MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: ma 14 juni 2021, 07:52 Gezien het lage aantal reacties hier zou je denken dat er weinig gefietst wordt. In de praktijk niet merkbaar.

In ieder geval. De hele week wordt er met leerlingen op stukjes van de route gereden rond Lunteren. Houdt er rekening mee als je achter ons komt te zitten. Waar mogelijk zullen we je er zeker langs laten.

Dank alvast voor het begrip :-q
Ik kwam laatst op Ede achter een groep van 20-25 van wat ik aanneem leerlingen. Dat was even balen dacht ik, maar inderdaad, eerste realistische mogelijkheid werd ik er keurig langsgelaten :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

hanjovdberg schreef: ma 14 juni 2021, 07:52 Gezien het lage aantal reacties hier zou je denken dat er weinig gefietst wordt. In de praktijk niet merkbaar.

In ieder geval. De hele week wordt er met leerlingen op stukjes van de route gereden rond Lunteren. Houdt er rekening mee als je achter ons komt te zitten. Waar mogelijk zullen we je er zeker langs laten.

Dank alvast voor het begrip :-q
Zaterdagochtend zat er een heel grote groep voor me. Had er een paar netjes ingehaald en de hele groep stond iets verder te wachten op de achterblijvers.....midden op het pad. Niemand kon er meer langst.

Ik kom wel eens vaker tegen dat een groep(je) even aan het rusten is en gewoon midden op de route blijft staan.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als je met een grote groep bent is het pad toch voor jou alleen :~ :lol:

Maar ik probeer ze gelijk van alles bij te brengen, maar het blijven pubers hè :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vertel je ze ook direct dat oortjes not done zijn? Ik zat zaterdag achter een langzame fietser die ondanks de forse ratel van mij freewheel niet van wijken wist. Bleek ie met oortjes in te fietsen...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

klaast schreef: ma 14 juni 2021, 13:53 Vertel je ze ook direct dat oortjes not done zijn? Ik zat zaterdag achter een langzame fietser die ondanks de forse ratel van mij freewheel niet van wijken wist. Bleek ie met oortjes in te fietsen...
Wees blij dat ze (nog) niet met boomboxen rondrijden zoals je in bikeparks steeds meer ziet :-?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja @Klaas ik zal alles wat jullie hier zeggen netjes vertellen.

Not ... :tong

We hebben effectief 1,5 uur om een beetje te fietsen. Eerst een oefenrondje met wip-wap en wat andere kleine technische uitdagingen om vervolgens via wat bredere paden langs het Lunterse gat te eindigen met een kort rondje via de route.

Want eerlijk is eerlijk dit deel van de route Lunteren is niet echt geschikt om direct op te gaan met leerlingen.

Dat wist ik al wel maar goed je moet erheen op de fiets, hebt slechts een ochtend of middag en dan blijft er in de omgeving weinig over.

Sommigen hadden best veel lol en nog geen ongelukken meegemaakt :lol:

Maar we hopen MTB's aan te schaffen met school en dan kan er op termijn vast meer. Pas bij echte interesse en noodzaak gaan mensen luisteren en leren.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

MVMVML schreef: ma 14 juni 2021, 14:34
klaast schreef: ma 14 juni 2021, 13:53 Vertel je ze ook direct dat oortjes not done zijn? Ik zat zaterdag achter een langzame fietser die ondanks de forse ratel van mij freewheel niet van wijken wist. Bleek ie met oortjes in te fietsen...
Wees blij dat ze (nog) niet met boomboxen rondrijden zoals je in bikeparks steeds meer ziet :-?
Dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is en geef ik een schreeuw...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voor Boemboxen hoef je niet meer naar een bikepark. Tenzij je de UHR een bikepark wilt noemen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

klaast schreef: ma 14 juni 2021, 13:53 Vertel je ze ook direct dat oortjes not done zijn? Ik zat zaterdag achter een langzame fietser die ondanks de forse ratel van mij freewheel niet van wijken wist. Bleek ie met oortjes in te fietsen...
Want? Een langzamere fietser moet bij de eerste tik van je freewheel direct van het pad af springen?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat zegt hij toch niet? :~
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

klaast schreef: ma 14 juni 2021, 13:53 Vertel je ze ook direct dat oortjes not done zijn? Ik zat zaterdag achter een langzame fietser die ondanks de forse ratel van mij freewheel niet van wijken wist. Bleek ie met oortjes in te fietsen...
Dat bepaal jij?


(En nee, zelf rijd ik zonder, maar wat een ander doet moettie ff lekker zelf weten)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik ben het wel met hem eens. Ik maak het ook vaak genoeg mee (zowel op de MTB als racefiets), dat mensen dan totaal niet meer doorhebben wat er om hun heen gebeurt. Je kan dan bellen wat je wilt, maar ze horen niks. Dat kan tot gevaarlijke situaties leiden. Zeker ook op de weg met overig verkeer.
Maar goed…de laatste tijd is wel gebleken dat de mentaliteit van “dat mag ik toch lekker zelf wel weten” hoogtij viert… :-?
Toch zou het niet gek zijn als we eens rekening met elkaar gingen houden en ons bijvoorbeeld door het gebruik van oortjes niet afschermen van anderen.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

awinkel schreef: ma 14 juni 2021, 17:49 Ik ben het wel met hem eens. Ik maak het ook vaak genoeg mee (zowel op de MTB als racefiets), dat mensen dan totaal niet meer doorhebben wat er om hun heen gebeurt. Je kan dan bellen wat je wilt, maar ze horen niks. Dat kan tot gevaarlijke situaties leiden. Zeker ook op de weg met overig verkeer.
Maar goed…de laatste tijd is wel gebleken dat de mentaliteit van “dat mag ik toch lekker zelf wel weten” hoogtij viert… :-?
Toch zou het niet gek zijn als we eens rekening met elkaar gingen houden en ons bijvoorbeeld door het gebruik van oortjes niet afschermen van anderen.
Moet je luisteren, ik ben het eens met je mening betreft oordopjes, alleen waar wij anders in zijn is of ik vindt dat ik er zoveel van mag vinden bij andere.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb hier in de buurt ook al een paar keer mot gehad met dames met elektrische bakfietsen en een zo groot mogelijke beats koptelefoon. (Die combo lijkt hier ineens waanzinnig hip te zijn de laatste tijd.) Ondertussen met 1 hand appen en dus zodanig slingeren dat ik er op een op zich breed genoeg fietspad niet langs kan. Bellen heeft geen zin, Hope naaf stilhouden niet, vriendelijk vragen niet, keihard roepen niet, dus wat moet je dan. Snelheid ligt meestal rond de 12km/u, dus ik zou er liever op een gegeven moment wel langs willen. Dus dan wurm ik me na al verbale pogingen er maar via de berm langs (lang leve de gravelbike) om vervolgens elke keer een scheldkanonnade over me te krijgen, dat ik toch had kunnen bellen, dat ik een asociale wielrenner ben (in mijn werkkloffie zonder helm, op weg naar mijn werk...) etc etc. De eerste keer heb ik nog gepoogd uit te leggen dat die koptelefoon blijkbaar teveel afsloot, maar toen moest ik me mijn eigen zaken bemoeien en niet zo zeiken..... :roll:
Dus tegenwoordig roep ik 1x en bij geen reactie ga ik er zo vlot mogelijk langs, levert uiteindelijk minder gezeik op. Pas ik bij alle andere tragere fietsers trouwens ook toe, als het qua tegenliggers kan ga ik zo geruisloos mogelijk langs én groet ik tijdens het passeren vriendelijk. Eventueel gemiep over een bel smoor je zo meestal wel in de kiem.

Ik heb trouwens ook wel eens een flink stuk van de route Rhenen achter een trailrunner met koptelefoon gereden. Die knurft liep met de rijrichting mee en was volstrekt doof voor ons geschreeuw. :evil:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Die trailrunner is een enorme eikel inderdaad.
Ook al eens hommeles mee gehad omdat hij mijn vriendelijke verzoeken niet hoorde.
Plaats reactie