Vliegveld Twente 12km ¿

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

Nou vraag ik het me toch af wat hier waar van is.

Eind vorig jaar de fiets weer gepakt. Ondertussen 3 ritjes verder met ruim 100km totaal op de teller. En dan ge je jezelf lekker maken. Wat is er allemaal nog meer. Is er wat bijgekomen in de regio. Heeft MTBRoutes nog wat nieuws in de regio.

En dan lees ik het volgende stukje:
De 28 km lange MTB-route van Lonneker is verlengd met een stukje singletrack van 12 km over het terrein van het voormalige vliegveld Twente.
Bron: https://www.visittwente.nl/Typisch-Twen ... -ons-land/ (puntje 6)

De 28km vaste route van Lonneker ken ik. Dat is zo'n beetje mijn thuis route. En heb ik met mijn nieuwe start al 2 keer gefietst. Maar geen bordje dat naar "op" het oude Vliegveld terrein gaat.
De website van Vliegbasis Twente laat wel iets zien (http://www.vliegbasistwenthe.info/routes/), alleen dat zwarte stippel lijntje is hooguit een paar km.

Wie is hier wel bekend mee? Ligt het er echt, maar zie ik het niet. Ooit gepland, maar nooit van gekomen...
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Dromen we daar niet allemaal van. Plots 12 km extra trail bij ons lokale rondje :o

Het lijkt mij te mooi om waar te zijn. Op de website van café Sprakel (waar de lokale toertochten vaak beginnen) staat bij de informatie over de Vliegbasis
Mountainpad
De korte singletrack voor mountainbiken loopt langs de
Grefteberghoekweg. Voor een MTBroute in de omgeving zie:
www.mtbroutes.nl
https://www.cafe-sprakel.nl/postings/vliegbasis-twente/
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Denk komma tussen de 1&2 vergeten :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

Willem Altes schreef: do 16 januari 2020, 20:52 Dromen we daar niet allemaal van. Plots 12 km extra trail bij ons lokale rondje :o

Het lijkt mij te mooi om waar te zijn. Op de website van café Sprakel (waar de lokale toertochten vaak beginnen) staat bij de informatie over de Vliegbasis
Mountainpad
De korte singletrack voor mountainbiken loopt langs de
Grefteberghoekweg. Voor een MTBroute in de omgeving zie:
www.mtbroutes.nl
https://www.cafe-sprakel.nl/postings/vliegbasis-twente/
Zeker droom ik daar van. Ik wilde het best geloven. Er is daar veel gebeurd op het terrein. En kun je heel mooi fietsen.
hanjovdberg schreef: do 16 januari 2020, 20:57 Denk komma tussen de 1&2 vergeten :winkie:
Dat lijkt er inderdaad op ja.

Nou ik denk dat hiermee de vraag wel weer beantwoord is. Helaas... :cry:
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

oomkoen.nl schreef: do 16 januari 2020, 21:49 Nou ik denk dat hiermee de vraag wel weer beantwoord is. Helaas... :cry:
Nog even doorgraven. Onder het motto, nu we er toch zijn.

Vanmorgen mijn "gebruikelijke" rondje weer gefietst. Ik had niet eens zin om te knallen dus ben meer met de omgeving bezig geweest dan normaal. Op de splitsing richting Heisterkamp daar even het route Fiets route bord bekeken. En mijzelf bedacht, ik ga eens het stukje via het Vliegveld doen. Bordjes naar nr21 fiets je dan.

Toegegeven dit is leuk fietsen. Niets noemens waardig voor een MTB, maar de omgeving is er gewoon eentje waar je niet snel komt. En vroeger kon je er niet komen, dus het heeft wel iets. Ook het Fietspunt naar nr27 (Sprakel) is best wel een leuk stukje. Gewoon een grindpad net als op het Vliegveld. Maar je ziet weer eens wat anders.

Thuis toch maar een bedacht of dit dan ook automatisch het "zogenaamde" MTB stukje is. En NEE, dat was het niet. Er is dus toch een ander stukje speciaal voor de MTB. Ik ben deze nog niet tegen gekomen. Geen idee nog hoe aangegeven.

Dus: to be continued, zullen we dan maar zeggen.

Had even tijd over en heb mijn stukje van Strava over die van Vliegbasistwenthe.info geplakt. De zwart/bruine stippellijn schijnt het MTB stukje te zijn.
Afbeelding
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Ben er afgelopen zondag nog langs gekomen met de Lonneker Wintertocht.
Heb daar echter geen "nieuw" stuk gezien.
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Dat stukje ligt er al een paar jaar, dus echt nieuw is het niet meer.
Het is inderdaad het stippellijntje op de kaart, maar in werkelijkheid is het nog korter dan op de kaart: de eerste helft van het stippellijntje (vanaf 4) is een pad (singletrack is teveel eer) parallel aan de zandweg. Na zo'n 150 meter kom je alweer uit op de zandweg. Het noordelijkste stuk van deze track (boven jouw rode Strava-lijntje) bestaat geen eens (meer). Ik heb daar tenminste geen pad kunnen vinden.

Al met al stelt het niet veel voor, maar als je de route van Lonneker fietst kun je er mooi een extra lusje aan vast knopen door vanaf de Lonnekerberg even door te steken naar het vliegveld en weer terug.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Charlie Skeen schreef: do 23 januari 2020, 12:40

Al met al stelt het niet veel voor, maar als je de route van Lonneker fietst kun je er mooi een extra lusje aan vast knopen door vanaf de Lonnekerberg even door te steken naar het vliegveld en weer terug.
Dat dus. Je hebt wat meer kilometers op de teller en daar blijft het dan ook bij. Iets wat je ook met een omafiets kunt rijden.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Ik vind het vooral leuk om daar een uurtje te zitten, zeker wanneer er vliegverkeer is. De laatste keer dat ik er met mijn dochter fietste kwam er een Airbus aan voor ontmanteling. Heel bijzonder fietsen is het niet maar de omgeving is mooi
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Benji83 schreef: zo 1 maart 2020, 15:38 Ik vind het vooral leuk om daar een uurtje te zitten, zeker wanneer er vliegverkeer is. De laatste keer dat ik er met mijn dochter fietste kwam er een Airbus aan voor ontmanteling. Heel bijzonder fietsen is het niet maar de omgeving is mooi
dat is een feit :-q
red-power
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 29er

Klopt inderdaad, laatst ook een rondje over het vliegveld gefietst, leuk om er overheen te fietsen en mooie, bijzondere omgeving met die vliegtuigen die er staan voor ontmanteling maar heel veel uitdaging voor de mountainbikers is er niet. Wel een leuke extra ronde voor de km's.
Waar geen weg is, is een wil...
Plaats reactie