Waar je nu wél kunt fietsen!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nu iig mooi weer. Van het weekend ook geloof ik. Hoop toch wel dat er ergens een beetje te rijden is zondag.

De Westelijke polderroutes geloof ik echter niet zoveel van.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

MVMVML schreef: vr 22 januari 2021, 14:35 Nu iig mooi weer. Van het weekend ook geloof ik. Hoop toch wel dat er ergens een beetje te rijden is zondag.

De Westelijke polderroutes geloof ik echter niet zoveel van.
Ik ben daar ook bang voor. Routes opzoeken met veel zand ;) ik wou morgen eens gaan kijken in best en helmond. Wel 1.5 uur rijden maar dat hebben we er wel voor over :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bijna alle route's zijn verzadigd. Zelfs op Dorst staan nu al plassen.

Voor dit weekend? Ik denk dan toch Rhenen of Westerschouwen, misschien VCD, verder houdt 't wel op. Het is momenteel behelpen als je geen bwr-varken bent. :-{
Ik heb door al die nattigheid 2 weken niet gefietst, maar twijfel nu toch wel voor een duurritje op de Veluwe (Apeldoorn?) of 't Lds gravel van Driebergen naar Elst, en terug. Niet mijn favoriet, maar je moet toch wat.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Burgh Haamstede is momenteel goed te rijden. Stond vandaag (vrijdag) op enkel stukje nog klein plasje. Maar, zoals van alle route's gezegd moet worden, als er vannacht/morgen neerslag gaat vallen... No Go Area :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Giant-E schreef: vr 22 januari 2021, 18:41 Bijna alle route's zijn verzadigd. Zelfs op Dorst staan nu al plassen.

Voor dit weekend? Ik denk dan toch Rhenen of Westerschouwen, misschien VCD, verder houdt 't wel op. Het is momenteel behelpen als je geen bwr-varken bent. :-{
Ik heb door al die nattigheid 2 weken niet gefietst, maar twijfel nu toch wel voor een duurritje op de Veluwe (Apeldoorn?) of 't Lds gravel van Driebergen naar Elst, en terug. Niet mijn favoriet, maar je moet toch wat.
Apeldoorn heb ik gisteren gereden en is droog. De paar bekende modderstukken kun je redelijk omzeilen.
Op een paar modderspatten blijf je gewoon schoon.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Net rondje Helmond gedaan, volledig plasloos en top onderhouden! Aanrader 100%
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Weer mega zeikregen nu. Gaat hem niet worden ben ik bang. Dan maar sleutelen 🙄
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

En net Best ook gereden. Wat een toffe route dit btw. Groen was kantje boord. Aardig wat water op de open paden. Single tracks waren prima. Rode route was top te doen. Hier en daar een klein blubbertje maar lag er heel goed bij!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Boekenkist schreef: vr 22 januari 2021, 12:39
hanjovdberg schreef: do 21 januari 2021, 23:48 Precies gewoon een rondje over de verharde fietspaden die door de bossen/heidevelden liggen. Ben je net zo goed in de natuur maar ontzie je de trails ook even.
En voor de 'varkens' onder ons: je komt dan ook lekker onder de drek thuis vanwege alle blaadjes die al helemaal tot pap gereden zijn. Sla je dus 2 vliegen in 1 klap: je bent lekker vies en je doet aan trailrespect... :D :lol:
Oei voorzichtig hoor. Ik kreeg heel wat boze reacties over mij heen op FB toen ik het had over asociale varkens .. 🥶
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

LDD was zo goed als droog, route grotendeels harde ondergrond. Heerlijk gefietst vandaag. Er lijkt veel onderhoud te zijn gepleegd, afwatering is sterk verbeterd. En weer wat nieuwe bochtjes erbij.
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Vanochtend een rondje kroondomein gedaan, was erg goed te doen. Weinig modder op de voornamelijk karresporen maar heerlijk rustig, prachtige natuur en weinig ander volk in het bos te vinden!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen met mijn zoontje van 8 jaar lage vuursche gedaan. Als je het stuk wat gezamenlijk met hoge vuursche is kan mijden is de rest van lage vuursche echt in prima staat! Het gezamenlijke stuk is 1 en al blubber en wordt op het moment echt kapot gereden. Beter weet je een omweg te vinden dan is lage vuursche verder een hele goede optie!
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Apeldoorn bijna droog. Als je van recht toe recht aan houdt en volle bak wilt gaan, is dit een droge optie.
Het is een mtb route maar heeft weinig met Mountainbiken te maken : Suprised :
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Noordwijk was prima te doen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bike-chica schreef: zo 24 januari 2021, 23:45 Apeldoorn bijna droog. Als je van recht toe recht aan houdt en volle bak wilt gaan, is dit een droge optie.
Het is een mtb route maar heeft weinig met Mountainbiken te maken : Suprised :
Als 't morgen ook nog regent blijft er niet veel over. (Ben 't spinnen op zolder en 't hardlopen eigenlijk wel even zat.)

Voor een duurrit misschien wel lekker ook, de Veluwe... Iemand nog andere droge optie's voor zondagmiddag?
Plaats reactie