MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

hanjovdberg schreef: ma 12 april 2021, 22:51 Met alle respect voor de tip maar mijn laatste actie als vrijwilliger heeft er vooral voor gezorgd dat de switchback nu veel makkelijker te rijden is. Die bocht is nu goed rijdbaar en ik denk dat ipv 8/10 die het niet halen nu gewijzigd is naar 4/10.
Ging erg makkelijk afgelopen weekend
Maartenvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 16 augustus 2020, 20:48
Mijn mountainbike: Canyon Spectral

hanjovdberg schreef: ma 12 april 2021, 22:51 Met alle respect voor de tip maar mijn laatste actie als vrijwilliger heeft er vooral voor gezorgd dat de switchback nu veel makkelijker te rijden is. Die bocht is nu goed rijdbaar en ik denk dat ipv 8/10 die het niet halen nu gewijzigd is naar 4/10.
Hij is inderdaad makkelijker maar voor mij is die linker switchback nog steeds moeilijk. Dus beiden bedankt!
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

hanjovdberg schreef: ma 12 april 2021, 22:51 Met alle respect voor de tip maar mijn laatste actie als vrijwilliger heeft er vooral voor gezorgd dat de switchback nu veel makkelijker te rijden is. Die bocht is nu goed rijdbaar en ik denk dat ipv 8/10 die het niet halen nu gewijzigd is naar 4/10.
Beetje jammer dit. Voorheen haalde ik de switchback met moeite. Maar heb al een poosje niet deze klim gereden en vorige week was het een makkie. Ik was al helemaal content met mijn progressie :-D
Maar nu lees ik dat ik helemaal niet beter ben geworden :wink:
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Bedankt Hanjo. Wij maar denken dat we beter worden :o

De vorige keer (1,5 maand geleden ofzo) was het een grote zandboel, voor en na de bocht. En dan nog die hobbel.... Snap dat je al lokale de uitdaging ziet, maar bij geen onderhoud wordt zo'n zandvlak alleen maar groter .

Van de 3 x dat ik Lunteren heb gedaan afgelopen halfjaar heb ik m 2x gehaald. Nu was die zeker goed te doen, maar voor de niet-reguliere bezoeker is het best een leuke uitdaging. En niet getreurd, alles slijt. Dus de uitdaging zal vast wel weer terugkomen :)

Die afdaling aan de overkant kant wordt ook wel steeds uitdagender. Dropje de zandbak in en dan de bocht. Lekker.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Niet getreurd :lol: jullie zijn vast allemaal ietsje beter geworden hoor :-q :winkie:

Ik heb wat zwart zand door het mulle zand gemixt. En wat bakstenen die daar her en der in de bosjes liggen. Dus geheel natuurlijk volgens de geldende regels. Zwarte zand is door de regen lekker aangereden waardoor de bocht nu veel vaster is en nauwelijks meer mul zand bevat.

Gisteren nog even wezen spelen daar en de klim is (voor mij) nu echt makkelijk geworden. Je moet nu echt moeite doen om hem niet te halen. Conditioneel kan natuurlijk nog een uitdaging zijn daar valt niet tegen op te shapen :D
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
83Firestorm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 1 september 2011, 19:16
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2021) / Cube LTD Pro (2011)

Welke bocht hebben we het over? (kaartje iemand?)
Moet zeggen dat het laatste stuk van de Driesprong naar Belmonte er prachtig bij ligt! geen(weinig) modder of zand en de remhobbels vallen mee.
Zelf ben ik net weer begonnen met fietsen en pak ik van de route een korte versie: Bij startpunt beginnen en route volgen. Bij de Hesseweg naar rechts ipv links, door naar de Driesprong en daar de route weer oppakken. Maakt een rondje van ongeveer 12-13km. Weinig hoogtemeters, maar wel veel door het bos en is voor mij prima om weer wat conditie op te bouwen. Woon in de buurt dus kan prima meerdere keren per week aan de slag :-q
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooi haarspeldbochtje in een klimmetje waar je de zandafgraving uit gaat.
Die heb je blijkbaar nog niet gefietst, anders zou je meteen herkend hebben waar het over gaat :wink:

In het plaatselijke weekblad doen ze erg blij met de nieuwe route, op zich mooi maar het zal er de komende weken niet rustiger door worden;
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Gisteren voor het eerst de route gedaan en moet zeggen dat het een leuke en afwisselende route is.
Helaas wel veel stukken verhard maar dat mocht de pret niet drukken, en de klim uit de zandgroeve kwam ik met gemak boven.
Verder heb ik me prima vermaakt en is zeker voor herhaling vatbaar.
Ik snap alleen sommige bordjes niet helemaal :~ er staat op te lezen steile afdaling, maar die heb ik niet echt gevonden :winkie:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Aangezien die bordjes bedoeld zijn voor mensen die een simpele afdaling al steil en gevaarlijk vinden en vallen ... Soort better safe than sorry

Zie ook de doorsteekjes bij wat lastigere passages ... Stel je voor dat je moet sturen 8) :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Sommigen van de "steile" stukjes waren toen ze net aangelegd waren ook een stukkie steiler dan dat ze nu zijn.
Door de slijtage zijn de bovenkanten al ver afgerond en dat zand ligt nu onder aan de afdaling.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Morgen een prive clinic bij het zandgat :) hopelijk is de neerslag aardig weg getrokken . Zin in!
Laatst gewijzigd door erikvlugt op zo 2 mei 2021, 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Vandaag geweest. Superleuke route die schijnbaar laag gewaardeerd staat? Volledig onterecht mi. :-q

Ook her en der wat extra features https://www.instagram.com/p/COX3Z4Rh5ld/
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

erikvlugt schreef: vr 30 april 2021, 22:29 Morgen een prive clinic bij het zandgat :) hopelijk is de neerslag aardig weg getrokken . Zin in!
Echt een toffe prive clinic gehad! Door zeroskills. Zeer leerzaam!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MVMVML schreef: zo 2 mei 2021, 20:39 Vandaag geweest. Superleuke route die schijnbaar laag gewaardeerd staat? Volledig onterecht mi. :-q

Ook her en der wat extra features https://www.instagram.com/p/COX3Z4Rh5ld/
Die moet je volgas naar beneden rijden. Niks steil. Die eerste 2 drop je en dan lekker uit laten lopen naar het brede pad.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 3 mei 2021, 09:23
MVMVML schreef: zo 2 mei 2021, 20:39 Vandaag geweest. Superleuke route die schijnbaar laag gewaardeerd staat? Volledig onterecht mi. :-q

Ook her en der wat extra features https://www.instagram.com/p/COX3Z4Rh5ld/
Die moet je volgas naar beneden rijden. Niks steil. Die eerste 2 drop je en dan lekker uit laten lopen naar het brede pad.
Ja klopt je kan beter zelfs niet remmen. Maar de 1e keer altijd toch ff kijken hoe of wat :winkie:
Plaats reactie