Zoveel mogelijk routes in een jaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Linc schreef: wo 15 januari 2020, 22:49
ktemmetje schreef: wo 15 januari 2020, 22:32 Man oh man,

Schijnt er toch gewoon een facebookpagina te zijn waar ze al een poosje bezig zijn met dit soort gekkigheid. :-q

https://www.facebook.com/groups/8278157 ... oup_header

Misschien best leuk om daar ook eens een kijkje te nemen?
Die had ik ook een paar weken terug al gevonden ja, maar die lijkt toch al een tijdje niet meer actief te zijn. Ik zie in ieder geval geen posts meer.
Dat is de pagina van het eerste jaar van de 52in52 Challenge met vooral verslagen van ritten . Alleen valt die niet onder mijn beheer dus heb i k een andere groep gemaakt waarop vooral technische zaken worden gemeld van www.kluitech.nl maar hoop dat er ook verslagen op komen
Nieuwe Pagina https://www.facebook.com/groups/837467803301839
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

@_Chris die kende ik nog niet.

Vandaag de route van Oosterbeek gedaan. Dat is redelijk bij mij in de buurt, maar ik heb hem vorig jaar maar 1 keer gedaan. Ik wist wel dat ze redelijk wat hadden aangepast aan de zuid-lus en dat bleek ook wel. Gestart bij Papendal, daar is zat parkeerruimte.

Als eerste de zuid-lus gedaan en hoewel er redelijk veel bordjes staan was ik toch blij dat ik ook de route in de fietscomputer had staan. Voor het deel wat nieuw was klopte het GPX bestand natuurlijk niet, maar dat stuk was juist heel goed bewijzerd dus dat was top.

Het nieuwe stuk singletrack was langer dan ik had verwacht en lag er echt mooi bij. Er was wel wat modder hier en daar, maar dat was vooral op de oude stukken. Nog aardig wat hoogverschil ook en mooie snelle stukken.

Redelijk wat andere MTB'ers gezien op de zuid-lus, op de noord-lus juist niet. En dat had ik wel een reden want dat was een stuk minder interessante route. Veel rechte stukken met brede paden, ik denk veel meer geschikt voor een gravel bike. Zou mooi zijn als daar een upgrade gedaan kan worden zoals bij de zuid-lus.

Conclusie:
Al met al mooie upgrade van de route, maar met zoveel andere mooie route's in de buurt zal ik hem waarschijnlijk toch niet zo vaak doen, maar zeker wel waard om een keer gedaan te hebben. Als ik aan de zuid-lus zou wonen zou ik die wel vaak rijden denk ik.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Nog niet aan toegekomen een verslag te schrijven, maar afgelopen zondag de route's bij Bergen gedaan rondom de Maasduinen. En ook nog 2 kleine rondjes bij Wanssum en Swolgen gedan.

Gestart bij de grens met Duitsland bij Restaurant De Wellsche Hut, die ligt zo goed als op de route, dus dat was ideaal. Vandaar de rode en groene bordjes gevolgd. Wat me gelijk opviel waren de styling van de bordjes, lekker ouderwets. Volgens mij staan die paaltjes er ook al een tijdje.

Het eerste stuk van de route viel me alles mee niet heel veel hoogte verschil maar wel mooie stukjes, ook wat saaiere stukken over bestaande paden, maar een goede mix. Ik zag ook best veel andere MTB'ers, wat ik niet had verwacht.

Op een gegeven moment komt de blauwe route er ook bij en rijd je dus eigenlijk 3 routes tegelijkertijd, wel grappig om te zien elke keer 3 MTB bordjes samenhorig naast elkaar, was niet moeilijk om de route te volgen op deze manier. De blauwe route loopt helemaal gelijk met de rode route, maar is een korte versie daarvan.

Halverwege de route ging ik nu even er van af om de verbinding naar de route van Wanssum te maken. Gelukkig was er niet veel wind dus kon ik lekker doorfietsen. Bij Wanssum aangekomen moest ik even goed kijken welk paadje ik nu moest hebben, er stond ook een informatie bord. Toen ik eenmaal op het juiste paadje zat was het ook weer vrij snel klaar. Het is maar een kort rondje, maar leuk om te rijden. Ondergrond was ook heel goed, bijna geen modder ondanks dat het toch vrij nat was.

Vanaf Wanssum weer een stuk verbinding richting Swolgen. Aangekomen bij swolgen was het gelijk duidelijk waar het pad begon want er staan daar bewijzerings bordjes genoeg, iets teveel zou ik zeggen, er waren zelf 3 verschillende kleuren die je kon volgen. Dus opties genoeg in dit kleine stukje bos speciaal voor de MTB leek het. Ook allerlei obstakels waren er gemaakt waar je overheen kon. En een aantal pittige klimmetjes. Zeker de moeite waard om een keer gedaan te hebben.

Nu weer terug naar de Maasduinen om de rode/groene/blauwe route af te maken. Dit was een iets langer stuk verbinding omdat ik weer helemaal terug naar de brug over de Maas moest eerst. Weer terug op de route bij Bergen eerst een stuk saai recht. Daarna kreeg ik nog een paar mooie stukken, met een paar flinke klimmen en snelle afdalingen die zeker de moeite waard waren.

Om ook de groene route af te maken moest ik nu een stuk dubbel fietsen, helaas was dit niet het meest interessante stuk. Ik begon al aardig moe te worden dus zo erg was dat ook weer niet. Achteraf gezien is de groene route niet de moeite waard. Echt veel saaie rechte stukken midden in het open veld. Het kleine beetje wind wat er was had ik pal tegen. Wel mooi om een keer heel dicht langs zo hele grote windmolen te fietsen. Niet normaal hoe groot die dingen zijn.

Deze keer geen problemen met de GPX die ik had van de routes, die klopte perfect. Komt denk ik ook doordat de routes er al heel lang liggen en nooit meer zijn aangepast. Ik denk ook niet dat er heel veel onderhoud wordt gedaan, maar dat was ook niet echt nodig. Lag er allemaal prima bij. Dit zijn ook meer ruige route's over bestaande paden die er al jaren liggen. Meer de ouderwetse manier van MTB'n zegmaar.

Conclusie:
Bergen/Maasduien: Rood en Blauw zijn mooie routes, die zie ik mezelf nog wel eens doen. Paar mooie klimmen en leuke stukken single track afgewisseld met wat rechte stukken om bij te komen. Groen is niet heel bijzonder en voegt weinig toe, gaat ook deels over rood, dus kan je net zo goed heel rood doen. De stukken die niet gedeeld zijn met rood is alleen maar recht toe recht aan en/of asfalt.

Wanssum: Grappig rondje, leuk als je er toch bent, maar niet waard om er voor in de auto te gaan zitten.

Swolgen: Niet veel langer dan Wanssum, maar veel meer uitdaging, met extra lusje en obstakels die je kunt pakken. En een pittige klim om te oefenen.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Bergen Groen heb ik vorig jaar overgeslagen.
Wanssum is een baantje van de lokale fietsenmaker.
En Swolgen is leuk. Jammer van de 900m maar zeer geschikt voor meerdere rondjes.
Alhoewel 53* vind ik wat veel :winkie: https://www.kluitech.nl/n/rrlijst.php?route=Swolgen
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

53 is aardig wat ja. Je zou er duizelig van worden :winkie:
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Gisteren 6 routes gecombineerd. Het puzzelen van te voren om de beste verbindingen te maken is al bijna net zo leuk als de route te rijden.

Gestart bij De Bikkels in Vlierden. Daar is ruimte genoeg om te parkeren vlakbij de route. Eerst een stukje van de route van Vlierden gereden, dat lag er al gelijk heel mooi bij allemaal. Ook nieuwe extra bewijzeringsbordjes sinds de laatste keer dat ik deze route had gereden.

Na een aantal kilometer al gelijk het eerste verbindings stuk rijden naar Asten (Oostappense Heide). Zelfs de verbindingsroute die ik had verzonnen was bewijzerd en klopte helemaal, dus dat was top. De route bij Asten is net geen 5 km, maar lijkt heel veel op Vlierden. Mooie route, één lange singletrack en lag er ook super bij. Ook heel goed bewijzerd.

Daarna weer terug naar Vlierden om weer een paar kilometer te doen voordat ik richting de route van Helmond ging. Op dat stukje van Vlierden rijdt je best vaak parallel aan een motorcross pad waardoor je over van die pumptrack achtige hobbels moet rijden, daar ben ik niet zo'n fan van en na 5 van die hobbels ben ik er meestal wel klaar mee.

Nu dus richting de route van Helmond een stukje urban MTB door Helmond zelf, ik had maar 1 stoplicht en die sprong gelijk op groen toen ik aan kwam fietsen, dat is altijd lekker. Ook de route van Helmond had ik al eens eerder gedaan en dat vond ik toen al een hele mooie route. Zo goed als alleen maar singletrack, lekker uitdagend kwa bochten werk. Wat ik er vooral goed aan vindt is dat het niet steeds dezelfde soorten bochten zijn. Anders zou het op een gegeven moment toch een beetje saai worden. Ook mooi gebruik gemaakt van het weinige hoogte verschil waardoor je af en toe flink moet terugschakelen. Hoogte punt van de dag wat mij betreft.

Halverwege de route van Helmond nog even richting Dierdonck. Daar ligt ook nog een korte rondje van iets meer dan een kilometer, deze ligt bijna tegen Helmond aan en is leuk om even mee te nemen, lijkt aardig op de route van Helmond zelf.

Na Helmond richting de routes van Deurne. Eerst de route in het Zandbos, deze route is minder uitdagend met meer rechte stukken, maar ook een aantal leuke stukken singletrack. Ik denk wel de minste route van de dag, maar nog steeds geen straf om te rijden. Hier waren ook veel meer wandelaars met honden te vinden, maar iedereen ging netjes aan de kant, dus geen probleem.

Halverwege de route nog een stuk saaie verbinding langs de N270 richting de andere route van Deurne bij de Walsberg. Deze route was weer helemaal singletrack, maar een stuk ruiger dan de andere route's. Veel harder werken, meer wortels en krappe bochten. Zeker ook een mooie route om te rijden, maar ik denk niet dat deze zo populair is.

Via het laatste stukje van Zandbos route weer terug richting Vlierden. Ik was wat te hard van start gegaan denk ik, want begon nu wel zware benen te krijgen. Mijn tenen waren inmiddels ook al aardig bevroren, dus ik was blij dat ik weer bijna klaar was! Het laatste stuk van Vlierden was wel weer heel mooi, met een paar mooie bochtige stukken singletrack.

Alle routes waren super bewijzerd, ook veel verbindingsstukken waar goed bewijzerd.

Het is ook lang geleden dat ik zo schoon thuis ben gekomen, maar op 1 plek tijdens een verbindsstuk iets tegekomen wat op modder begon te lijken, maar de routes zelf lagen er echt heel goed bij.

Conclusie:
Vlierden: Leuk rondje, goed onderhouden, jammer van de stukken langs de motorcross paden, ik ben geen fan van pumptrack hobbels.

Asten: Alleen maar single track, super wat mij betreft. Met 5 km wel wat aan de korte kant.

Helmond: Leukste route van de dag. Lekker bochtige singletracks met mooi gebruik van het hoogte verschil.

Dierdonck: Klein rondje die je net zo goed mee kan pakken als je toch Helmond doet. Ook helemaal singletrack.

Deurne (Zandbos): Grotendeels lange rechte stukken over gedeelde wandelpaden. Af en toe leuke singletrack. Prima route voor wat afwisseling.

Deurne (Walsberg): Ruigere route met veel wortels en krappe bochtjes, volledig singletrack ook. Goed voor de techniek.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Asten heb ik opgedeeld in 2 stukken in samenwerking met een local .
Zodat Asten Oostappense Heide en Dennendijkse bossen twee losse routes worden.
Dit omdat de oude versie uit deze 2 routes bestond (15km) en verbindingsroutes (20km)
Deze oplossing is leuker en levert weer een extra route op !

Helmond vond ik ook een pareltje
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Afgelopen zondag nog 2 routes gedaan.

Eerst Heerde samen met mijn zus. Ze had al een paar maanden niet gefietst, dus daar was Heerde ideaal voor. Redelijk vlak, er zaten een paar kleine klimmetjes in, maar niets overdreven. Aantal stukken over verharde paden, maar wel allemaal mooi door het bos en langs de heide. Wat kleine stukjes singletrack ook nog. Viel me alles mee eerlijk gezegd.

Aangezien Heerde voor mij maar een kort rondje was, ook nog even met de auto richting Staphorst gegaan, nu ik toch in de buurt was. Staphorst is ook niet echt makkelijk te combineren met een andere route. Daar aangekomen verbaasde ik me hoe druk het was op de parkeerplaats. Heel veel wandelaars daar ook, maar het was dan ook een boven verwachting mooi weertje met wat zon erbij.

De route zelf heeft ook niet heel veel hoogte meters maar wel hele mooie singletracks met goede flow erin. Veel kuipbochten ik denk dat iemand die de route goed kent daar heel hard kan gaan. Zaten toch ook nog aardig wat rechte stukken in, meer dan ik had verwacht. Route was wel heel goed aangegeven met pijlen. En ook heel duidelijk een afkorting waar je kan kiezen tussen 17 km of 25 km. Duidelijk bord voor de splitsing. De parkeerplaats was ook heel goed aangegeven en hoe je van de parkeerplaats op de route komt en weer terug.

Conclusie:
Heerde: lekker als je een simpel rondje wil rijden

Staphorst: Mooi route als je van flow houdt en hard wil gaan.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Afgelopen zaterdag eerst 3 route's samen met mijn zus gedaan vlak bij Amsterdam en daarna op de terugweg nog even de route van Nieuwegein meegepakt.

We zijn begonnen op een klein industrie terreintje vlakbij de routes. Daar was genoeg parkeerplek en lag lekker centraal tussen de route's in.

Vanaf de auto nu eerst richting de route van Twiske. Je zou niet verwachten dat daar een route is, maar je komt bij een bosje terecht waar de route zich bevindt. Door een smal klap hekje heen en we kwamen er gelijk achter dat het eigenlijk nog te nat was om daar te gaan fietsen. Klei grond met wat steile afdalingen maakte het aardig spannend en glibberig.

Halverwege kwamen we ook nog 2 hooglanders tegen op de route, die ook op de gehele route hun behoefte hadden gedaan dus daar moest je ook nog voor uitkijken. In de zomer kan dit denk ik nog wel een leuk rondje zijn, maar voor nu was het meer overleven.

De volgende route was Oostzaan. De route was een stuk leuker om te doen en we kwamen zelfs nog een andere MTB'er tegen. Wel een hele vlakke route, maar volledig single track en lekker bochtig tussen de bomen door, soms best smal dus je moest goed opletten. Heel goed bewijzerd ook.

Daarna door naar de route Landsmeer. Hier zaten wat meer klimmetjes in en zelfs nog wat extra uitdagingen in de vorm van een rockgarden, waar je alleen maar omhoog mocht fietsen. Deze route is niet echt in een bos, je rijdt wel langs wat bomen hier en daar, maar ook aardig wat open stukken. Moest soms wel even goed kijken waar we nou heen moesten.

Op de weg naar huis heb ik in mijn eentje nog even de route van Nieuwegein gedaan. Hier moet je wel flink klimmen. Volgens mij was er pas een wedstrijd geweest of iets dergelijks want er waren allemaal afzetlinten gespannen. Voor het grootste deel had ik daar geen last van, want die volgde de route gewoon, maar een paar keer moest ik toch over het lint om de route te kunnen volgen.

Route was voor de rest niet heel bijzonder, wel leuk als je wat hoogte meters wilt maken, maar ik ben nooit echt fan geweest van een route die steeds dezelfde vuilnisbelt op en neer gaat. Was wel grappig om te zien hoe druk het was op de ski piste waar je ook vlak langs fietste.

Conclusie:
Twiske: klei grond, dus beter niet doen als het nat is. Zitten wel wat leuke dingen in, maar niet goed kunnen testen nu.

Oostzaan: leukste route van de dag, lekker tussen de boompjes door slingeren, maar wel heel vlak.

Landsmeer: Iets meer uitdaging met een paar klimmetjes, maar voor de rest ook niet heel bijzonder.

Nieuwegeein: Het is een vuilnisbelt, dus je kan er niet teveel van verwachten. Flink wat hoogte meters in een kort rondje.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ik up deze even omdat ik benieuwd ben hoe het ermee staat zo halverwege het jaar. Ik zal kort mijn verslagje van het eerste halfjaar doen.

Mijn thuisroutes zijn de 5 routes in de Maashorst. Daarvan had ik er eentje nog nooit van gereden, namelijk Loosbroek. Deze heb ik voor het eerst gereden dit jaar en het bleek zoals verwacht een saaie route te zijn. De andere routes heb ik door jaar ook gereden.

Ook Sint Oedenrode werd voor het eerst vanaf huis gereden. Dit was bijna 70 km wat gelijk mijn langste rit is.

In april werd er een trekhaak en fietsendrager gekocht zodat ik eindelijk routes van verder weg kan rijden.

De fietsendrager werd voor de saaie route van Schijndel uitgeprobeerd. Ongelooflijk dat ze het leukste stukje de oude vuilnisberg uit de route hebben gehaald.

Hierna gingen we in mei met de mountainbikes achterop op vakantie in Friesland waar de routes van Appelscha (incl. bosberg) en Diever op 1 dag werden gereden. Mooi gebied en de Bosberg was pittig met mul zand.
Op de terugweg deden we de net nieuwe kleine route van Bant en Dronten. Die laatste was prachtig!

Thuisgekomen maakte ik trips naar de routes van Best, Overloon en Venray. Venray wordt volgens Kluitech als 3 routes gezien, terwijl op MTB routes.nl dit 1 route is. De rode lus daarvan heb ik niet gedaan, omdat die slecht is ivm motorcrossers.
Best heeft bijv ook 2 lussen en dat wordt dan weer als een route gezien.

Uiteraard staan de routes in Nijmegen nog op de planning, maar ik denk niet dat ik de 52 routes halen. Met de helft zou ik al tevreden zijn.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Ja, ik had idee dat mijn verslagen niet echt gelezen werden. En aangezien het elke keer wel een aardig karweitje is om een verhaaltje te typen was ik er mee gestopt, zeker nu ik er best veel per week doe.

Ik zit inmiddels op 179 route's dit jaar, dus het gaat lekker. En ik kan nu ook afstanden van rond de 100 km zonder al te veel moeite doen. Zadelpijn ook niet echt last meer van. Is eigenlijk allemaal gewoon trainen en langzaam opbouwen dan komt het vanzelf, maar je moet wel volhouden natuurlijk. Ik heb nog een lijstje van 62 route's te gaan. Hopelijk mogen we Zandvoort en Dorst dit jaar nog weer rijden.

Ik heb nu in plaats van zomervakantie een aantal weken elke week 1 dag vrij genomen, dus dan is het ook wel lekker om een dagje ergens heen te rijden en dan een paar route's af te strepen. Doordeweeks is het vaak heerlijk rustig in het bos.

Ik kan inmiddels de wat minder mooie route's ook steeds meer waarderen, vaak zijn ze technisch wat saai, maar meestal wel een mooie omgeving. En dan opeens kon je toch weer een mooie single track tegen die bijna niemand kent. En het is af en toe ook wel lekker om je gemiddelde lekker hoog te zien. Begin me soms wel een beetje een BWR te voelen :winkie:
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ik zie dat je vandaag alle routes van het rijk van Nijmegen aan elkaar hebt gelust. Dan heb je er gelijk 4 en dat zijn niet de minste 4 qua hoogtemeters. Nijmegen en Groesbeek ben ik van plan een dag voor uit te trekken, maar mijn conditie is dan ook een stuk minder dan die van jouw als je wekelijks meerdere routes rijd. Nu snap ik ook waarom je bovenaan het klassement staat bij Kluitech. Ik sta nog net in de top 100.

Inderdaad de wat saaiere routes hebben soms nog best wel een paar mooie stukjes, maar geloof mij de onderste routes onder plek 200 wil je eigenlijk liever niet fietsen. Die zijn echt saai, hebben veel afvalt/zijn slecht aangegeven etc... Ze staan niet voor niets zo laag. Ik heb er 2 routes van gereden en daar blijft het bij. Loosbroek en Schijndel ga ik echt niet snel meer rijden.

Dadelijk heb je nog eerder alle routes gereden Andries (die alle routes in beeld brengt op zijn Youtubekanaal).
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Ja, maar als elke keer er ook nog een video van moet maken is wel even wat meer werk om alle routes te doen :winkie:

Die routes van Nijmegen zijn wel heel mooi geworden. Ik had die 2 nieuwe al eerder dit jaar gedaan, toen lagen sommige stukken er nog best los bij. Nu is het met de regen van afgelopen tijd echt mooi geworden. En de oude routes zijn ook leuk als je even vol gas wil gaan.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Wizzy82 schreef: za 11 juli 2020, 09:56 Venray wordt volgens Kluitech als 3 routes gezien, terwijl op MTB routes.nl dit 1 route is.
Met opzet gedaan. Het zijn 3 routes ondanks dat ze dezelfde naam hebben.
De 52in52 challenge is makkelijk te halen mits je een auto hebt en routes clustert.
Gister deze gereden
  • Halsteren,Bergen Op Zoom ColDuKragge en heide = 21km
  • Roosendaal en Rucphen =26km
  • Dorst,Teteringen en Oosterhout =30km
8 stuks en samen 77 km .Leuke routes (buiten Roosendaal ) om te rijden.
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Linc schreef: za 11 juli 2020, 21:10 ....

Ik zit inmiddels op 179 route's dit jaar, dus het gaat lekker. En ik kan nu ook afstanden van rond de 100 km zonder al te veel moeite doen. Zadelpijn ook niet echt last meer van. Is eigenlijk allemaal gewoon trainen en langzaam opbouwen dan komt het vanzelf, maar je moet wel volhouden natuurlijk. Ik heb nog een lijstje van 62 route's te gaan. Hopelijk mogen we Zandvoort en Dorst dit jaar nog weer rijden.

....
:o
Ik las ergens in je startpost dat je dit jaar 104 wilde gaan doen... nou dat heb je ruimschoots gehaald lijkt me, als je nu al zover bent..
:-q
Ben de laatste tijd zelf wel wat meer routes aan het ontdekken, maar zelfs als ik heel erg mijn best ga doen haal ik die 52 niet eens dit jaar. Maar goed, je combineert ook meerdere routes op 1 dag, en dat doe ik niet.
Petje af :-q
En ook leuk om je verhaaltjes te lezen. Ik lees ze wel maar reageer niet echt in het topic om "vervuiling" een beetje te beperken.

Ga zo door 8)
Plaats reactie