Bikepark Rotterdam

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Jammer.... geen facebook.... geen insta... wat is het?
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Patrick_V schreef: ma 4 januari 2021, 19:00 Jammer.... geen facebook.... geen insta... wat is het?
Hopelijk werkt dit:
Afbeelding

3 jumplines en een pump track/line met tables. Van hun insta moet het nog allemaal afgemaakt worden, shapen enz, en ze zoeken meer vrijwilligers.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja dat werkt prima! Thanks! Van het voorjaar maar eens een kijkje gaan nemen :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dhr Snelbroek schreef: ma 4 januari 2021, 19:14 Afbeelding
Die pumptrack rechts op de foto ligt er sinds deze zomer al.

Ze doen hun best, echt respect daarvoor. Het gebrek aan ruimte, maar vooral hoogte, doet mij nog niet beslissen die kant op te rijden.
Tel daarbij op dezelfde repack op klei ondergrond, en je weet dat ze in de herfst/winter een uitdaging hebben. Net als op Vld en B'hoek.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Misschien hier even met een schuin oog naar Mook kijken.
Ik weet dat we hier in het westen wat meer moeite hebben met regenwaterafvoer door het type ondergrond maar misschien kan er wat met sponsoring en ander soort top laag en dergelijke iets geregeld worden.
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Hoe ligt de boel er ondertussen bij? En hoe lang kun je je hier vermaken?
Een vriend wees me op dit park, maar ik vraag me af of het de rit vanuit Eindhoven waard is... Het lijkt me best grappig om overheen te rijden, maar anderhalf uur rijden voor een paar minuten lol gaat ook wat ver?

Waarmee ik niet zeg dat het geen goed initiatief is he! :-q
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

pimmedoris schreef: ma 29 maart 2021, 10:59 Hoe ligt de boel er ondertussen bij? En hoe lang kun je je hier vermaken?
Een vriend wees me op dit park, maar ik vraag me af of het de rit vanuit Eindhoven waard is... Het lijkt me best grappig om overheen te rijden, maar anderhalf uur rijden voor een paar minuten lol gaat ook wat ver?

Waarmee ik niet zeg dat het geen goed initiatief is he! :-q
Dat is wellicht wat enthousiast aangezien het echt klein en plat is :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Voor mij een half uurtje fietsen en ik kom er zelden. Als je dan toch een keer deze kant op komt, rij dan eens Bergschenhoek en Vlaardingen. Zal je nog verrassen hoe leuk die zijn.
Nielsdj77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 18 februari 2022, 14:46

Even een schop geven aan dit topic, want ik kijk altijd naar dit park vanuit de trein en vind het er toch echt best leuk uitzien. Ik kom wel eens in bikepark Leusden, maar dit park in Rotterdam is echt 6x zo groot ofzo. Benieuwd wie van dit forum er wel eens komt.
De website van het park ligt eruit en hun socials zijn ook inactief, net als dit topic. Dus ik ben benieuwd of ik misschien de enige Nederlander ben met interesse :D
Nik Batlik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 8 juni 2023, 16:50
Mijn mountainbike: Fiji Rakan 1.5 | Rockrider ST530

Weet iemand of er nog iets gaande is met dit park? Ik zag recent dat er schapen stonden te grazen (als ik de facebookpagina mag geloven om gras weg te halen), maar toen ik er een tweede keer naar terugkeerde leek alles nog steeds flink overgroeid, met een vrijwel vlakke pumptrack...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik ben er in mei nog geweest, en werd best verdrietig van de aanblik. Waar vorig jaar nog een schone singletrack met hoge drop, dirtjumpline en pumptack lag, zag ik nu een overwoekerde track zonder drop, en de jumpline en pumptrack zijn kompleet vlakgetrokken. Zal wel weer iets met veiligheid te maken hebben, of er staat een renovatie op stapel maar dan moeten ze dat wel even communiceren op de site.
Lange Zwabber
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 11 september 2021, 09:27

Volgens de facebookpagina van Bikepark Rotterdam komt er een pumptrack van Pumpfactory:

https://www.facebook.com/BikeParkRotter ... cale=fr_FR

De bouw zou in de zomer moeten beginnen.
Mr. Bean
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 10 januari 2023, 15:15
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 / Spectral 125 AL6

Vanavond, 15 augustus 2023 19:00 uur:

Afbeelding

Afbeelding

Trieste aanblik. Filmpjes en beelden op de website laten zien wat er ooit was… Hopelijk komt er weer leven in.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ja maar ik heb het daar nooit begrepen. 100% polder. Er is nul hoogteverschil.

Pak dan die zooi paar km verderop bij de Spaanse Polder waar er al jaren geen golfparcour komt maar wel al lekker heuveltjes liggen. :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: di 15 augustus 2023, 21:52 Ja maar ik heb het daar nooit begrepen. 100% polder. Er is nul hoogteverschil.

Pak dan die zooi paar km verderop bij de Spaanse Polder waar er al jaren geen golfparcour komt maar wel al lekker heuveltjes liggen. :bier:
Jij zegt ‘t, ik denk dat al jaren. Het ligt al jaren braak daar. Ideaal gebied voor een leuke route.
Plaats reactie