MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Singletrack Sundays schreef: ma 22 maart 2021, 15:52 Totdat iedereen dat gaat doen er erosie/nieuwe paden ontstaan,
Ben geen local en vind het dan wel zo netjes me aan de aangegeven route te houden.
Netjes van je. :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

kermit schreef: ma 22 maart 2021, 15:53 Teveel aan het boswielrennen geweest zodat je blik vertroebeld was? :wink: :D
Al sinds juli geen polderritje meer gedaan. :wink:

Je zal hier in de buurt wonen, wat een genot. Ik zei nog tegen mijn fietsmaat, dan zou ik een paar keer per week in dat zandgat te vinden zijn.
Wij hebben natuurlijk Bergschenhoek hier, en die is ook pittig maar deze ondergrond is zo veel relaxter rijden dan dat kattengrind.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

hanjovdberg schreef: ma 22 maart 2021, 15:12 Goed ... Zojuist dus een rondje geweest. Voor de duidelijkheid heb ik zowel foto's als een filmpje gemaakt. Ik zou zeggen oordeel zelf :tong


Afbeelding

Paaltje net voor de 170° bocht naar links

https://m.pinkbike.com/video/533588/
Als je aan komt fietsen
https://m.pinkbike.com/video/533587/
Even nader bekeken te voet
Paaltje staat op fietsfilmpje 5 seconden voor de kruising. Dat is niet 'net voor de 170° bocht'.
Op de kruising heb je drie keuzes: naar rechts (de natuurlijke weg voor de forumleden; zie de discussie hierboven), naar links en 170 graden terug. En je moet dus niet naar links, maar terug..... Velen doen dat niet; zoals blijkt op het forum. In dit forumtopic blijkt dat op deze plek veel mensen het spoor bijster raken.
Bordje later plaatsen, evt. naar linksonder laten wijzen kan helpen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je kunt niet anders naar links dan de 170° bocht te nemen. Anders heet het bij ons in het midden van het land; rechtdoor :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Giant-E schreef: ma 22 maart 2021, 16:21Al sinds juli geen polderritje meer gedaan. :wink:

Je zal hier in de buurt wonen, wat een genot. Ik zei nog tegen mijn fietsmaat, dan zou ik een paar keer per week in dat zandgat te vinden zijn.
Wij hebben natuurlijk Bergschenhoek hier, en die is ook pittig maar deze ondergrond is zo veel relaxter rijden dan dat kattengrind.
Dat deden wij vroeger ook inderdaad, verveelde nooit.
De laatste jaren helaas veel te weinig tijd om überhaupt nog een avondje of in het weekend een rondje te fietsen :cry:

@ hanjovdberg; als ik op je fietsfilmpje kijk op sec 19-20 zie je in de loop van het 'logische pad' een boompje.
Wanneer je in het zichtveld onder dat boompje (dus in de berm aan de overkant) een bordje zou plaatsen met een pijl naar links dan is vergissing imho uitgesloten.
Tenzij bikers stront of snot in de ogen hebben natuurlijk, daar kan niemand iets tegen doen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Willem Altes schreef: di 23 maart 2021, 01:38 En je moet dus niet naar links, maar terug..... Velen doen dat niet; zoals blijkt op het forum. In dit forumtopic blijkt dat op deze plek veel mensen het spoor bijster raken.
Bordje later plaatsen, evt. naar linksonder laten wijzen kan helpen.
Bordje staat hier uitstekend. Je kan daar letterlijk nergens anders links af. Tja, dat dat pad schuin loopt..... bijna geen enkel pad is haaks in de natuur.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je kunt altijd extra bordjes plaatsen. Dat is het punt niet. Echter als dit al een reden is voor een extra bordje weet ik nog wel 5-10 plaatsen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik kan indenken dat mensen hier met schuim op de bek rechtdoor schieten, ik begrijp ook de reden om niet nóg meer bordjes te plaatsen.
Helemaal prima, weet elke zandkorrel daar wel te vinden.
Bovendien; hoe vaker je hier verdwaalt, hoe leuker de rit wordt.
Dus inderdaad, niet plaatsen :winkie:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Ik denk dat het duidelijker wordt wanneer deze bocht wordt uitgegraven met een berm van minstens een meter.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:D :-q :lol:

Kom je helpen graven :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Ik zou een extra bordje plaatsen aan de overkant van pad richting je mtb.
Of onder het bordje een melding "scherp naar links"
Heb in verleden veel meegeholpen met bordjes plaatsen voor mtb toertochten. Dan is soms een extra bordje wel handig. Hier helemaal.
Heb het zelf niet nodig omdat ik vaak mbv GPS navigatie rij als extra ondersteuning.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

kuijtje.nl schreef: di 23 maart 2021, 09:50
Willem Altes schreef: di 23 maart 2021, 01:38 En je moet dus niet naar links, maar terug..... Velen doen dat niet; zoals blijkt op het forum. In dit forumtopic blijkt dat op deze plek veel mensen het spoor bijster raken.
Bordje later plaatsen, evt. naar linksonder laten wijzen kan helpen.
Bordje staat hier uitstekend. Je kan daar letterlijk nergens anders links af. Tja, dat dat pad schuin loopt..... bijna geen enkel pad is haaks in de natuur.
Kan je rechtdoor niet belemmeren door een paar struiken te plaatsen? Daardoor is die zichtlijn weg en wordt je vanzelf naar links gestuurd

Of voor de berk een afslag naar links maken, zodat je rechtdoor echt kan afsluiten
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Briljante ideeën allemaal. En ik maar denken dat dat allemaal niet mag.
Dan pleit ik toch voor die bocht van wamske.
Multifunctioneel want als je die meteen als een UH style kuipbocht uitvoert kun je daar, als je persé tóch rechtdoor wilt, lekker airtime klokken.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jan Willem schreef: di 23 maart 2021, 15:38 Briljante ideeën allemaal. En ik maar denken dat dat allemaal niet mag.
Inderdaad, het zijn paden waar je ook gewoon met je hondje kunt wandelen. Een north shore kombocht naar links met een trapje voor wandelaars een optie?

Persoonlijk vind ik het duidelijk aangegeven. Als je het te dicht op de bocht zelf plaatst ziet men hem pas als ze er op snelheid zijn (zoals vroeger in België de afrit in de bocht aangegeven stond en je de afslag mistte :winkie: ).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Wat is hier nu het probleem? Je kunt op de kruising links of rechts, wat is hier nu verwarrend aan?
Plaats reactie