MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Afbeelding

wil binnenkort deze route en keer fietsen en mijn auto op de Goorsteeg parkeren.

Is het gele stuk in de route een verbinding via asfalt of is dit ook een single track
En het paarse gedeelte boven is dit een stuk route die twee richtingen opgaat? of is de route al verder klaar?
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Primar schreef: vr 30 oktober 2020, 18:48 Afbeelding

wil binnenkort deze route en keer fietsen en mijn auto op de Goorsteeg parkeren.

Is het gele stuk in de route een verbinding via asfalt of is dit ook een single track
En het paarse gedeelte boven is dit een stuk route die twee richtingen opgaat? of is de route al verder klaar?
Dat lange gele stuk is een asfaltverbinding inderdaad en wordt met een andere kleur mtb pijlen aangegeven. De hoek linksonder is ondertussen al veranderd in een mooie singletrack dus die verbinding is al iets minder lang. Dat paarse gedeelte naar boven is volgens mij een deel waar de terreineigenaar nog niet helemaal mee werkt en waar je helaas niet langs komt.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou VERRASSING :winkie:

Afgelopen woensdag hebben we met een 3-tal de palen voor de nieuwe singletracks rond de Goudsberg gezet. Oa PJ, kuijtje en ondergetekende hebben dus de lus in en rond de Goudsberg gereedgemaakt. Je krijgt nu vanaf de Immenweg een pijl naar links en dan de Hessenweg een stuk via fietspad naar boven. Bij Uilenbos ga je zandgat in en volgen er een aantal pittige klimmetjes in de zandafgraving. Na oversteken van de weg krijg je nog een paar nieuwe single tracks in het Uilenbos aan de andere kant van de Goudsberg (let op een deel van dit terrein is van iemand die zijn terrein openstelt). Het kan voorkomen dat het terrein ook bereden wordt met quads ivm terrein controle.

Na dit lusje door dit schietgat/bosje keer je weer terug en ga je via het fietspad terug naar de splitsing op de Immenweg/Hessenweg. Hier vervolg je de route me de oude geel/zwarte route bordjes tot aan Area51.

(Ook komt er nog een lusje rond de vuilstort van Wekerom). Deze is echter nog niet uitgepijld en niet helemaal afgewerkt). Dat geldt overigens ook nog deels voor de nieuwe stukjes. We hebben ze al wel opengesteld maar voor mooi zouden stukken nog moeten worden afgewerkt.

1 maar ... het heeft veel geregend en het regent momenteel nog steeds. Veel tracks zijn natuurlijk dus weinig tot geen goede afwatering. Het zal dus snel modderig zijn.

Verder veel plezier. Palen staan er net dus een kleine correctie kan nog nodig zijn.

@primar je mag me ook pb’en mocht je mee willen rijden. Ik ga zelf ook regelmatig met dan ook local tracks waardoor het asfalt gehalte danig wordt geminimaliseerd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Leuke verassing :)

Gisteren even gereden, het stuk route in de zandkuil is echt een mooie, pittige toevoeging. :-q

Het klopt dus dat de bebording vlak na de zandkuil ophoudt?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Nee, de bordjes sturen je over de Hessenweg terug naar het fietspad richting Valouwe / Area 51. Daar volg je een stuk de geel zwarte bordjes.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd op een aantal palen is aan beide zijden een bordje geplaatst. Voor zowel heen als terugweg.

Het is uiteraard de bedoeling in de toekomst nog meer tracks uit het zandgat te integreren in de route. De Valouwe zal niet opengesteld worden.

En het staat je uiteraard vrij local tracks in te passen in je route.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
gpsguido
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 10 maart 2011, 11:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Topstone
Contacteer:

Het zandgat en de Goudberg zijn een leuke aanvulling op de route.
Kan ik komende dagen Trailforks weer bijwerken.

Na de FB berichten van gisteren vanochtend ook de camera even meegenomen.

Lunteren 2.0 op komoot.

De nieuwe lussen op camera gezet.
Geen fancy edit, maar gewoon de beelden.

https://youtu.be/myY9pxmM0qw
Laatst gewijzigd door gpsguido op zo 1 november 2020, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

gpsguido schreef: zo 1 november 2020, 15:38 Het zandgat en de Goudberg zijn een leuke aanvulling op de route.
Kan ik komende dagen Trailforks weer bijwerken.

Na de FB berichten van gisteren vanochtend ook de camera even meegenomen.

De nieuwe lussen op camera gezet.
Geen fancy edit, maar gewoon de beelden.

https://youtu.be/myY9pxmM0qw
Mooi hoor, diverse bestaande paden gebruikt. Er is echt een mooi netwerk aangelegd rondom Ede, veel variatie. Dat moet menig MTB'er toch goed doen die het te veel van hetzelfde vonden worden met de routes in NL.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

En dan te bedenken dat PJ onze trails toch echt uitzet en zoekt :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

Vandaag gereden. Beetje dubbel gevoel, er is nog wel veel verbindingsroute, maar de stukken die er toe doen zijn wel verrekte lekker ! Mooie toevoeging op en rond de Goudsberg 👍
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tja .. weet je hoeveel verschillende terrein eigenaren er zijn rond Lunteren ... :o

Voor bijna elke single track moeten er nieuwe afspraken en convenanten worden gemaakt.

Dan kun je wachten tot je alles geregeld hebt en dan pas gaan bouwen of je regelt het op deze manier. Stukje voor stukje. Het is geen UHR waar de meeste routes op 1 terrein liggen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

hanjovdberg schreef: zo 1 november 2020, 17:08 En dan te bedenken dat PJ onze trails toch echt uitzet en zoekt :winkie:
Persoonlijk wist ik niet dat PJ hierbij betrokken was, maar wellicht ben ik in de war met de routes op de Veluwezoom, andere club dan Veluwe-Zuid.

Waarom zijn deze PJ routes van een hogere technische graad dan zijn eerder aangelegde routes? (bijv. de UHR)
Is dat een idee van PJ, of is dat door overleg met de betrokken partijen zo bedacht en in uitvoer gebracht?

Ik vind het een goede ontwikkeling :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Eigenlijk zou hij dat zelf perfect kunnen uitleggen maar ik zal hem zo goed als mogelijk ‘citeren’. Had het voorrecht met hem een middagje op te trekken. Gewoon een super aardige betrokken liefhebber. Die niet vies is van zelf z’n handen uit de mouwen te steken.

Maar zijn citaat was ongeveer;

‘We leggen voor allerlei doelgroepen routes aan. Groen voor de beginnende mtber en gravelaars. Speciale kinderroutes zoals Ede (en in de toekomst nog meer elders .. :wink: )
Blauwe voor de gemiddelde biker. Rode routes en secties voor de meer technische biker’. En zo langzamerhand ontstaan die verschillen steeds meer in NL.

Er zijn gewoon best wat mensen die een mening over oa PJ hebben zonder hem persoonlijk te kennen. Hijzelf heeft daar dan weer s**t aan :lol: :winkie:

Naast PJ heeft EK (kuijtje op dit forum) een heel groot aandeel en werkt veel samen met hem. En als je zelf als vrijwilliger meewerkt zijn er genoeg mogelijkheden om er ook zelf wat van te mogen vinden ... 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Maar hebben jullie dan bijvoorbeeld inspraak gehad op het soort route dat er moest komen?
Er had namelijk vast ook wel een makkelijke track aangelegd kunnen worden.
Of is er echt duidelijk gemaakt dat jullie een wat geavanceerdere track wilde hebben?

Ben gewoon benieuwd naar de achterliggende gedachte, maar het is goed dat dit soort dingen steeds vaker worden gemaakt.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik heb verder geen inside knowledge, maar de bestaande paden waar nu deels op wordt voortgeborduurd waren natuurlijk ook al wat technischer van aard. Bij de zandafgraving kon je het al zo gek maken als je wilde en het stuk bij de Zanding in Otterlo was al een tamelijk atypisch onderdeel van de routes. Ik ben blij dat dat karakter ook in de nieuwe routes terugkomt.
Plaats reactie