Goois Natuurreservaat (GNR)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mario070 schreef: ma 6 januari 2020, 16:27 Ik ben in april weer terug :D :wink:
Niet dat we hebben afgesproken :-{ maar ik ben er niet in april :(( rondje GNR heb ik helaas naar november moet verschuiven :roll:
Dus in November ben ik er weer :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zo, hier even verder boeren na overgestapt te zijn uit het HV LV topic.

Wellicht vrijdag 1 mei hier een rondje rijden. Dus vraagje aan de locals wie heeft een mooi lusje in GPX vorm? (Mag ook een linkje Strava zijn of zo iets) En waar kan/mag je het beste parkeren?
◼︎ Go round the outside.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Waar kom je vandaan en wat je wil je fietsen? Bos of hei? Mtb of gravel?

De parking bij de La Place in Laren is gesloten maar de parking aan de overkant daar is (in ieder geval buiten het weekend) wel open. Dat is een goed punt om zowel richting Bussum als Hilversum/Baarn te gaan.

Ik rijd analoog dus aan een GPX kan ik je niet helpen, is ook niet echt nodig want het wijst in principe zichzelf. Het is een erg overzichtelijk gebied in wezen.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Hoelang moet rondje worden in km. Ik kan bij droog weer je het gebied wel laten zien. Word dan afwisselend rondje met wat technische stukjes. 35km ongeveer
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik kom met een MTB het mag van mij een mix van van alles zijn. Fiets moet voor service naar Bilthoven daarna wil ik een rondje rijden zodat ik niet alleen voor de service heen en weer rij. Uiteindelijk weer terug naar huis over Amsterdam. Zal er pas ergens in de middag zijn dus een al te groot rondje hoeft ook weer niet. +/-30km is mooi denk ik, heel veel hoogte meters ga je pakken toch?
◼︎ Go round the outside.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Als je x-maal de enige heuvel in de omgeving op- en afrijdt kun je hoogmeters naar keuze maken maar het is vrij vlak allemaal. Naast de heuvel bij Anna's hoeve is er nog een dalletje nabij Hilversum waar wat trailtjes op- en af lopen.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Er zijn nog wel een paar korte klimmetjes. .hoor. we maken er wel leuk rondje van.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bedankt voor het aanbod, maar ride solo is het motto :-q
◼︎ Go round the outside.
sachaweb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 27 december 2019, 11:57

Ik zou wel deze week kunnen afspreken. (Alleen niet dinsdag.) Ik woon dichtbij de Bussumer Heide (café Heidezicht), ben 10min fietsen van La Place Hilversum dus we kunnen ook daar afspreken. Gemiddelde snelheid is 20km/u. Ik hoop dat ik je bericht op tijd zie, als je me een persoonlijk bericht stuurt kan ik ook mijn telnr geven, is sneller. Groet, Sacha.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Wil graag morgen hier fietsen op de mtb. Het is eerder gevraagd, maar kan weinig routes vinden voor de GPS. Beetje dwalen kan ook mooi zijn, maar voor een mooie route hou ik me aangeraden.

Ga samen met m'n zoontje, dus hoeft niet meer dan 40 km te zijn.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Er kunnen redelijk wat wandelaars zijn in het GNR. Soms is het dan handig om stelselmatig het pad zonder wandelaars te kiezen ipv een gpx te volgen.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Dat is een goede. Dus gewoon op de gok wat dwalen. Zal er eens over nadenken en morgen beslissen wat we gaan doen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

balboa schreef: vr 22 mei 2020, 22:57 Dat is een goede. Dus gewoon op de gok wat dwalen. Zal er eens over nadenken en morgen beslissen wat we gaan doen.
Dat doe ik ook meestal . Ik weet niet van welke kant je start maar Anna's hoeve is een leuk stukje en als je dan via de zuiderheide richting crailo fiets kan je bij ter gooi over het ecoduct richting de trappenberg. Als je vervolgens weer terug fietst heb je ongeveer een rondje van 30 km.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Gewoon googlelen op Voetstappenpad Hilversum, dan heb je een leuke gevarieerde route van rond de 40km.
Helaas zit er wel een stukje woonwijk in maar die ben je door de overige pracht snel vergeten.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Zou ook buiten de geijkte tijden fietsen daar. Zondagmiddag op een zomerdag en het is er te druk. Naast alle corona perikelen, is het zaak om op goede voet te blijven staan met andere recreanten. Voor je het weet wordt dit laatste stukje vrij rijden ingeperkt.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Plaats reactie