MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

dhunter schreef: di 23 maart 2021, 17:10 Wat is hier nu het probleem? Je kunt op de kruising links of rechts, wat is hier nu verwarrend aan?
Zodra bewijzering aangeeft dat je links- of rechts moet afslaan en in het heetst van de strijd blijkt dat dit onder een hoek moet gebeuren die veel kleiner is dan 90º dan denken sommige mensen dat je dan maar beter rechtdoor kunt gaan.
Daar worden wat oplossingen voor geopperd.
Al dan niet met een dosis synisme.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

In dit geval is rechtdoor ook de snelste weg naar de leukste afdaling van de route :winkie:
Have fun!
Rinse.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toch 4 pagina's vol gekletst over een paaltje ...


Zal binnenkort nog eens wat foto's en filmpjes maken van potentiële probleem situaties. Blijft het topic lekker hoog staan en gaan we misschien eindelijk de UHR topics voorbij streven :tong 8) :-D
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

hanjovdberg schreef: di 23 maart 2021, 18:39 Toch 4 pagina's vol gekletst over een paaltje ...


Zal binnenkort nog eens wat foto's en filmpjes maken van potentiële probleem situaties. Blijft het topic lekker hoog staan en gaan we misschien eindelijk de UHR topics voorbij streven :tong 8) :-D
Go Hanjo :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

hanjovdberg schreef: di 23 maart 2021, 18:39 Toch 4 pagina's vol gekletst over een paaltje ...


Zal binnenkort nog eens wat foto's en filmpjes maken van potentiële probleem situaties. Blijft het topic lekker hoog staan en gaan we misschien eindelijk de UHR topics voorbij streven :tong 8) :-D
Qua route (Area51, zandgat) zijn jullie de meeste UHR routes al voorbijgestreefd. :-q

(Ik denk dat alleen Kwint, HG, en misschien Amerongen de vergelijking aan kan.)
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Zandgat is vergelijkbaar met kwintelooijen, area51 vind ik nou niet echt bijzonder en is een beetje als LV of Zeist.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Singletrack Sundays schreef: di 23 maart 2021, 20:21 Zandgat is vergelijkbaar met kwintelooijen, area51 vind ik nou niet echt bijzonder en is een beetje als LV of Zeist.
Nou, momenteel liggen er 3 of 4 steile klimmetjes behoorlijk lastig bij, erg mul daar, met veel wortels. Ik heb ze dit weekend 3x gereden, en haalde Area51 maar 1x in z'n geheel zonder voetje aan de grond.

Dat is op 't relatief eenvoudige Zeist of LV toch wel wat anders.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Area51 is niet te vergelijken met Zeist of LV. De wortels komen steeds meer omhoog. Gisteren gereden en ook de boomstammen komen omhoog (eigenlijk het zand wat dus weggaat).

Is op sommige stukjes best uitdagend. Ik heb tot nu toe 1x meegemaakt dat ik net voor het bruggetje naar Otterlo even een voetje aan de grond moest zetten. Is gewoon een lekker ruig stuk.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Hmmm, LV is mijn vaste route en had echt niet het idee dat area51 lastiger was.
Ben er nu 4x geweest en nog nooit klim niet gehaald of voetje aan de grond gezet.
Zo zie je maar hoe de beleving kan verschillen.

Maar mijn favoriete stukjes komen er na met twee tafeltjes en jumpline . Dat zijn stukken die ik dan meestal niet haal.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op di 23 maart 2021, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd bij mij is het precies andersom. Lunteren is mijn vaste route (1-2x per week ..). LV en Zeist rijd ik gemiddeld 2-6x per jaar.

Mijn ervaring is toch echt dat bepaalde delen van Lunteren het gemiddelde niveau van de meeste mtbers overstijgt en dat gebeurt op Zeist en LV toch niet echt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Singletrack Sundays schreef: di 23 maart 2021, 21:18 Hmmm, LV is mijn vaste route en had echt niet het idee dat area51 lastiger was.
Ben er nu 4x geweest en nog nooit klim niet gehaald of voetje aan de grond gezet.
Zo zie je maar hoe de beleving kan verschillen.
Ik ben 54, hè? Met gemiddelde techniek, meer niet. Wat voor mij lastig is kan voor jou goed te doen zijn.

Toch effe ego strelen als er 4 jonge gasten staan te kijken op 't tricky klimmetje wat Hanjo beschrijft, en je 'm dan dankzij parcourskennis ineens wél haalt. :bier:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik hoop dat ik als ik 54 ben het allemaal nog zo makkelijk doe dus :-q :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Willem Altes schreef: di 23 maart 2021, 01:38
hanjovdberg schreef: ma 22 maart 2021, 15:12 Goed ... Zojuist dus een rondje geweest. Voor de duidelijkheid heb ik zowel foto's als een filmpje gemaakt. Ik zou zeggen oordeel zelf :tong


Afbeelding

Paaltje net voor de 170° bocht naar links

https://m.pinkbike.com/video/533588/
Als je aan komt fietsen
https://m.pinkbike.com/video/533587/
Even nader bekeken te voet
Paaltje staat op fietsfilmpje 5 seconden voor de kruising. Dat is niet 'net voor de 170° bocht'.
Op de kruising heb je drie keuzes: naar rechts (de natuurlijke weg voor de forumleden; zie de discussie hierboven), naar links en 170 graden terug. En je moet dus niet naar links, maar terug..... Velen doen dat niet; zoals blijkt op het forum. In dit forumtopic blijkt dat op deze plek veel mensen het spoor bijster raken.
Bordje later plaatsen, evt. naar linksonder laten wijzen kan helpen.
Dit is inderdaad waar ik verkeerd ben gereden. het pad linksaf is een vrij open breed pad wat ik denk ik niet echt vond passen, schuin linksover (rechtdoor) was voor mij logischer omdat het echt een mtb paadje is. (maar dit is dus de retour route). Ik denk inderdaad dat als je het paaltje dichter bij de kruising plaatst het duidelijker wordt. Maar goed ik weet het nu, dus voor mij hoeft het niet meer hihi. Wellicht dat het anderen helpt!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Willem Altes schreef: di 23 maart 2021, 01:38
hanjovdberg schreef: ma 22 maart 2021, 15:12 Goed ... Zojuist dus een rondje geweest. Voor de duidelijkheid heb ik zowel foto's als een filmpje gemaakt. Ik zou zeggen oordeel zelf :tong


Afbeelding

Paaltje net voor de 170° bocht naar links

https://m.pinkbike.com/video/533588/
Als je aan komt fietsen
https://m.pinkbike.com/video/533587/
Even nader bekeken te voet
Paaltje staat op fietsfilmpje 5 seconden voor de kruising. Dat is niet 'net voor de 170° bocht'.
Op de kruising heb je drie keuzes: naar rechts (de natuurlijke weg voor de forumleden; zie de discussie hierboven), naar links en 170 graden terug. En je moet dus niet naar links, maar terug..... Velen doen dat niet; zoals blijkt op het forum. In dit forumtopic blijkt dat op deze plek veel mensen het spoor bijster raken.
Bordje later plaatsen, evt. naar linksonder laten wijzen kan helpen.
Super tof dat je dit nog helemaal gefilmd hebt haha TNX!!
Plaats reactie