Track PR's

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik ben benieuwd wat jullie PR's zijn op de verschillende tracks.

Zondag reed ik bijvoorbeeld sinds tijden een rondje Amerongen met mijn dochter en we trapten aardig door, het was warm, toch maar "slechts" 1.09 uur op de klokken. Voor mijn idee moet dat toch wel makkelijk binnen het uur kunnen. Niet dat ik de snelste tijd wil gaan breken, maar het is wel leuk om een referentie kader te hebben. Ook als je een keer een voor jou nieuwe track gaat rijden, weet he ongeveer hoe lang je er over gaat rijden (ook afhankelijk van de omstandigheden, ene keer is het parcours sneller dan de andere keer, maar daar zijn juist ook de PR's mee gehaald).

En voor wie dat toch wenst, kan je je elkaar ook lekker uitdagen middels een topic als dit.

Laten we beginnen met Amerongen ?

Dus laat maar komen die PR's :-q
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Alleen bij korte routes onder de 15 km vind ik dat een beetje interessant. Bij langere routes rond de 30 km of meer neem ik standaard een pauze tussendoor en dan kun je een mooie tijd wel vergeten. Sowieso rijd ik standaard in de lagere regionen op Strava. Ik doe het puur om eigen pr's te verbeteren. Wat een ander presteert interesseert mij niet zo, dus dat ik dat niet meer kan zien als onbetaald Stravalid vind ik niet zo erg. De routes van de Maashorst is mijn thuisbasis, maar hele snelle tijden heb ik daar ook niet. Ze zijn hier eigenlijk niet het vermelden waard.

Reek 20.54 min (6 km, technische route)
Best rode lus 21.59 (6 km, technische route)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

PR, rondetijden, etc... Was daar niet al een hele site aan gewijd?

Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Als degene die dit niet interesseert hier dan ook niet gaat reageren dan zou dat best ook een keer fijn zijn.
Er zijn mensen die dit wel leuk vinden.
Meestal zijn dat de meer xc- georiënteerden en die hebben blijkbaar steeds minder plek op dit forum.
"This species has amused itself to death"
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Tot nu toe reageren alleen geïnteresseerden toch?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Moet zeggen dat rondetijden me steeds minder interesseren (zal wel komen omdat ik steeds langzamer ga...). Meestal knoop ik rondjes aan elkaar, dus dan is er bijna nooit sprake van een volledig rondje.
Wat ik zo snel kan vinden op Strava (voor wat het waard is)
- Hoge Ginkel: 19:19
- Rhenen: 17:57
- Kwintelooijen: 13:50
- Amerongen: 56:29
- Lage Vuursche: 30:44
- Schoorl: 38:51

Voor Schoorl is het wel een tijdje "een dingetje" geweest om onder de 40 minuten te rijden. Heb het zelfs wel eens gepresteerd om het rondje in 40:00 te doen... Bij alle andere rondjes ben ik eigenlijk nooit bezig met rondetijden. Op Schoorl ook niet meer trouwens :D
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

cheeta schreef: wo 24 juni 2020, 23:51 PR, rondetijden, etc... Was daar niet al een hele site aan gewijd?

Afbeelding
Die hebben hun gratis variant geschrapt, dus vanaf nu moeten we weer ouderwets met de stopwatch aan de slag. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

suravida schreef: do 25 juni 2020, 12:11
cheeta schreef: wo 24 juni 2020, 23:51 PR, rondetijden, etc... Was daar niet al een hele site aan gewijd?

Afbeelding
Die hebben hun gratis variant geschrapt, dus vanaf nu moeten we weer ouderwets met de stopwatch aan de slag. :-q
Nee hoor, de at top 10 rankings staan er nog gewoon op. Alleen kun je niet meer zien hoe je daar zelf op staat.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vind ik ook altijd wel leuk om een beetje bij te houden. Onderweg stop ik normaal gesproken nooit en rijg ik graag routes aan elkaar als dat lukt. M.a.w. stoppen hooguit om eens keer een paar fotootjes te schieten...
...ben eigenlijk in die zin ook meer de XC-rijder, die af en toe ook wel in de 'zandbak' aan het spelen is op wat springbultjes etc.

Soms wel wat lastig begin- en eindpunt aan te geven, aangezien niet alle segmenten op Strava 1-op-1 terug te vinden zijn:
  • Ede 1h23m
  • Ede (kort) 1h09m
  • Ede Kinderrondje 12m51s
  • Ede + Kinderrondje 1h46m
  • Oosterbeek 1h27m
  • Ede + Oosterbeek 3h02m
    -----
  • Amerongen 51m52s (05-07-'20)
  • Leersum 57m (05-07-' 20)
  • Amerongen + Leersum 1h48m (05-07-'20)
  • Hoge Ginkel 20m30s (05-07-'20)
  • Rhenen 20m18s
  • Zeist 47m36s
  • Austerlitz 46m01s
  • Zeist + Austerlitz 1h32m
  • Lage Vuursche 32m41s
  • Hoge Vuursche 1h03m
  • Lage Vuursche + Hoge Vuursche 1h35m
    -----
  • Harderwijk 1h02m
  • Ermelo 1h08m
  • Harderwijk + Ermelo 2h11m
    -----
  • Hellendoorn 52m43s
  • Holten 1h33m
  • Hellendoorn + Holten 2h33m
    -----
  • Malden (groen) 23m38s
  • Mook (rood) 47m
  • Nijmegen (rood) 52m
  • Groesbeek (paars) 45m
  • Rijk van Nijmegen (totaal) 2h47m
Laatst gewijzigd door Joop! op zo 5 juli 2020, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacobus Hermanus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 7 november 2019, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized chisel expert

Har77 schreef: do 25 juni 2020, 13:14
suravida schreef: do 25 juni 2020, 12:11

Die hebben hun gratis variant geschrapt, dus vanaf nu moeten we weer ouderwets met de stopwatch aan de slag. :-q
Nee hoor, de at top 10 rankings staan er nog gewoon op. Alleen kun je niet meer zien hoe je daar zelf op staat.
Dan moet je zorgen dat je zelf in de top 10 rijdt als je niet wil betalen, maar wel je score wilt vergelijken
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Tegen de klok rijden heeft een fraaie troef. Het is net of je een nieuwe route rijdt. Ik fiets een groot deel van het jaar easy going. Als het is niet te mul of te nat, te warm te koud of te druk is vind ik het leuk om PR's te rijden. Als je op het scherp van de snede de routes neemt worden ze technisch veel uitdagender. Je moet lef hebben, heel precies zijn en vooral je bochtentechniek goed onder de knie. KOM's levert het in mijn geval niet op. Zelfs geen plek op de eerste pagina. Alleen al omdat ik daar te oud voor ben. Ik ben al blij als ik bij de beste 10% zit. Met de betaalde Strava versie kan ik nu zien wat mijn leeftijdgenoten doen. Sta ik op de routes bij mij in de buurt ineens wel in de toplijstjes.
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

Jacobus Hermanus schreef: do 25 juni 2020, 20:28
Har77 schreef: do 25 juni 2020, 13:14

Nee hoor, de at top 10 rankings staan er nog gewoon op. Alleen kun je niet meer zien hoe je daar zelf op staat.
Dan moet je zorgen dat je zelf in de top 10 rijdt als je niet wil betalen, maar wel je score wilt vergelijken
Je kunt je gereden tijden op de segmenten nog steeds zien, alleen niet vergelijken met eerdere pogingen van jezelf en je positie t.o.v. anderen.

Ontopic:
Montferland oude route: 1:12:40
Montferland 2020 route: 1:15:59
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik ben niet zo van de rondetijden, omdat ik de vaste Zuid L routes allemaal niet zo leuk vind. Dus die kom ik origineel nooit helemaal rond, ben dan allang weer afgeslagen.
Alleen de erg leuke en uitdagende SPB route wilde ik ooit <20min rijden.
Verder vind ik het wel leuk om op afzonderlijke afdalingen en technischere trails snelle tijden te rijden, op kom-metjes jacht te gaan. Was de Coronacrisis ideaal voor... solo... amper iemand buiten...
En bergop is het streven bovenkomen, vooral steile technische klimmetjes meesteren is dan de uitdaging, snelheid bergop heb ik niet zo.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Amerongen 56 minuten en een beetje, Rhenen 18.30, Hoge Ginkel 17.20.
Deze tijden staan al even, en zullen ook niet meer sneller worden. A, ik wordt er niet jonger en sneller op, en B, de routes worden uitdagender (waar ik blij mee ben!) en soms wat aangepast. Bij Rhenen is bijvoorbeeld het laatste stuk aangepast met een paar heerlijke kombochten, fantastisch maar niet perse sneller.
Plaats reactie