MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Willem Altes schreef: zo 21 maart 2021, 23:43

Het bordje staat voor een bocht naar links in de track. Dus bij het bordje ga je naar links (en niet rechtdoor de afgrond in). Als je het bordje voorbij bent, moet je een paar meter verder nog een keer naar links. Daar staat geen bordje. Kan wel aan de overkant van de track.

Algemeen beginsel: als mensen massaal verkeerd rijden, dan klopt er niet iets met de bordjes. Op dit punt is dat zo.

Schiphol is wereldberoemd om zijn bordjes; dat is niet omdat ze op andere luchthavens niet staan, maar omdat mensen ze hier makkelijk volgen en elders aan het zoeken zijn.

Zie ook https://www.strava.com/heatmap#18.31/5. ... 2/hot/ride (werkt alleen als je ben ingelogd in Strava). Het lijnje naar de 170 graden is dunner dan de andere.
Is die heatmap van afgelopen jaar of algemeen?
Zoals Anjo al zegt, er wordt daar al 30+ jaar gefietst en sinds strava (in 2008?) in kwam worden er lijntjes getrokken.
Dat bordje staat er pas een paar maanden dus..

Dat bordje daar is niets mis mee, maar zoals Erik ook al aangeeft, je rijdt dan langs die rand en iedereen zit in dat gat te kijken en is even minder alert op de bordjes.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Een bordje voor linksaf :-q en een slagboom op min of meer de juiste hoogte voor rechtdoor :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De heatmaps worden elke maand bijgewerkt. Oude sporen worden dan verwijderd.

Dit mede naar aanleiding van de heatmaps rond geheime militaire bases.

Het bordje staat op de verkeerde plek. Namelijk niet bij de kruising, maar bij een bocht ervoor. Het bordje geeft aan dat je de bocht moet nemen en bij de kruising geen bordje dus rechtdoor.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Willem Altes schreef: ma 22 maart 2021, 09:08 De heatmaps worden elke maand bijgewerkt. Oude sporen worden dan verwijderd.

Dit mede naar aanleiding van de heatmaps rond geheime militaire bases.

Het bordje staat op de verkeerde plek. Namelijk niet bij de kruising, maar bij een bocht ervoor. Het bordje geeft aan dat je de bocht moet nemen en bij de kruising geen bordje dus rechtdoor.
Ah O.K. dat wist ik niet. :-q

Bordje zal ik de volgende keer es op letten dan.
Alhoewel ik 9 van de 10 x sowieso al rechtdoor rijdt. :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ga zo een rondje en zal wat foto's maken. 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Goed ... Zojuist dus een rondje geweest. Voor de duidelijkheid heb ik zowel foto's als een filmpje gemaakt. Ik zou zeggen oordeel zelf :tong

Afbeelding

Paaltje waar je nog rechtdoor gaat

Afbeelding

Paaltje net voor de 170° bocht naar links

https://m.pinkbike.com/video/533588/
Als je aan komt fietsen
https://m.pinkbike.com/video/533587/
Even nader bekeken te voet
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op ma 22 maart 2021, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goed...daar ging mijn laatste restje motivatie om te werken. :winkie:

Ik stem toch voor een extra paaltje bij de kruising. :-)
Wellicht aan de linkerkant van de route, zodat echt duidelijk is dat je daar links moet.
Of een extra 180 graden pijl op het al bestaande paaltje monteren.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bij dat eerste paaltje ging ik gelijk rechts naar beneden. :bier:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Hoe moeilijk kan het zijn?? :~

Ligt notabene nog een fiets in de rij richting als voorbeeld bij de kruising linksaf.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Giant-E schreef: ma 22 maart 2021, 15:17 Bij dat eerste paaltje ging ik gelijk rechts naar beneden. :bier:
Die neiging heb ik ook elke keer als ik daar rij, zo'n mooi steil stuk waar je langs rijd maar geen één keer (legaal) naar beneden mag.
Eerste keer dat ik daar kwam was het wel een beetje een teleurstelling toen ik bij die terugdraaiende bocht kwam :((
Have fun!
Rinse.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Singletrack Sundays schreef: ma 22 maart 2021, 15:41
Giant-E schreef: ma 22 maart 2021, 15:17 Bij dat eerste paaltje ging ik gelijk rechts naar beneden. :bier:
Die neiging heb ik ook elke keer als ik daar rij, zo'n mooi steil stuk waar je langs rijd maar geen één keer (legaal) naar beneden mag.
Eerste keer dat ik daar kwam was het wel een beetje een teleurstelling toen ik bij die terugdraaiende bocht kwam :((
Daar naar beneden rijden zoals Giant-E deed is niets illegaals aan hoor.
Leef je uit.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:lol: ja die ligt er elk weekend van za 10:00 tot zo 18:00 :winkie:

Ik leer mijn lln bij B(ewegen)S(amen)R(egelen) ook altijd hoe ze bordjes en kruisingen moeten lezen en interpreteren. Misschien een idee als cursus aanbod bij een MTB clinic :bier:

En Giant-E dat is idd een leuke afdaling. De trap is trouwens ook leuk om te doen als er geen mensen op lopen ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Totdat iedereen dat gaat doen er erosie/nieuwe paden ontstaan,
Ben geen local en vind het dan wel zo netjes me aan de aangegeven route te houden.
Have fun!
Rinse.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 22 maart 2021, 15:17 Bij dat eerste paaltje ging ik gelijk rechts naar beneden. :bier:
Teveel aan het boswielrennen geweest zodat je blik vertroebeld was? :wink: :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Singletrack Sundays schreef: ma 22 maart 2021, 15:41
Giant-E schreef: ma 22 maart 2021, 15:17 Bij dat eerste paaltje ging ik gelijk rechts naar beneden. :bier:
Die neiging heb ik ook elke keer als ik daar rij, zo'n mooi steil stuk waar je langs rijd maar geen één keer (legaal) naar beneden mag.
Eerste keer dat ik daar kwam was het wel een beetje een teleurstelling toen ik bij die terugdraaiende bocht kwam :((
Zoals al eerder gezegd dat soort afdalingen in de route opnemen levert alleen maar problemen op. Mensen die afgevoerd moeten worden, lopers, afdalingen die dan helemaal kapot getrapt worden. Nu kun je gewoon zelf kiezen. Het gros rijdt daar langsop en degene die wat extra uitdaging zoekt vindt zijn eigen lijnen. Je rijdt overigens wel de switchback afdaling iets verderop die middenin het zandgat uitkomt. Als je daar 1 afslag eerder naar links naar beneden gaat heb je echt een ruige afdaling. Dat was vroeger meest gebruikte daar. Wel opletten met braamstruiken daar.
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op ma 22 maart 2021, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie