Tech Trail Utrechtse heuvelrug

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Je hebt een rockgarden en wat steile afdalingen op de nedereindse berg bij nieuwegein
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Singletrack Sundays schreef: do 1 oktober 2020, 19:40 Ja bouwpakket, vertel nu maar eens waar je die hebt verstopt? :tong
Met wandelen genoeg briljante plekken tegengekomen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Knakworstkweker

bert l. schreef: do 1 oktober 2020, 19:56 Kwintelooijen houden we verstopt. En dat mag je letterlijk nemen. Er zijn bordjes ‘hierlangs naar Kwintelooijen’
Ik beaam dit, onderaan de parkeerplaats bij Rhenen en paar locals getroffen die me de weg gewezen hebben, anders was me het nooit gelukt gok ik.

Via de gps/ navigatie is het ongetwijfeld te doen, maar misschien is het ook maar beter zo.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Op Soester Hoogt zitten een paar technische lijntjes. Vind je niet op de andere UHR routes. Hele korte afdalingen waar je soms graag achter je zadel wil en je remmen nodig hebt om niet in de bramen en berenklauwen terecht te komen. Ook kun je een flink steile bielzentrap naar beneden rijden. Probeer daarna ook maar eens langs die trap omhoog te rijden, dat is aardig steil. Als je dan mijn trainingsroute daar gebruikt, is het echt afzien. Mooi volle bak alleen maar klimmen.

Echter zijn dit niet de type lijntjes die de TS wil. Als het eventjes droog is dit weekend, weet ik in ieder geval wel waar ik even ga spelen en beuken.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Horsthil schreef: do 1 oktober 2020, 20:42 Ook kun je een flink steile bielzentrap naar beneden rijden. Probeer daarna ook maar eens langs die trap omhoog te rijden, dat is aardig steil. Als je dan mijn trainingsroute daar gebruikt, is het echt afzien. Mooi volle bak alleen maar klimmen.
Een trap die je ook omhoog kan rijden is dus niet steil om af te rijden

En trainingsroutes met alleen maar klimmen?????? :roll: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

yo-eddy schreef: do 1 oktober 2020, 21:29
Horsthil schreef: do 1 oktober 2020, 20:42 Ook kun je een flink steile bielzentrap naar beneden rijden. Probeer daarna ook maar eens langs die trap omhoog te rijden, dat is aardig steil. Als je dan mijn trainingsroute daar gebruikt, is het echt afzien. Mooi volle bak alleen maar klimmen.
Een trap die je ook omhoog kan rijden is dus niet steil om af te rijden

En trainingsroutes met alleen maar klimmen?????? :roll: :bier:
De trap kan niet omhoog worden gereden (mij niet gelukt in ieder geval), maar naast die trap is er een spoor dar behoorlijk steil is.

En trainingsrondje is eerst stuk route rijden (flink vals plat), vervolgens ergens linksaf en allerlei steile heuvels op en dan door naar het pad langs de trap. Dit rijd je dan volle bak. Daarna rustig het laatste stuk omhoog en de afdaling rustig naar beneden om vervolgens weer volle bak omhoog te gaan

Is overigens bijna 30meter hoogteverschil, dat is natuurlijk een berg voor Nederlandse begrippen. (Ligt niet voor niets bij Soesterberg)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

yo-eddy schreef: do 1 oktober 2020, 21:29 Een trap die je ook omhoog kan rijden is dus niet steil om af te rijden

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/3609826418 :bier:
Knakworstkweker

Giant-E schreef: do 1 oktober 2020, 22:17
yo-eddy schreef: do 1 oktober 2020, 21:29 Een trap die je ook omhoog kan rijden is dus niet steil om af te rijden

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/3609826418 :bier:
Afbeelding

Ik wil deze nog eens doen (geen idee of het hooguit mag)
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom of van wie het niet zou mogen. :~
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Knakworstkweker

KTManiac schreef: do 1 oktober 2020, 22:32 Ik kan geen enkele reden bedenken waarom of van wie het niet zou mogen. :~
Omdat er verwacht wordt dat je met je fiets aan de hand naar beneden loopt?

Ik weet niet hoe fanatiek de handhaving in Nijmegen is.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

OK, zou het ook niet doen terwijl er net een schoolklas op die trap loopt maar anders: :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bert l. schreef: do 1 oktober 2020, 19:56 Kwintelooijen houden we verstopt. En dat mag je letterlijk nemen. Er zijn bordjes ‘hierlangs naar Kwintelooijen’
Geen bordjes....
dus
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

KTManiac schreef: do 1 oktober 2020, 22:32 Ik kan geen enkele reden bedenken waarom of van wie het niet zou mogen. :~
Je woont in Nederland. Alles is toegestaan, tenzij er een bord staat dat het niet mag
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Knakworstkweker

bert l. schreef: do 1 oktober 2020, 23:11
KTManiac schreef: do 1 oktober 2020, 22:32 Ik kan geen enkele reden bedenken waarom of van wie het niet zou mogen. :~
Je woont in Nederland. Alles is toegestaan, tenzij er een bord staat dat het niet mag
Er hangen daarintegen wel bordjes dat je je fiets mee naar beneden moet nemen, er staat echter niet bij hoe je hem mee moet nemen.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Kijk! In mogelijkheden denken, niet in beperkingen. :D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Plaats reactie