MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Biker67 schreef: vr 18 juni 2021, 18:07
hanjovdberg schreef: vr 18 juni 2021, 17:18 Klopt idd. Van het vele werk om kapot gelopen stukken te herstellen :-q

Wandelen doe ik met de hond. Op m'n MTB fiets ik ... :bier:
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat iedereen zo goed is als jij :roll: Als local heb je er vast eerst veel geoefend en geploeterd voordat je overal vlekkeloos naar boven en beneden reed.
Gast wat is jouw probleem met mij? Nu al de 3e negatieve reactie op mij terwijl ik je niet eens ken. Je weet niet hoe ik fiets, kent me niet persoonlijk dus reageer inhoudelijk en niet op de persoon. Zo trieste figuren die dat doen.

En nee ik heb niet eindeloos geploeterd en alles kapot gelopen. Dat verwoord Smithy heel mooi. Als je naar beneden wat slipt en soms een stukje loopt is best te begrijpen maar dat je zelfs afdalingen die al erosie gevoelig zijn omhoog gaat lopen dan sloop je het niet alleen voor jezelf maar voor iedereen. En dat noem ik asociaal gedrag.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Sabai schreef: vr 18 juni 2021, 18:15 Is een pareltje deze route en ik weet dat hanjovdberg hem koestert maar hij overdrijft wel een beetje. En de meeste waren er de eerste keer en ja dan word er weleens wat gelopen op klimmetjes . Je wil niet weten hoeveel we er tegen kwamen die stonden te kloten in area51.
Klopt en dat snap ik ook hoewel ik ook daar soms wel van baal maar goed dat is nu eenmaal het gevolg van een uitdagende route met dito klimmetjes en afdalingen. Maar mijn punten gingen over de afdalingen buiten de routes. En Smithy verwoord dat perfect en heb ik niets aan toe te voegen :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

hanjovdberg schreef: vr 18 juni 2021, 19:54
Biker67 schreef: vr 18 juni 2021, 18:07

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat iedereen zo goed is als jij :roll: Als local heb je er vast eerst veel geoefend en geploeterd voordat je overal vlekkeloos naar boven en beneden reed.
Gast wat is jouw probleem met mij? Nu al de 3e negatieve reactie op mij terwijl ik je niet eens ken. Je weet niet hoe ik fiets, kent me niet persoonlijk dus reageer inhoudelijk en niet op de persoon. Zo trieste figuren die dat doen.

En nee ik heb niet eindeloos geploeterd en alles kapot gelopen. Dat verwoord Smithy heel mooi. Als je naar beneden wat slipt en soms een stukje loopt is best te begrijpen maar dat je zelfs afdalingen die al erosie gevoelig zijn omhoog gaat lopen dan sloop je het niet alleen voor jezelf maar voor iedereen. En dat noem ik asociaal gedrag.
:lol: probleem? Rustig maar, gewoon een andere mening en een reactie op jouw reactie. Dat heb je wel eens vaker op een forum.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ander mening is prima. Speel het dan niet op de man zoals je nu al 3x doet. Eerst heb je het over mij die alweer op z'n teentjes is getrapt, dan is het een truttige reactie en dan ook nog eens verwijt je mij te doen wat ik een ander verwijt. Dat is geen ander mening maar op de man spelen. Dat is geen discussiëren maar eerder treiteren.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Volgens mij is het punt wel duidelijk en het is ook wel logisch dat als je een filmpje plaatst met je gestuntel dat je daar wat, eh, feedback op krijgt. Probeer er wat van te leren, een beetje afstand houden van je voorganger is een goede tip bijvoorbeeld. Dan heb je tijd en ruimte om te anticiperen en om je lijn te kiezen.

Verder is het gewoon een beetje warm denk ik dus tel even tot tien voor je iets post :wink:

Thx.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Punt is wel dat de afdaling met drop die nu omhoog gelopen wordt extreem erosiegevoelig is, én geen officieel pad is. Geniet vooral van je lijntjes buiten de route die hier kunnen, maar besef ook dat in het verleden er een hoop is gescholden op MTBers. Als zo'n pad ver genoeg uitsliijt doordat iedereen omhoog loopt en er nadien af weer huckt, dan is het vragen om uiteindelijk dichtgooien. Dan zijn we met z'n alleen weer een leuk stukje armer.

(Uw vriendelijke ex-local)
Stamppot with weaksauce!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

eRicW schreef: vr 18 juni 2021, 21:41 Punt is wel dat de afdaling met drop die nu omhoog gelopen wordt extreem erosiegevoelig is, én geen officieel pad is. Geniet vooral van je lijntjes buiten de route die hier kunnen, maar besef ook dat in het verleden er een hoop is gescholden op MTBers. Als zo'n pad ver genoeg uitsliijt doordat iedereen omhoog loopt en er nadien af weer huckt, dan is het vragen om uiteindelijk dichtgooien. Dan zijn we met z'n alleen weer een leuk stukje armer.

(Uw vriendelijke ex-local)
Ik had eerder in dit topic begrepen dat deze afdaling met drop ontstaan is door crossmotoren die daar omhoog reden.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: vr 18 juni 2021, 22:22
eRicW schreef: vr 18 juni 2021, 21:41 Punt is wel dat de afdaling met drop die nu omhoog gelopen wordt extreem erosiegevoelig is, én geen officieel pad is. Geniet vooral van je lijntjes buiten de route die hier kunnen, maar besef ook dat in het verleden er een hoop is gescholden op MTBers. Als zo'n pad ver genoeg uitsliijt doordat iedereen omhoog loopt en er nadien af weer huckt, dan is het vragen om uiteindelijk dichtgooien. Dan zijn we met z'n alleen weer een leuk stukje armer.

(Uw vriendelijke ex-local)
Ik had eerder in dit topic begrepen dat deze afdaling met drop ontstaan is door crossmotoren die daar omhoog reden.
Juistem
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: vr 18 juni 2021, 19:54
Biker67 schreef: vr 18 juni 2021, 18:07

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat iedereen zo goed is als jij :roll: Als local heb je er vast eerst veel geoefend en geploeterd voordat je overal vlekkeloos naar boven en beneden reed.
Gast wat is jouw probleem met mij? Nu al de 3e negatieve reactie op mij terwijl ik je niet eens ken. Je weet niet hoe ik fiets, kent me niet persoonlijk dus reageer inhoudelijk en niet op de persoon. Zo trieste figuren die dat doen.

En nee ik heb niet eindeloos geploeterd en alles kapot gelopen. Dat verwoord Smithy heel mooi. Als je naar beneden wat slipt en soms een stukje loopt is best te begrijpen maar dat je zelfs afdalingen die al erosie gevoelig zijn omhoog gaat lopen dan sloop je het niet alleen voor jezelf maar voor iedereen. En dat noem ik asociaal gedrag.
Ik vind het toch wel bijzonder dat dit asociaal gedrag wordt genoemd 🙈
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Gezien de motivatie die voor het bewuste zinnetje gegeven wordt in essentie de definitie van 'zich asociaal gedragen' is, kan ik het niet bijzonder vinden dat het dan ook als zodanig benoemd wordt...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

De definitie van aso is wel vrij opgerekt dan
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Is er een zaag in de zaal? Kan de plank doorgezaagd worden.......
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Het is balk ipv plank
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

cheeta schreef: za 19 juni 2021, 06:23 Gezien de motivatie die voor het bewuste zinnetje gegeven wordt in essentie de definitie van 'zich asociaal gedragen' is, kan ik het niet bijzonder vinden dat het dan ook als zodanig benoemd wordt...
Precies. Ik geef aan dat je ik het omhoog lopen en nemen van afdalingen buiten skillzone met als gevolg extra erosie, asociaal gedrag vindt omdat dit ervoor zorgt dat andere rijders geconfronteerd worden met afdalingen die er nu nog slechter bijliggen.

Jij bent geen aso. Je maten vast ook niet. Sterker nog je zult in heel veel dingen een prima kerel zijn. Verward kritiek op filmpje en inhoud niet met kritiek op persoon. Dat doen sommigen helaas wel.

Verder zijn veel singletracks ook tegen de richting in aangelegd door een graafmachine ... Dus dan maar met een graafmachine tegen de routes in gaan rijden?

Iets wat in vroegere tijden gedoogd werd en nu verboden is, is toch geen reden om dan nu iets te doen wat niet handig is :roll:

Ik stel voor dat we hier een keer een forummeeting doen dan komt er vast meer begrip en waardering voor elkaar :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: za 19 juni 2021, 08:07Ik stel voor dat we hier een keer een forummeeting doen dan komt er vast meer begrip en waardering voor elkaar :-q
Vind ik een uitstekend plan :-q
Plaats reactie