MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ach was het enige pauzes moment op het ritje dus maar even nuttig gebruik van gemaakt :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Zag een fiets afspuitplaats bij Amadeus. Leuk intitiatief en strategisch geplaatst: Netjes tussen de routes rood, groen en paars.

Is dat een initiatief van de gemeente, MTB Zuid-Veluwe of Amadeus zelf?

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jan the Man schreef: wo 24 maart 2021, 10:18 Zag een fiets afspuitplaats bij Amadeus. Leuk intitiatief en strategisch geplaatst: Netjes tussen de routes rood, groen en paars.

Is dat een initiatief van de gemeente, MTB Zuid-Veluwe of Amadeus zelf?

Ciao
Jan
Dat is wel heel handig ja!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

.
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op zo 28 maart 2021, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

hanjovdberg schreef: wo 24 maart 2021, 10:28 Dat is een initiatief van waarschijnlijk Amadeus en is ondanks diverse toenaderings pogingen van MTB zuid Veluwe zonder resultaat, nu ineens zonder enig overleg daar geplaatst.

Dus mooi initiatief, jammer van de wijze waarop.

Dus complete verrassing voor oa de Stichting zelf. Zag hem zelf afgelopen zaterdag.
Achja, ze hebben natuurlijk best veel aanloop van fietsers, maar ook de overlast (mis/gebruik van de parkeerplaats). Nu zijn die parkeerplaatsen toch leeg, maar als alles weer open mag wil je die toch voor je gasten gebruiken.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Jan the Man schreef: wo 24 maart 2021, 10:18 Zag een fiets afspuitplaats bij Amadeus. Leuk intitiatief en strategisch geplaatst: Netjes tussen de routes rood, groen en paars.

Is dat een initiatief van de gemeente, MTB Zuid-Veluwe of Amadeus zelf?

Ciao
Jan
Meer een initiatief van Bike Cleaner zelf. Toevallig dinsdag contact gezocht vanuit Bike Cleaner met MTB Zuid Veluwe.
Zij zijn afhankelijk van een plek waar water en stroom voorhanden is en die hebben we voorhanden bij de startpunten. Maar goed, binnenkort horen we wel hoe de plek bij Amadeus tot stand is gekomen. Wellicht biedt dat toch weer kansen om Amadeus aan de routes te koppelen :-q
Laatst gewijzigd door kuijtje.nl op wo 24 maart 2021, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gisteren eindelijk Lunteren gefietst, gestart bij Hotel Belmont:
- Even de Goorsteeg omhoog gefietst zodat ik de afdaling 2x zou kunnen doen, leuk stukje. Klim daarna richting Hessenweg liep bij mij niet, daarna stuk saai fietspad (maar teveel omwonenden om er wat van te kunnen maken).
- Stuk bij de 1e kuil met erg leuke afdalingen, beetje ruwer, 2 beklimmingen erg pittig, vooral de 2e switchback in de 2e klim was met erg veel moeite te halen (los zand en trapje omhoog), deel in het Uilenbos ook leuk met lekkere 1e afdaling en daarna op en af. Terug richting Goudsberg met de korte steile klim na de haakse bocht weer de kuil uit nu niet te halen was voor mij (1 poging gedaan, geen startsnelheid, te zwaar verzet etc), lange klim daarna terug naar Hessenweg was slopend voor mij...
- Daarna lang saai stuk richting Area 51, 2x onderbroken door stukjes singletrack.
- Area 51 lag er goed bij, mooi stuk! Daarna de jumpline gecombineerd met rood ook een leuk stuk, net als deel van de kidsroute.
- Laatste deel richting Goorsteeg was minder, met name het stuk bij de hoogspanningsmasten, zompig en zuigend.

Min: bewegwijzering viel tegen (nee, niet die ene pijl, die was duidelijk), soms pijl voor een bocht, soms erna. Is op de UHR bijv. duidelijker. Reed 1x verkeerd (na die klim waar ik moest afstappen), maar snel hersteld. Verder veel plekken best zuigende ondergrond, dus kan me voorstellen dat je hier niet in of direct na een natte periode of regen moet fietsen (deel aan de oostkant van de N304 had dit niet, andere ondergrond).

Plus: Stuk bij de Goudsberg erg leuk en uitdagend. Pittig klimwerk, leuke afdalingen en nog veel interessante trails off-route. Area 51 en jumplin met rood samen alsook kidsroute ook erg leuk.

Kortom, me prima vermaakt. Had de benen wel compleet leeg na 35km op de teller door het klimwerk.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

drpaul schreef: wo 24 maart 2021, 13:09 Gisteren eindelijk Lunteren gefietst, gestart bij Hotel Belmont
Domme vraag maar mág je hier parkeren? Ivm verhuizing pak ik soms de auto richting Ede, dit zou voor mij een stuk minder auto km's zijn :D
drpaul schreef: wo 24 maart 2021, 13:09 - Laatste deel richting Goorsteeg was minder, met name het stuk bij de hoogspanningsmasten, zompig en zuigend.
Oh maf, maandag lag er nog een droge lijn door. Stiekum toch een buitje langs geweest....
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Waarom zou je niet bij Belmont mogen parkeren? Volgens mtbroutes.nl is het een startpunt, dus zondag daar geparkeerd. :-D

Zondag hadden ze iig flink aanloop van bikers, ook voor koffie, koek en frikadellen.
Laatst gewijzigd door BBLF op wo 24 maart 2021, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

drpaul schreef: wo 24 maart 2021, 13:09 Gisteren eindelijk Lunteren gefietst, gestart bij Hotel Belmont:
- Even de Goorsteeg omhoog gefietst zodat ik de afdaling 2x zou kunnen doen, leuk stukje. Klim daarna richting Hessenweg liep bij mij niet, daarna stuk saai fietspad (maar teveel omwonenden om er wat van te kunnen maken).
- Stuk bij de 1e kuil met erg leuke afdalingen, beetje ruwer, 2 beklimmingen erg pittig, vooral de 2e switchback in de 2e klim was met erg veel moeite te halen (los zand en trapje omhoog), deel in het Uilenbos ook leuk met lekkere 1e afdaling en daarna op en af. Terug richting Goudsberg met de korte steile klim na de haakse bocht weer de kuil uit nu niet te halen was voor mij (1 poging gedaan, geen startsnelheid, te zwaar verzet etc), lange klim daarna terug naar Hessenweg was slopend voor mij...
- Daarna lang saai stuk richting Area 51, 2x onderbroken door stukjes singletrack.
- Area 51 lag er goed bij, mooi stuk! Daarna de jumpline gecombineerd met rood ook een leuk stuk, net als deel van de kidsroute.
- Laatste deel richting Goorsteeg was minder, met name het stuk bij de hoogspanningsmasten, zompig en zuigend.

Min: bewegwijzering viel tegen (nee, niet die ene pijl, die was duidelijk), soms pijl voor een bocht, soms erna. Is op de UHR bijv. duidelijker. Reed 1x verkeerd (na die klim waar ik moest afstappen), maar snel hersteld. Verder veel plekken best zuigende ondergrond, dus kan me voorstellen dat je hier niet in of direct na een natte periode of regen moet fietsen (deel aan de oostkant van de N304 had dit niet, andere ondergrond).

Plus: Stuk bij de Goudsberg erg leuk en uitdagend. Pittig klimwerk, leuke afdalingen en nog veel interessante trails off-route. Area 51 en jumplin met rood samen alsook kidsroute ook erg leuk.

Kortom, me prima vermaakt. Had de benen wel compleet leeg na 35km op de teller door het klimwerk.
Qua bewegwijzering.... Er staan geen borden voorbij afslagen. Alles staat voor de afslag aangegeven. Of het is een herhaling. Maar ik laat me graag verrassen als je kan aangeven waar een bord na de afslag staat. Verder heb ik vanmorgen nog geconstateerd dat er weer palen verwijderd zijn. Dat is bijzonder frustrerend. En nee, we hebben niet alle palen voorzien van een dwarslat. Maar daar waar ze er uit gehaald worden doen we er wel een onder.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

eRicW schreef: wo 24 maart 2021, 13:16
drpaul schreef: wo 24 maart 2021, 13:09 Gisteren eindelijk Lunteren gefietst, gestart bij Hotel Belmont
Domme vraag maar mág je hier parkeren? Ivm verhuizing pak ik soms de auto richting Ede, dit zou voor mij een stuk minder auto km's zijn :D
drpaul schreef: wo 24 maart 2021, 13:09 - Laatste deel richting Goorsteeg was minder, met name het stuk bij de hoogspanningsmasten, zompig en zuigend.
Oh maf, maandag lag er nog een droge lijn door. Stiekum toch een buitje langs geweest....
Belmont is officieel startpunt van de route Lunteren. Dus daar mag je zeker parkeren. Daar komt ook een afspuit/watertap/pomp/tools station!!!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

.
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op zo 28 maart 2021, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Mijn opmerkingen over bewegwijzering (ja, had ook het idee dat er wat ontbrak) als zompige paden is geen negatieve kritiek hoor, gewoon een constatering van mijn kant. Ik begrijp heel goed dat je afhankelijk bent van het type ondergrond. Al met al had ik een positief gevoel over de route en raadt die anderen zeker aan!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Officieel startpunt ook.... ik heb onder een steen geleefd (doe dat kennelijk nog)!
Stamppot with weaksauce!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ook op de gravelbike is Area51 best een leuke uitdaging heb ik vandaag gemerkt :tong :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie