Nee dat maak je er zelf van, ik weet dat er veel negatieve verhalen rond gaan zonder dat men precies weet wat er speelt of hoe het in elkaar steekt. Dat is het enige wat ik er uit opmaak uit de reacties. En zoals ik al gezegd had, wordt de helft van een vignet aan de route bouwers gegeven, van de laatste 50% gaat 25 naar NM en de rest naar de boseigenaren die hun bossen beschikbaar stellen en hun onderhoudt plicht hebben.bouwpakket schreef: ↑za 28 maart 2020, 16:30Allerlei vage constructies? Je doet nu net voorkomen dat jij alles weet en iedereen die hier anders over denkt doe je af als een stel...... Je praat alleen maar vanuit je eigen situatie; je bent blij met NM en NM draagt de kosten die jullie maken. Hartstikke mooi voor jullie. Wat gebeurt er met de rest van het geld wat NM binnenkrijgt?Michel.nl schreef: ↑za 28 maart 2020, 16:13 Dat is het nadeel van dit verhaal voor alle route bouwers, iedereen denkt dat er allerlei vage constructies achter zitten en er mensen geld verdienen aan de bijdrages. Ofwel er zijn heel veel misverstanden waardoor vele clubs en stichtingen de broodnodige gelden mislopen.
Ik weet dat het een moeilijk verhaal is en het zal ook inderdaad nooit slagen zolang er zoveel verschillende verhalen rond gaan en mensen er negatief tegenover blijven staan.
Volgens mij snap je er helemaal niets van, want het zijn juist allemaal verschillende verhalen. Elke route heeft zo zijn eigen verhaal. Je kan niet je NM ervaring projecteren op andere routes.
Ik zie door de vignetten het bos niet meer.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
- Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Over welke routes heb je het?Michel.nl schreef: ↑za 28 maart 2020, 17:25Nee dat maak je er zelf van, ik weet dat er veel negatieve verhalen rond gaan zonder dat men precies weet wat er speelt of hoe het in elkaar steekt. Dat is het enige wat ik er uit opmaak uit de reacties. En zoals ik al gezegd had, wordt de helft van een vignet aan de route bouwers gegeven, van de laatste 50% gaat 25 naar NM en de rest naar de boseigenaren die hun bossen beschikbaar stellen en hun onderhoudt plicht hebben.bouwpakket schreef: ↑za 28 maart 2020, 16:30
Allerlei vage constructies? Je doet nu net voorkomen dat jij alles weet en iedereen die hier anders over denkt doe je af als een stel...... Je praat alleen maar vanuit je eigen situatie; je bent blij met NM en NM draagt de kosten die jullie maken. Hartstikke mooi voor jullie. Wat gebeurt er met de rest van het geld wat NM binnenkrijgt?
Volgens mij snap je er helemaal niets van, want het zijn juist allemaal verschillende verhalen. Elke route heeft zo zijn eigen verhaal. Je kan niet je NM ervaring projecteren op andere routes.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
- Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully
Daar waar het NM vignet voor verplicht is. En de verhalen over NM zelf dat men het een organisatie vindt die enkel maar geld wil verdienen.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Heb je je wel eens verdiept in de route Rheden? Hoe NM daar al die jaren mountainbikers voor de gek heeft gehouden? Wel geld verlangen en niets doen aan onderhoud jarenlang. Dat duurt wel even voordat je als organisatie je geloofwaardigheid weer terug krijgt.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
- Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully
Laat ik even voorop stellen dat ik graag een landelijk vignet zou zien vanwege eenduidigheid en inkomsten voor alle route bouwers, dat dat voor mij niet perce NM hoeft te zijn. Het mag een willekeurige organisatie zijn mits deze maar voor het behoudt van de routes staat.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
- Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully
Dat zal gerust en wil ik ook best aannemen, maar daarom zeg ik dat wij daar geheel een andere ervaring mee hebben. En dat mensen daarbuiten al snel een oordeel over vellen.bouwpakket schreef: ↑za 28 maart 2020, 17:40Heb je je wel eens verdiept in de route Rheden? Hoe NM daar al die jaren mountainbikers voor de gek heeft gehouden? Wel geld verlangen en niets doen aan onderhoud jarenlang. Dat duurt wel even voordat je als organisatie je geloofwaardigheid weer terug krijgt.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Het is mij heel duidelijk (al heel lang) dat jullie erg happy zijn met NM. Houden zo.
Besef dat niet iedereen happy is met NM. Met hele legitieme redenen
Besef dat niet iedereen happy is met NM. Met hele legitieme redenen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
- Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully
Daar ben ik me van bewust, en nogmaals een ander landelijk systeem die wel goed is mag ook best van ons. Mits het eindresultaat maar in voordeel is van de bouwers.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
Ik denk dat een landelijk vignet in de eerste plaats niet moet beginnen met NM, maar juist de onderhoudsploegen die NM de helft van de inkomsten geeft. Dan werk je in ieder geval al samen net dezelfde soort organisaties, namelijk onderhoudsstichtingen. NM krijgt haar geld wel uit de vergoeding voor grondgebruik. Belangrijke stap voor het landelijk vignet is dat het geregeld wordt door MTBers, de bouwers zelf. Niet door de grootste grondeigenaren. Dan kom je al een heel eind.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
- Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully
Uiteraard wat ik ook al zei, ik zou het mooi vinden als een landelijk vignet kwam. Waarvan alle routebouwers een gelijke deel van inkomsten uit kan genereren. Welke naam het systeem dan ook zou hebben is me een zorg, als het maar brengt wat ons helpt om alles te onderhouden.
En ja het NM systeem helpt ons op dit moment zeer goed, duidelijke afspraken vanaf het begin en het gaat tot nu toe zoals het op papier staat. Om die reden hebben wij geen bezwaren tegen het NM vignet.
En ja het NM systeem helpt ons op dit moment zeer goed, duidelijke afspraken vanaf het begin en het gaat tot nu toe zoals het op papier staat. Om die reden hebben wij geen bezwaren tegen het NM vignet.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Stel er komt een landelijk vignet. Krijgen alle route's daar dan een deel van? Of alleen de route's die nu al een eigen vignet hebben? Of ook de route's die nu vrijwillige bijdrage's vragen? En gaat dat dan betekenen dat je voor alle route's in heel Nederland verplicht een vignet moet kopen?
Overigens wordt er voornamelijk over 2 verplichte vignetten gesproken. UHR en NM, die ik beide heb. Bij de route's rondom Almere zijn ook sinds vorig jaar een vignet verplicht. 5 euro per jaar: https://mtbmore.nl/routevignet
En dan komt Den Treek erbij vanaf volgende maand.
Ik zie overigens het voordeel van een landelijk vignet niet. Waarschijnlijk zal het erop neerkomen dat de gebruikers meer gaan betalen. Ik las al ergens iemand die 50 euro voor een landelijk vignet voorstelde. Op het moment als je alle vignetten koopt ben je 49,50 kwijt en ik denk dat er maar weinig mensen zijn die ze allemaal hebben. Dan komt het erop neer dat iemand die alleen maar UHR zou rijden bijvoorbeeld ineens 5x zoveel moet gaan betalen en met een beetje pech krijgt de UHR uiteindelijk minder geld. Lekker logisch allemaal.
Overigens wordt er voornamelijk over 2 verplichte vignetten gesproken. UHR en NM, die ik beide heb. Bij de route's rondom Almere zijn ook sinds vorig jaar een vignet verplicht. 5 euro per jaar: https://mtbmore.nl/routevignet
En dan komt Den Treek erbij vanaf volgende maand.
Ik zie overigens het voordeel van een landelijk vignet niet. Waarschijnlijk zal het erop neerkomen dat de gebruikers meer gaan betalen. Ik las al ergens iemand die 50 euro voor een landelijk vignet voorstelde. Op het moment als je alle vignetten koopt ben je 49,50 kwijt en ik denk dat er maar weinig mensen zijn die ze allemaal hebben. Dan komt het erop neer dat iemand die alleen maar UHR zou rijden bijvoorbeeld ineens 5x zoveel moet gaan betalen en met een beetje pech krijgt de UHR uiteindelijk minder geld. Lekker logisch allemaal.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
DatLinc schreef: ↑za 28 maart 2020, 19:20 Ik zie overigens het voordeel van een landelijk vignet niet. Waarschijnlijk zal het erop neerkomen dat de gebruikers meer gaan betalen. Ik las al ergens iemand die 50 euro voor een landelijk vignet voorstelde. Op het moment als je alle vignetten koopt ben je 49,50 kwijt en ik denk dat er maar weinig mensen zijn die ze allemaal hebben. Dan komt het erop neer dat iemand die alleen maar UHR zou rijden bijvoorbeeld ineens 5x zoveel moet gaan betalen en met een beetje pech krijgt de UHR uiteindelijk minder geld. Lekker logisch allemaal.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Extreme Biker
- Berichten: 847
- Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
- Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...
Ach zo lang ze allemaal achterop mijn telefoon passen maakt het mij niet zoveel uit.
Die 25 euro van den Treek vind ik wel uit verhouding, dus bij slecht onderhoud is de aanschaf eenmalig.
Die 25 euro van den Treek vind ik wel uit verhouding, dus bij slecht onderhoud is de aanschaf eenmalig.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10858
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Bij de paardenruiters en koetsenruiters is geprobeerd een landelijke paardenpenning in te voeren. Ze hoefden het alleen maar onderling eens te worden over de verdeling van de opbrengsten onder de terreineigenaren, daarna zou er gratis geld voor iedereen komen. U raad het al, inderdaad: nu heeft niemand wat, een enkele eigenaar uitgezonderd. Prettige wedstrijd. Ik ga er geen energie in steken.
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4825
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Ik schaf elk jaar trouw een NM vignet aan, puur voor de Posbank route. (Oké, en voor die ene keer LDD)
Ik voel me al 10 jaar bestolen. Geen euro is er uitgegeven aan onderhoud in Rheden. Da's lekker makkelijk cashen, nietwaar?
EDIT. Bouwpakket was me al voor zie ik nu.