt ergens in de loopgraven .. :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

hanjovdberg schreef: zo 13 oktober 2019, 21:46 Vergeet niet de offpiste afdaling die je daar ook kunt starten. Maar die eindigt ergens in de loopgraven .. :roll:
Loopgraven zijn idd niet meer geschikt om doorheen te fietsen. Wilde er laatst met m'n zoon nog eens doorheen maar dat was geen doen, grote stukken moesten we lopen.
Dat heb je dan wel met de nieuwe routes. Sommige oude local trails worden nu zo weinig bereden dat ze niet meer bruikbaar zijn. De trail door de loopgraven is daar 1 van.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Jefro98 schreef: zo 13 oktober 2019, 22:06
hanjovdberg schreef: zo 13 oktober 2019, 21:46 Vergeet niet de offpiste afdaling die je daar ook kunt starten. Maar die eindigt ergens in de loopgraven .. :roll:
Dat heb je dan wel met de nieuwe routes. Sommige oude local trails worden nu zo weinig bereden dat ze niet meer bruikbaar zijn. De trail door de loopgraven is daar 1 van.
Het valt me ook op hoe snel dat gaat met delen die vroeger onderdeel van de route waren. Ik rijd met de gravelfiets nog wel eens het stuk oude route Ede vanaf de Kruislaan richting de meander. Dat is in heel korte tijd een stuk hobbeliger geworden.

Ontopic: ik ben erg benieuwd naar het nieuwe stuk. Ik had dit weekend op de jumpline ineens uit het niets iemand achter me fietsen. Die bleek van de nieuwe track te komen. Het wordt alsmaar leuker!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ben ook zeer benieuwd :-q ....al ben ik er nu ff niet :( ... maar daar niets minder om :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Ben ook benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Ik heb daar wat heel wat gefietst toen mijn ma nog op "de Goudsberg" stond met de stacaravan.

Je had daar echt mooie stukken met hoogteverschillen, toch maar weer eens gaan kijken dan :)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Daar ligt dus nog niks. Route Lunteren is tot nu toe alleen aan Edese kant aangelegd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Destijds ging ik pal tegenover de ingang van die camping het bos in.. voor het hek aan de boskant links het heuveltje over, daar lagen een paar mooie stukjes en dan die afgraving in de rondte fietsen, je kon daar mooi rijden met prachtige hoogteverschillen ook.
Maar was vaak wel klompenroute oid.
Dus goed dat ze nu een mooie mtb route gebouwd hebben.

Nou ben benieuwd dan die andere kant uit.
Plaats reactie