2 daagjes Arnhem- - Rheden en....?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Patrick_V schreef: za 19 september 2020, 19:47 Leuker als Rheden?
Rheden heeft twee gezichten. De noordwest helft is saai (dus heel veel is leuker dan dat deel), het andere deel is leuk.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Patrick_V schreef: za 19 september 2020, 19:47 Leuker als Rheden?
Nee dat niet zozeer, eerder anders. Rheden heeft veel meer hoogtemeters, en heeft ook hele mooie en technische stukken. Die zou ik sowieso meepakken.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik geloof dat ik een man met een plan ben!

Thanks mannen!
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Patrick_V schreef: za 19 september 2020, 18:59 Bedankt voor de tip! Maar ik denk dat we netjes buiten blijven.

Trouwens.... ik rij zelf op een klassieke 26er uit 2008. Ben als de dood dat ze hem houden :-?
Mwah, ze hebben liefst materiaal uit de jaren '80 en '90, dus die klassieker van je is wel veilig :winkie:
Op Papendal zelf is er een MTB trainingsparcours, leuk om even te spelen. En wordt er in het weekend vaak getraind op de BMX baan, leuk om te zien.
modder zuigt!
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

En op papendal ligt achter de atletiek baan de rock garden. is een serieuze drop naar beneden.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Marcel964 schreef: za 19 september 2020, 21:04 En op papendal ligt achter de atletiek baan de rock garden. is een serieuze drop naar beneden.
Die maakt deel uit van dat parcours.
modder zuigt!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Patrick_V schreef: za 19 september 2020, 16:19 Wat zijn nog meer aanraders voor een paar uur vertier?
www.durs.nl
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Heb altijd durs :lol: :-q

Daar gaat we even langs!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Biker67 schreef: za 19 september 2020, 19:45 Sinds vandaag is de route Otterlo ook voorzien van routepaaltjes, blauw. Samen met Ede, rood, Lunteren paars een hele leuke ronde. Sluit allemaal op elkaar aan.
Otterlo is vandaag gedeeltelijk voorzien van palen maar nog geen bordjes is nog lang niet klaar. Geldt ook voor Lunteren. Beide routes zijn in aanbouw en nog niet volledig te rijden. Lunteren wordt voor een groot gedeelte over fietspad geleid naar Area51. Die is overigens wel open.
Knakworstkweker

ik las net dit trouwens op mtbroutes.nl

sommige stukken zijn wel link met 2 richtingen kon nog net op tijd wegspringen van het pad af downhill het bos in voor een mtb-er die binnenbocht naar boven ging dat is toch wel vervelend als je er net lekker in zit misschien de rode stukken in richting toch helemaal van elkaar scheiden om ongelukken te voorkomen.



Zijn er gevaarlijke stukken op de groene waar je tegenliggers kan krijgen of op de rode lussen?

Ik volg dit niet helemaal en het is morgen wel handig om te weten waar ik op moet letten om niemand en mezelf half invalide te rijden
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Het is zeker iets om rekening mee te houden. Weet het niet zeker maar volgens mij zijn de rode technische lusjes eenrichtingsverkeer, op één na. De groene is volledig twee richtingen maar eigenlijk overal wel overzichtelijk. De route is altijd al tweerichtingsverkeer geweest en dat heeft wel wat voor de afwisseling, maar het is wat meer opletten dan op andere routes.
Knakworstkweker

Het viel me vandaag allemaal ontzettend mee!

Paar tegenliggers gehad vandaag maar niets noemenswaardigs, was sowieso vrij rustig naar mijn mening vandaag.

Ben om 08.00 gestart vanaf Terlet, zwijntjes gezien op de eerste kilometer van de rout, boezemde me wel een beetje angst in of dat papa/ mama zwijn me niet zo gaan achtervolgen, maar gelukkig niet.

Rode lusjes zijn echt prachtig om te doen, maar wel vreselijk veel remkuilen.
Route ligt er over het algemeen geweldig bij, moet wel meegeven dat het op de echt hard aangereden singles 'hobbelig' is.

Ik snap de kleurcoderingen nog niet helemaal, er waren groene en rode trails bij waar de driehoek wit was of een wit puntje had, ik heb het idee dat dit bij groen de verkorte route aangeeft en bij rood de moeilijkheidsgraad, alleen was dat moeilijk te onderscheiden omdat sommige 'moeiljke stukken' makkelijk waren en sommige gewone rode stukken vrij pittig waren.

Ook ergens op een stuk normale groene route zit een soort van drop die best lomp is aangelegd :o in een singletracksegment met best veel bochten en bultjes, op zich geen probleem, maar ik had het idee toen ik hem nam dat een beginner zich daar nog wel eens in kan verslikken.

1 keer wat wandelaar laten schrikken (en sorry geroepen) omdat de afdaling over de 'hei' wat sneller ging als ik inschatte en toen moesten ze op een toch vrij brede pad toch wel een aan de kant springen :lol:

Tegen de klok ingereden, laatste afdaling ging ook gruwelijk (laat 't los, laat 't gaan) :winkie:

Heerlijke ronde, wel iets meer km's gemaakt dan verwacht, ook omdat ik ergens een stuk na 'achterste lus' waar geen bordjes stonden (maar het zag er zo leuk uit) gereden heb.
Was wel vreselijk mul trouwens :o uiteindelijk kom je dan weer op de groene route uit , maar de officiële route terug moet je links als je uit 'achterste lus' komt, daar ben ik rechtdoor gegaan.

Beentjes waren nog fris genoeg en motivatie te over, dus nog naar Lochem geweest en daar een rondje gedaan 8)


Statiestieken:

76,57km
953hm
3:35:42 uur
21,3 km/u gem.
53,3 km/u max.

https://www.strava.com/activities/4086109804
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooi dat je het naar je zin hebt gehad.

Voor wat betreft die harde hobbelige singletracks, dat zijn niet echt allemaal remkuilen.
De track is sinds het begin al hobbelig afgeleverd na afgraven (men verwijt de kraanmachinist).
Ik betwijfel of deze ooit grondig is gevlakt.

Singletracks als het plaggenrondje was juist in het begin alleen de toplaag afgeschraapt zodat je nog bosgrond overhield waar je overheen fietste.
Ook extreem hobbelig maar met wat verkeer erover heen zou dat goed moeten komen.
Tot er nog een laag grond van af is gehaald en nu zo grondig dat de stevige grond aan de zijkanten van de track ligt (kijk maar naar de hopen) en de track nu zelf uit mul zand bestaat.

EDIT: nu dacht ik redelijk bekend te zijn, maar wat is dat gedraai op de vierkante cm in de oosthoek onder Coldenhove, is dat nieuw?
Knakworstkweker

Rayb81 schreef: zo 20 september 2020, 21:20 Mooi dat je het naar je zin hebt gehad.

Voor wat betreft die harde hobbelige singletracks, dat zijn niet echt allemaal remkuilen.
De track is sinds het begin al hobbelig afgeleverd na afgraven (men verwijt de kraanmachinist).
Ik betwijfel of deze ooit grondig is gevlakt.

Singletracks als het plaggenrondje was juist in het begin alleen de toplaag afgeschraapt zodat je nog bosgrond overhield waar je overheen fietste.
Ook extreem hobbelig maar met wat verkeer erover heen zou dat goed moeten komen.
Tot er nog een laag grond van af is gehaald en nu zo grondig dat de stevige grond aan de zijkanten van de track ligt (kijk maar naar de hopen) en de track nu zelf uit mul zand bestaat.

EDIT: nu dacht ik redelijk bekend te zijn, maar wat is dat gedraai op de vierkante cm in de oosthoek onder Coldenhove, is dat nieuw?
Dat hobbelige is inderdaad geen remkuil, hoewel die er op de rode lussen ook genoeg inzitten :o vooral bij de 'niner shooter mountain' die is om sommige switchbacks ook nauwelijk te rijden met een 29"


Dat stuk bij Coldenhove is 'achterste lus' volgens mij en een gedeelte wat nog niet bebord was (of niet meer bebord was) was iig allemaal vreselijk mul, maar wel leuk :winkie:
Plaats reactie