Nieuwe routes en/of bikeparken

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
LuukVa
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 juli 2020, 09:33

Hay,

Ik ben Luuk een 16 jarige mountainbiker actief in Noord-Holland, en ik doe veel aan Freeride en Cross Country. Vaak ben ik op zoek naar nieuwe locaties en routes om te kunnen fietsen, maar hier in Noord-Holland kan ik er maar weinig vinden (vooral uitdaging is hier niet te vinden). Zijn er misschien mensen die wat leuke routes hebben gereden en mij daar over kunnen informeren?

Alvast bedankt
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

LuukVa schreef: vr 24 juli 2020, 11:32 Hay,

Ik ben Luuk een 16 jarige mountainbiker actief in Noord-Holland, en ik doe veel aan Freeride en Cross Country. Vaak ben ik op zoek naar nieuwe locaties en routes om te kunnen fietsen, maar hier in Noord-Holland kan ik er maar weinig vinden (vooral uitdaging is hier niet te vinden). Zijn er misschien mensen die wat leuke routes hebben gereden en mij daar over kunnen informeren?

Alvast bedankt
Geen idee vwat voor jou uitdaging is :wink:

- Geestmerambacht (Langedijk)
- Bikepark Spaarnewoude
- Schoorl (paar technische stukjes, verder vooral XC)

dat is wat er zo in mij opkomt, liggen her en der nog wel wat (illegale) Dirt lijntjes
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
LuukVa
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 juli 2020, 09:33

yo-eddy schreef: vr 24 juli 2020, 11:45
LuukVa schreef: vr 24 juli 2020, 11:32 Hay,

Ik ben Luuk een 16 jarige mountainbiker actief in Noord-Holland, en ik doe veel aan Freeride en Cross Country. Vaak ben ik op zoek naar nieuwe locaties en routes om te kunnen fietsen, maar hier in Noord-Holland kan ik er maar weinig vinden (vooral uitdaging is hier niet te vinden). Zijn er misschien mensen die wat leuke routes hebben gereden en mij daar over kunnen informeren?

Alvast bedankt
Geen idee vwat voor jou uitdaging is :wink:

- Geestmerambacht (Langedijk)
- Bikepark Spaarnewoude
- Schoorl (paar technische stukjes, verder vooral XC)

dat is wat er zo in mij opkomt, liggen her en der nog wel wat (illegale) Dirt lijntjes
Ah oke bedankt man ik ga ernaar kijken :D
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bij Amsterdam ligt nog wel wat geinigs om te klooien. https://twiskemountainbikeroutes.nl/noorderijplas/
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wat verwacht je.
Afbeelding


Voor echt mooi mountainbiken wonen we gewoon in het verkeerde land, verder moet je het inderdaad van de eerder genoemde highlights hebben en vakanties...of emigreren.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

In Apeldoorn zijn ze een bikepark aan het aanleggen incl rockgardens (afdalingen). Het moet een bikepark gaan worden met internationale allure want ze willen er zelfs internationale wedstrijden op gaan houden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zoals gezegd bij de Noorderijplas ligt een baantje met tech features als meerdere rockgardens, skinnies etc.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Niet alleen in Noord-Holland heb je dat probleem, in Brabant net zo goed :D
Daarom ben ik ook maar meer Street trials en Urban Freeride gaan rijden, en dat kan overal, al is hoogteverschil nog steeds wel makkelijker ;)

https://www.youtube.com/watch?v=2traaBHJAoA
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Wizzy82 schreef: zo 26 juli 2020, 18:35 In Apeldoorn zijn ze een bikepark aan het aanleggen incl rockgardens (afdalingen). Het moet een bikepark gaan worden met internationale allure want ze willen er zelfs internationale wedstrijden op gaan houden.
Ben wel benieuwd:

https://www.destentor.nl/apeldoorn/apel ... google.com
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat is op het terrein van Barend. Staat een hek omheen. Dus vraag mij af of dat openbaar toegankelijk word. Ik denk het niet. (Clubleden)
◼︎ Go round the outside.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Tijgerhaai schreef: zo 26 juli 2020, 23:19 Dat is op het terrein van Barend. Staat een hek omheen. Dus vraag mij af of dat openbaar toegankelijk word. Ik denk het niet. (Clubleden)
Lijkt me wel:

"Maar het is meer dan een speelplek voor de mountainbiketop. De locatie in Apeldoorn moet het centrum worden van mountainbikend Nederland, waar MTB-routes bij elkaar komen, waar recreanten beter kunnen worden, waar toeristen een kijkje kunnen nemen en waar geïnteresseerden hun eerste rondjes op een mountainbike kunnen maken. ,,We geven nu ook al beginnerscursussen, waarin we het sturen en remmen benadrukken. En natuurlijk de veiligheid”, benadrukt Windhouwer. ,,Want we zien in deze coronaperiode het MTB-gebruik flink toenemen, maar zien heel veel mensen zonder helm rijden in de bossen. Dat kan echt niet.”

Windhouwer: ,,Het is de bedoeling dat de vele mountainbiketochten door de regio worden verbonden met dit sportpark. Dat ze hier starten of in elk geval door dit terrein heen leiden. Daarom is het belangrijk dat we binnenkort horeca zouden kunnen beginnen hier. Maar dat is toekomstmuziek.”
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat interpreteer ik als clinics en toertochten. Dus niet op momenten dat je denkt kom, ik ga eens die kant op. Mocht dat wel zo zijn is dat tof natuurlijk. Iemand betrokken bij Barend kan vast wel vertellen hoe het zit.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie