MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Grondvreter schreef: vr 18 juni 2021, 15:27
MVMVML schreef: vr 18 juni 2021, 12:51
Maar da's het leukste stukje :-{
Ik knip het zo dat je niet kan zien waar het is :bier:
Ik zit al de hele dag op F5 te rammen op https://www.youtube.com/MTBenVoorMvML en heb inmiddels de grootste ruzie met mijn werkgever.
Fuck die werkgever man! :winkie: 8)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Het is weer eens lekker ouderwets klungelen! We dachten dat we onderhand wel een beetje konden rijden maar dat bleek toch niet zo te zijn. Aan de andere kant, Lunteren verbaasde ons op een zeer goede wijze, gezien de nummering hadden we er niets van verwacht, maar dat bleek volledig misplaatst. Check it out waarom Lunteren ff zsm boven een hele hoop andere routes geplaatst moet worden!

Afbeelding

https://youtu.be/duZGm7PpB6E
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Sorry maar ik ga toch echt even ongezouten kritiek leveren.

-Je promoot de route met toch voornamelijk afdalingen buiten de route.
- sommige afdalingen loop je omhoog terwijl die echt niet bedoeld zijn om omhoog te lopen
- er lopen mooie schrötterpaden omhoog waar je prima boven kunt komen en dan voor mooie lijnen kunt kiezen
- doordat velen niet het niveau hebben worden de afdalingen helemaal aan gort geremd/geslipt
- er wordt op heel veel klimmetjes omhoog gelopen omdat er veel te dicht op elkaar gefietst wordt
- tja ... Wat moet ik er nog meer van zeggen.

Filmpje zal leuk zijn voor jezelf maar dit is geen promotie voor de route Lunteren.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: vr 18 juni 2021, 15:53 Sorry maar ik ga toch echt even ongezouten kritiek leveren.

-Je promoot de route met toch voornamelijk afdalingen buiten de route.
- sommige afdalingen loop je omhoog terwijl die echt niet bedoeld zijn om omhoog te lopen
- er lopen mooie schrötterpaden omhoog waar je prima boven kunt komen en dan voor mooie lijnen kunt kiezen
- doordat velen niet het niveau hebben worden de afdalingen helemaal aan gort geremd/geslipt
- er wordt op heel veel klimmetjes omhoog gelopen omdat er veel te dicht op elkaar gefietst wordt
- tja ... Wat moet ik er nog meer van zeggen.

Filmpje zal leuk zijn voor jezelf maar dit is geen promotie voor de route Lunteren.
Met alle respect: ik vind dit echt gezeik.
Vooral 1. Want echt 95% is in de route....
Sorry.

Buiten dat: qua niveau: morgen doen we alle tracks in Willingen incl. downhill en de nieuwe Enduro-lijn... kan je meekomen qua niveau? Heb ik zeer ernstig mijn twijfels over....
Vooral omdat ik die al eerder heb gedaan.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik zie toch wat jij en je maten in het filmpje doen? Dat rijd ik met 2 vingers in mijn neus. Ga ik morgen met jou mee? Nee omdat ik daar geen interesse in heb. Maar je rijd in een vreemde omgeving zonder gids en gaat allerlei afdalingen doen die buiten de route liggen en dan ook nog eens op echt amateuristische wijze aan lopen klooien omhoog lopen etc. Ik snap nu waarom die afdaling met die drop bijna niet meer te rijden is :(( :cry:

Tja dan kun je wel stoer praten met wij gaan naar Willingen enzo maar met mijn leerlingen waar sommigen pas voor de 1e keer fietsen kies ik elke keer uit wat wel en wat niet kan. Dat heet differentiatie
en als iemand een keertje overslaat is dat geen schande maar goede inschatting van je niveau en kennis. Dat mis ik nogal als ik dit filmpje kijk
En daarbij sommige leerlingen kwamen beter naar beneden dan wat ik nu zie op het filmpje.

Dus niets gezeik.
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op vr 18 juni 2021, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Fanja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 1 mei 2021, 13:23

MVMVML schreef: vr 18 juni 2021, 16:10
hanjovdberg schreef: vr 18 juni 2021, 15:53 Sorry maar ik ga toch echt even ongezouten kritiek leveren.

-Je promoot de route met toch voornamelijk afdalingen buiten de route.
- sommige afdalingen loop je omhoog terwijl die echt niet bedoeld zijn om omhoog te lopen
- er lopen mooie schrötterpaden omhoog waar je prima boven kunt komen en dan voor mooie lijnen kunt kiezen
- doordat velen niet het niveau hebben worden de afdalingen helemaal aan gort geremd/geslipt
- er wordt op heel veel klimmetjes omhoog gelopen omdat er veel te dicht op elkaar gefietst wordt
- tja ... Wat moet ik er nog meer van zeggen.

Filmpje zal leuk zijn voor jezelf maar dit is geen promotie voor de route Lunteren.
Met alle respect: ik vind dit echt gezeik.
Vooral 1. Want echt 95% is in de route....
Sorry.

Buiten dat: qua niveau: morgen doen we alle tracks in Willingen incl. downhill en de nieuwe Enduro-lijn... kan je meekomen qua niveau? Heb ik zeer ernstig mijn twijfels over....
Vooral omdat ik die al eerder heb gedaan.

Lange tenen? Zo erg is het toch niet wat hij schrijft? Waarschijnlijk een local die zuinig is op zijn route.
Ben het met je eens dat deze route ondergewaardeerd is.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd dat. :-q Zuinig op de route en alles wat daar buiten nog kan en mag. En dit soort filmpjes zorgen ervoor dat niet locals zonder gebiedskennis afdalingen slopen terwijl dat niet nodig is.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

MVMVML schreef: vr 18 juni 2021, 16:10
hanjovdberg schreef: vr 18 juni 2021, 15:53 Sorry maar ik ga toch echt even ongezouten kritiek leveren.

-Je promoot de route met toch voornamelijk afdalingen buiten de route.
- sommige afdalingen loop je omhoog terwijl die echt niet bedoeld zijn om omhoog te lopen
- er lopen mooie schrötterpaden omhoog waar je prima boven kunt komen en dan voor mooie lijnen kunt kiezen
- doordat velen niet het niveau hebben worden de afdalingen helemaal aan gort geremd/geslipt
- er wordt op heel veel klimmetjes omhoog gelopen omdat er veel te dicht op elkaar gefietst wordt
- tja ... Wat moet ik er nog meer van zeggen.

Filmpje zal leuk zijn voor jezelf maar dit is geen promotie voor de route Lunteren.
Met alle respect: ik vind dit echt gezeik.
Vooral 1. Want echt 95% is in de route....
Sorry.

Buiten dat: qua niveau: morgen doen we alle tracks in Willingen incl. downhill en de nieuwe Enduro-lijn... kan je meekomen qua niveau? Heb ik zeer ernstig mijn twijfels over....
Vooral omdat ik die al eerder heb gedaan.
?
Afdalingen omhoog lopen heeft toch niets met niveau te maken? Klimmetjes in de route omhoog lopen dan weer wel. Ik kan me helemaal in de post vinden. Toevoeging: Groepsdruk uitoefenen om afdalingen te pakken die te ver buiten je comfortzone/skills liggen is niet oké.

Verder: leuk filmpje. Eens met de conclusie dat de route te laag op de lijst staat, aan de andere kant houdt dat 'm wat rustiger. Een camera met stabilisatie zou je filmpjes nog een niveautje hoger tillen.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Leuk filmpje hoor. En ach, een beetje aanklooien, uitproberen af en toe hoort erbij, dat is ook mountainbiken en leer je van. Gebied is er ook naar. Beetje truttig commentaar, waarschijnlijk staan hun voetafdrukken ook gewoon nog op die trails.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Klopt idd. Van het vele werk om kapot gelopen stukken te herstellen :-q

Wandelen doe ik met de hond. Op m'n MTB fiets ik ... :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Biker67 schreef: vr 18 juni 2021, 16:56 Leuk filmpje hoor. En ach, een beetje aanklooien, uitproberen af en toe hoort erbij, dat is ook mountainbiken en leer je van. Gebied is er ook naar. Beetje truttig commentaar, waarschijnlijk staan hun voetafdrukken ook gewoon nog op die trails.
Exact :winkie: :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: vr 18 juni 2021, 17:18 Klopt idd. Van het vele werk om kapot gelopen stukken te herstellen :-q

Wandelen doe ik met de hond. Op m'n MTB fiets ik ... :bier:
Ja maar.... dat doen wij toch ook vaak? :-q
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

hanjovdberg schreef: vr 18 juni 2021, 17:18 Klopt idd. Van het vele werk om kapot gelopen stukken te herstellen :-q

Wandelen doe ik met de hond. Op m'n MTB fiets ik ... :bier:
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat iedereen zo goed is als jij :roll: Als local heb je er vast eerst veel geoefend en geploeterd voordat je overal vlekkeloos naar boven en beneden reed.
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Hanjo heeft wel een punt. Rij gewoon lekker over het brede pad rustig omhoog, en knal vanaf daar weer de afdaling in.
Dat gesloop met die stalpoten is gewoon niet nodig. Ga maar thuis bij 't vrouwke door de bloembak banjeren als je daar blij van wordt en hou dit soort erosiegevoelige afdalingen enigszins heel.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Is een pareltje deze route en ik weet dat hanjovdberg hem koestert maar hij overdrijft wel een beetje. En de meeste waren er de eerste keer en ja dan word er weleens wat gelopen op klimmetjes . Je wil niet weten hoeveel we er tegen kwamen die stonden te kloten in area51.
Plaats reactie