MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bert l. schreef: zo 3 november 2019, 18:43
FB is een drama met terugzoeken van wat eerder geplaatst is. Een Google Map werkt beter. Voorbeeld staat in mijn sig.
Als ik vandaag op de pas voltooide track die eindigt bij de Hartenberg gereden heb, welke route is dat dan?
Anyhow, het was erg mooi. Vooral onder het gele naaldendak van de Lariks en op het gele tapijt daarvan. Leuk dropje erin.
Eindigt bij de Hartenberg of begint bij de Hartenberg?
Laatste deel van route Lunteren (paars) begint bij het klaphekje naast de Hartenberg (tegenwoordig 'sHeerenloo genoemd)
Dat deel wordt ook al area51 genoemd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Waar komt die bijnaam eigenlijk vandaan? Vanwege het onheilspellend bos?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: zo 3 november 2019, 20:06 Waar komt die bijnaam eigenlijk vandaan? Vanwege het onheilspellend bos?
Zou kunnen, maar de reden is volgens mij omdat het leukste stuk van die trail al in het voorjaar voor het broed seizoen gegraven werd maar onlangs pas afgewerkt en opgeleverd.
De locals hadden die trail natuurlijk al lang ontdekt en werd dus deze zomer al volop gebruikt. De oude trail die er naast ligt is al bijna dicht gegroeid. :lol:
Mocht officieel niet, stond ook een verboden toegang bord, maar omdat het zo'n leuk stuk is werd dat bord regelmatig genegeerd.
Dat de trail er al lag werd ook niet aan de grote klok gehangen, vandaar de naam area51. :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ah, duidelijk. :lol:

Binnenkort ook maar eens checken dan. We hebben nog een afspraak staan. Wie weet over 2 of 3 weken al.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik kom over de zandwegen vanaf Veenendaal over Ederveen en Lunteren en rijdt dan bij - vanouds bekend als - de Hartenberg door dat klaphekje heen. Dat wordt dus de MTB Route Lunteren genoemd?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

bert l. schreef: zo 3 november 2019, 21:16 Ik kom over de zandwegen vanaf Veenendaal over Ederveen en Lunteren en rijdt dan bij - vanouds bekend als - de Hartenberg door dat klaphekje heen. Dat wordt dus de MTB Route Lunteren genoemd?
Klopt, dat valt onder paars, Lunteren. Soort van verbinding met de Ede en de Otterlo route.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: zo 3 november 2019, 20:48 Ah, duidelijk. :lol:

Binnenkort ook maar eens checken dan. We hebben nog een afspraak staan. Wie weet over 2 of 3 weken al.
Top, laat maar weten. :-q

bert l. schreef: zo 3 november 2019, 21:16 Ik kom over de zandwegen vanaf Veenendaal over Ederveen en Lunteren en rijdt dan bij - vanouds bekend als - de Hartenberg door dat klaphekje heen. Dat wordt dus de MTB Route Lunteren genoemd?
Yep, dat is het laatste deel van route Lunteren (paars) dat verderop bij de jumpline samen komt met route Ede (rood)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jefro98 schreef: zo 3 november 2019, 21:26 Afbeelding
Hoe moet ik de verbinding UH voor me zien eigenlijk? Die pijl wijst namelijk best uit de richting. Zal wel toekomstmuziek zijn of ligt er een bepaalde weg die gunstig uitkomt
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zou richting grebbelinie kunnen zijn. Dan volg je met name fietspaden en kom je achter via de Slaperdijk uit bij de UHR. Maar ik denk dat het zeer globale richtingspijlen zijn.

Edit: zoals Bert dus aangeeft aan te komen rijden zou een evt optie zijn. Verkeersluw en landschappelijk mooie route.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

De aanrij-route naar de route Amerongen eindigt/begint op de Slaperdijk. Vanaf daar rechtdoor richting A12. Achtereenvolgens: Slaperdijk, Kooiweg, Schalm, Buurtsteeg, Batterijen, Schras, Nieuweweg, Meikade, Zecksteeg, Fransesteeg, Lunterseweg, Peteweg, Molenweg, Goorsteeg, Lunterse bosweg, Hessenweg, Immenweg, Immenkampweg, Apeldoornseweg.
Dat is al 23km, dus zal niet voor iedereen weggelegd zijn als verbindingsroute tussen twee mountainbikeroutes.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Jefro98 schreef: zo 3 november 2019, 21:26 Yep, dat is het laatste deel van route Lunteren (paars) dat verderop bij de jumpline samen komt met route Ede (rood)
En een deel Otterlo, die gaan daar samen op.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: ma 4 november 2019, 10:35 Afbeelding

De aanrij-route naar de route Amerongen eindigt/begint op de Slaperdijk. Vanaf daar rechtdoor richting A12. Achtereenvolgens: Slaperdijk, Kooiweg, Schalm, Buurtsteeg, Batterijen, Schras, Nieuweweg, Meikade, Zecksteeg, Fransesteeg, Lunterseweg, Peteweg, Molenweg, Goorsteeg, Lunterse bosweg, Hessenweg, Immenweg, Immenkampweg, Apeldoornseweg.
Dat is al 23km, dus zal niet voor iedereen weggelegd zijn als verbindingsroute tussen twee mountainbikeroutes.
Een combinatie Harry Slinger en area 51+jumpline zit er dus helaas niet in, tenzij je start bij Elsterberg én je van vlak rijden houdt
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zolang als Bert het maakt hoeft niet hoor. Je kunt ook vanaf Slaperdijk naar Goorsteeg via Ederveen dan ben je ‘slechts’ 14 km onderweg. Ik rijd zelf vanuit Kernhem altijd aan via Slaperdijk. Is 13,5 km. Beetje Richter door Ederveen en dan bij de Goorsteeg route Lunteren oppakken met singletrack door Lunterse Buurtbos naar Scheleberg en je bent ‘pas’ 30km onderweg als je al bij Area 51 bent. Mooi ritje toch? Paars afmaken tot Goorsteeg incl kinderroute en je hebt vanuit en met Amerongen 80km.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: ma 4 november 2019, 17:03 Zolang als Bert het maakt hoeft niet hoor. Je kunt ook vanaf Slaperdijk naar Goorsteeg via Ederveen dan ben je ‘slechts’ 14 km onderweg. Ik rijd zelf vanuit Kernhem altijd aan via Slaperdijk. Is 13,5 km. Beetje Richter door Ederveen en dan bij de Goorsteeg route Lunteren oppakken met singletrack door Lunterse Buurtbos naar Scheleberg en je bent ‘pas’ 30km onderweg als je al bij Area 51 bent. Mooi ritje toch? Paars afmaken tot Goorsteeg incl kinderroute en je hebt vanuit en met Amerongen 80km.
Eerst weer wat kilometers maken dan, max ligt op het moment bij 50km. Te weinig tijd voor regelmatig fietsen en opbouwen op het moment. Moet ik wel zeggen dat die 50 dan vooral singletrack was en maar zeer beperkt brede paden of verharde weg
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 4 november 2019, 17:03 Zolang als Bert het maakt hoeft niet hoor. Je kunt ook vanaf Slaperdijk naar Goorsteeg via Ederveen dan ben je ‘slechts’ 14 km onderweg. Ik rijd zelf vanuit Kernhem altijd aan via Slaperdijk. Is 13,5 km. Beetje Richter door Ederveen en dan bij de Goorsteeg route Lunteren oppakken met singletrack door Lunterse Buurtbos naar Scheleberg en je bent ‘pas’ 30km onderweg als je al bij Area 51 bent. Mooi ritje toch? Paars afmaken tot Goorsteeg incl kinderroute en je hebt vanuit en met Amerongen 80km.
Kun je dat voor me uittekenen, Hanjo? Ik zie het nu niet helemaal voor me. (mijn route voldoet aan mijn twee persoonlijke eisen: zo min mogelijk bebouwing en zoveel mogelijk onverhard. Dat levert wel kilometers op)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie