MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Edit: dit onderstaande werkte eerst prima maar kennelijk niet meer.

Ook als gratis gebruiker kun je een route gpx downloaden als je inlogt op de stravawebsite ipv op de app via je telefoon.

-je logt in
-open de link van hierboven in een nieuw tabblad, dan blijf je ingelogd.
-op het route kaartje staat een knop om de gpx te downloaden.

Succes
Laatst gewijzigd door Elvander op di 29 oktober 2019, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 374
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

vibemaker schreef: di 29 oktober 2019, 11:21 ik ben zo'n gratis strava gebruiker dus kan inderdaad de gps niet downloaden :-{
Maar aangezien ik de komende dagen vrij heb en het zonnetje schijnt zoek ik voor a.s. donderdag nog iets leuks om te rijden.

Dus ff samenvattend;
- Buiten het lusje Dat Openkaart heeft nagetekend is de rest al uitgepijld? (gedeelde stuk Ede uiteraard, :bier: )
Ja
- Als ik het goed begrepen heb kun je het stuk dat geen officiële route is (nu nog) legaal fietsen?
Ja en ja (laatse onder licht voorbehoud voor de paar kleine stukjes waar ik zelf niet ben geweest, maar hoort wel bij dezelfde terreineigenaar als waar ik wel ben geweest, zal dus wel goed zitten)
[/quote]
Mocht er iemand wél een gpx van strava kunnen downloaden en me een linkje wil pm-en dan hou ik me natuurlijk van harte aanbevolen :tong
Met deze chrome-extensie werkt het downloaden binnen de Strava-website bij mij nu ook weer met gratis abonnement.
https://chrome.google.com/webstore/deta ... ngiihppkei

Downloadfunctie heeft het een tijdje niet gedaan, vermoed dat het een kat-en-muis spelletje is tussen Strava en de extensiebouwer die steeds weer een aanpassing doen..
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Elvander schreef: di 29 oktober 2019, 11:32 Ook als gratis gebruiker kun je een route gpx downloaden als je inlogt op de stravawebsite ipv op de app via je telefoon.

-je logt in
-open de link van hierboven in een nieuw tabblad, dan blijf je ingelogd.
-op het route kaartje staat een knop om de gpx te downloaden.

Succes
Helaas bij geen van de drie browsers die ik op mijn pc heb geinstalleerd werkt dit. Je ziet de knop wel, maar wanneer je daar op klikt krijg je een upgrade melding.

Ik lees in de reactie van Openkaart dat het met chrome wel zou moeten lukken, maar die heb ik niet op m'n computer (en dat blijft zo :bier: :winkie: )

Edit: voor firefox is er ook zo'n extentie. GPX is bij deze dus binnen. Dank voor de tips mannen! :-q
Laatst gewijzigd door vibemaker op di 29 oktober 2019, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik kan je vanavond een gpx sturen, maar wellicht is het handig het volgende nog even te proberen:

- inloggen op Strava website
- link naar route klikken
- op de 3 bolletjes links en 'route creëren' kiezen
- route opslaan en bekijken. je kunt dan een gpx exporteren.

Iets meer stappen, maar dit zou voor gratis gebruikers moeten werken. Voor deze gratis gebuiker wel iig. :wink:

Edit: al gelukt zie ik. Top.
Laatst gewijzigd door klaast op di 29 oktober 2019, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

klaast schreef: di 29 oktober 2019, 11:57 Ik kan je vanavond een gpx sturen, maar wellicht is het handig het volgende nog even te proberen:

- inloggen op Strava website
- link naar route klikken
- op de 3 bolletjes links en 'route creëren' kiezen
- route opslaan en bekijken. je kunt dan een gpx exporteren.

Iets meer stappen, maar dit zou voor gratis gebruikers moeten werken. Voor deze gratis gebuiker wel iig. :wink:
Het is reeds gelukt, maar dit is ook een goeie tip. ThanX! :-D :-q
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

vibemaker schreef: di 29 oktober 2019, 11:52
Elvander schreef: di 29 oktober 2019, 11:32 Ook als gratis gebruiker kun je een route gpx downloaden als je inlogt op de stravawebsite ipv op de app via je telefoon.

-je logt in
-open de link van hierboven in een nieuw tabblad, dan blijf je ingelogd.
-op het route kaartje staat een knop om de gpx te downloaden.

Succes
Helaas bij geen van de drie browsers die ik op mijn pc heb geinstalleerd werkt dit. Je ziet de knop wel, maar wanneer je daar op klikt krijg je een upgrade melding.

Ik lees in de reactie van Openkaart dat het met chrome wel zou moeten lukken, maar die heb ik niet op m'n computer (en dat blijft zo :bier: :winkie: )

Edit: voor firefox is er ook zo'n extentie. GPX is bij deze dus binnen. Dank voor de tips mannen! :-q
Sorry dat je je tijd er aan besteed hebt zonder resultaat.
Zo deed ik het altijd maar kennelijk kan het zo niet meer en is de info achterhaald.
Mooi dat het wel gelukt is.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4705
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

vibemaker schreef: di 29 oktober 2019, 11:59
klaast schreef: di 29 oktober 2019, 11:57 Ik kan je vanavond een gpx sturen, maar wellicht is het handig het volgende nog even te proberen:

- inloggen op Strava website
- link naar route klikken
- op de 3 bolletjes links en 'route creëren' kiezen
- route opslaan en bekijken. je kunt dan een gpx exporteren.

Iets meer stappen, maar dit zou voor gratis gebruikers moeten werken. Voor deze gratis gebuiker wel iig. :wink:
Het is reeds gelukt, maar dit is ook een goeie tip. ThanX! :-D :-q
Donderdagmiddag heb ik evt wel tijd om je voor te fietsen? Als local en vrijwilliger van de route kan ik je alle mooie tracks laten ervaren. Kan vanaf 14.30
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

vibemaker schreef: di 29 oktober 2019, 11:59 Het is reeds gelukt, maar dit is ook een goeie tip. ThanX! :-D :-q
Mooi dat het gelukt is. Voordeel van mijn manier is trouwens nog wel dat je, als je een Wahoo gebruikt, helemaal geen gpx hoeft aan te maken. Enkel als route opslaan en hij wordt gesynchroniseerd. Geen idee of dat bij Garmin ook zo werkt, maar dat moet haast wel toch?
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Ja de route loopt over allemaal tracks die wij als locals veel gebruiken en waar vrij gefietst mag worden. Door het blad is het wel zoeken aangezien er best wat kleine slingerpaadjes lopen die aardig vol liggen maar idd met wat gepuzzel kan je ook als gratis gebruiker van Strava de gpx wel verkrijgen. Ik doe het ook met zo'n extensie, altijd ff klooien maar tot nu toe is het altijd gelukt. Bij de Goudsberg is er nog wel iets meer uit te halen maar dat kan een ieder zelf uitzoeken, ik had die dag een gezelschap bij me die het rondje zo wel welletjes vond ;)
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Is deze route officieel éénrichtingsverkeer? Fietste daar laatst weer eens in de buurt over oude bestaande trails en kwam dus op deze nieuwe route terecht - naar ik aan neem nu in tegenovergestelde richting. Er staan wel bordjes verboden voor wandelaars en paarden maar geen verboden toegangsborden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4705
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Verboden toegang en eenrichtingsverkeer is een lastig gegeven. Zeker als mensen een bepaald deel al jaren een andere kant opfietsen. Maar de paarse route (tot zover uitgepijld) is een richting. Op nieuw aangelegde tracks mag je mensen best aanspreken. Die lagen er voorheen nog niet dus is er geen excuses deze verkeerd te fietsen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4705
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Misterelmo schreef: di 29 oktober 2019, 14:08 Ja de route loopt over allemaal tracks die wij als locals veel gebruiken en waar vrij gefietst mag worden. Door het blad is het wel zoeken aangezien er best wat kleine slingerpaadjes lopen die aardig vol liggen maar idd met wat gepuzzel kan je ook als gratis gebruiker van Strava de gpx wel verkrijgen. Ik doe het ook met zo'n extensie, altijd ff klooien maar tot nu toe is het altijd gelukt. Bij de Goudsberg is er nog wel iets meer uit te halen maar dat kan een ieder zelf uitzoeken, ik had die dag een gezelschap bij me die het rondje zo wel welletjes vond ;)
Daar kan je idd lekker je gang gaan. Pas nog een keer een clinic gegeven en dat leverde al genoeg uitdaging op voor de meeste deelnemers.

Achter de Scheleberg ligt trouwens een hele leuke drop. Als je beetje snelheid maakt heb je best wat airtime te pakken 😁
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

hanjovdberg schreef: di 29 oktober 2019, 13:07
vibemaker schreef: di 29 oktober 2019, 11:59

Het is reeds gelukt, maar dit is ook een goeie tip. ThanX! :-D :-q
Donderdagmiddag heb ik evt wel tijd om je voor te fietsen? Als local en vrijwilliger van de route kan ik je alle mooie tracks laten ervaren. Kan vanaf 14.30
Dank voor het aanbod! Alleen grote kans dat ik in de ochtend ga. Mocht dat nog veranderen laat ik het je weten! :-q
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Vandaag area 51 maar eens geprobeerd; wat een fantastisch stuk is dat geworden :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: zo 13 oktober 2019, 20:15
Meegs schreef: zo 13 oktober 2019, 20:14 Heel mooi (verhaal) waarin wordt gesproken over een kaartje... Maar die zie ik niet...
Waar is het kaartje te vinden?
Zie facebook MTB Zuid Veluwe
FB is een drama met terugzoeken van wat eerder geplaatst is. Een Google Map werkt beter. Voorbeeld staat in mijn sig.
Als ik vandaag op de pas voltooide track die eindigt bij de Hartenberg gereden heb, welke route is dat dan?
Anyhow, het was erg mooi. Vooral onder het gele naaldendak van de Lariks en op het gele tapijt daarvan. Leuk dropje erin.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie