MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Is er ergens de kaart te vinden van de route zoals die nu is? Zodat ik de startpunten kan vinden. Ik neem aan dat de gehele route voorzien is van route palen?
De route is nog niet officieel geopend en af?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

De (paarse) route is nog niet af, maar je kunt wel een rondje, van pak ‘m beet 23km maken.

Het tijdelijke stuk wordt vanaf het gele puntje op het kaartje aangegeven d.m.v. de gele mtb-bordjes met zwart mtb-logo.

Afbeelding
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Bedankt 👌
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Een bericht namens Mtb Veluwe;

Vandaag is er een gedeelte van de paarse route omgeleid. Het gaat om het deel vanaf de Immenweg. Ook wel bekend als de Schelebergtrack. Dit deel tot aan de Hoge Valksedijk zie kaartje is eruit gehaald. Dit is op last van verschillende terreineigenaren en in afwachting van toestemming voor nieuwe tracés. De omleiding die nu actief is kun je terugvinden op onderstaand kaartje.

Afbeelding
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sparksnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 16 juli 2020, 11:20

Zaterdag aan eind van de dag deze route voor het eerst gereden. Eerste stuk is prachtig, mooie flow in het parcours.
Als je op de Zonneoordlaan zit mist op het paaltje het paarse MTB bordje! Even goed opletten dus.
Het stuk naar Area 51 over fietspaden is wel erg saai, hopelijk komt daar nog verandering in.
Area 51 is wel heftig .... toch echt iets anders als de route Ede die ik normaal rij.
Helaas wel daar ergens een afslag gemist, kwam uiteindelijk op de Koeweg uit. Gelukkig wist ik dat deze ook de Plankenwambuis weg overstak en hem daar weer op kunnen pakken. Of daar nu een paaltje mist of ik hem over het hoofd gezien heb weet ik niet.
Zal hem de volgende keer in mijn fietscomputer zetten (had ik natuurlijk gelijk moeten doen).
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je bent waarschijnlijk li af over het bruggetje gereden!? Dat is de start van route Otterlo. Als je daar rechts aanhoudt krijg je een langere vals platte klim richting Valenberg en steek je uiteindelijk het fietspad over en vervolg je de route.

Er zit zeker meer in de planning maar voorlopig is het even wachten op vergunningen. Rond de Valouwe zal het lastig blijven ... om daar wat voor elkaar te krijgen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sparksnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 16 juli 2020, 11:20

Klopt, inderdaad over het bruggetje gegaan. Daar bij oversteek bij fietspad heb ik de route weer opgepakt.
Bedankt voor je reactie.
Ondertussen me geabonneerd op route lunteren/ede, dan kan ik ook eens komen helpen op een zaterdag. Maak er veel gebruik van dus mag ook wel eens wat terug doen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Leuk. Zie ik je dan wel een keer :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

hanjovdberg schreef: ma 20 juli 2020, 12:57 Je bent waarschijnlijk li af over het bruggetje gereden!?
Vandaar!
Ik wist niet welke te kiezen het bruggetje zag er leuk uit , dus die maar gekozen.

Ik heb de scheleberg ook gereden maar deze van mijn site verwijdert na dit topic gelezen te hebben. :-q
#OpaRijdtEenIZZO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Let op! As zaterdag kan en mag er weer gesnoeid worden rond de Goorsteeg dus route Lunteren gaat uitgebreid worden.

Meld je even aan via Fbook of via mail of hier.

Bericht van Zuid Veluwe;

A.s. zaterdag kunnen we (eindelijk) weer wat aan de route Lunteren gaan doen. Rondom de Goorsteeg kunnen er maar liefst 3 nieuwe singletracks gesnoeid worden dus daar kunnen we wel wat handjes bij gebruiken.

Verzamelen doen we om 09:00 uur op de P van Hotel/Congrescentrum Belmont aan de Goorsteeg 66 in Lunteren. We werken tot een uur of 12 of zolang het weer het toelaat. Als je snoeigereedschap hebt dan graag meenemen, net als een flesje water vanwege de verwachte warmte.

Meld je wel even aan zodat we weten wie er komen ;)
Tot zaterdag!
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ivm de hitte starten we al om 7.30 uur. Later aansluiten kan natuurlijk altijd. Zelfde verzamelplaats maar dan even het fietspad volgen (waar nu de mtb route overheen loopt) zie je de rest vanzelf.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Is area 51 nog steeds gesloten?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nog steeds als :~ ... hij is even open geweest maar als gevolg van de nieuwe droogte opnieuw gesloten. Of bedoel je na die paar buitjes van afgelopen dagen?

Dat hoef je niet te verwachten. Er moet echt grondig wat gedaan (kunnen) worden aan de afdalingen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Leuk nieuw stukje erbij langs de Goorsteeg :-q
Mooie kuil ook waar je een serieuze jump kunt maken!
Sneeuwmonster
Plaats reactie