Drops

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Bram87 schreef: di 24 november 2020, 16:44 Zal deze zijn: https://strava.app.link/stjz3gL1Fbb

Maar die kun je ook rollen. Leuke daar is om zo hard mogelijk aan te komen en jezelf te dwingen van de remmen af te blijven als je bijna boven bent. Dan ga je wel wat airtime maken. Maar hij is volledig blind, je hebt geen idee wat je aantreft aan de andere kant. Best tricky. Idealiter staat er iemand bovenop om te roepen als er iets of iemand loopt.
Ik vind 't een van de mooiste stukjes uit de omgeving, vooral dat trailtje na de drop :-q
Heb geen strava en krijg de strava app te zien als ik op de link klik.

Maar je beschrijving is treffend, vooral dat blind aanrijden/nemen. Airtime is misschien nog wel beter, want je kettingblad kan een behoorlijke tik krijgen als gaat rollen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

vanaf 0:41

https://youtu.be/38mRW4v-las

inschrijven daar mensen! :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat stukje volgende keer ook eens bekijken.
Ik heb daar gister nog langs gereden zie ik, ik volgde het pad langs de begraafplaats en dan rechtsaf een mooi pad langs een hek tot aan de Schelmseweg.
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Iemand nog tips hoe een drop te doen, waarbij de drop niet vlak is, maar het einde van de drop is "afgemaakt' dmv een stammetje wat enkele cm hoger is dan de aanloop. Mijn achterwiel stuitert hier dan omhoog.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 24 november 2020, 11:12
Jamis Diablo schreef: di 24 november 2020, 09:02
Én de snelheid veel te laag is.
Met deze snelheid icm de hoogte kan je hem nooit goed uitvoeren.
Jawel hoor, sterker nog ik denk dat Mark dat inmiddels ook wel redt :-q makkelijker is niet .... speed is your friend 8)
Ja hoor, en snelheid maakt iedere drop makkelijker, mits je de ruimte hebt om te landen natuurlijk (en je niet zo hard gaat dat je 9m lager landt :winkie: ). Maar op hetzelfde moment dat die drop fout ging (niet opgewarmd, maar een half uurtje tijd, regenachtig, op een donderdagmorgen rond 09:00 uur helemaal alleen daar) heb ik hem nog 2-3x gedaan met dezelfde snelheid en toen lukte hij wel.
Toen was mijn timing gelukkig beter, maar eerlijk is eerlijk, zo'n full sus bike met 160mm vering kan heel veel foutjes opvangen.
Dat heeft mij zeker geholpen zonder kleerscheuren de techniek te leren. Inmiddels neem ik die drop zonder dempers op een 26" bike, en heb ik hem ook vanuit stilstand gedaan, al is die techniek wel iets lastiger om onder de knie te krijgen. ;)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

peter246 schreef: di 24 november 2020, 20:49 Iemand nog tips hoe een drop te doen, waarbij de drop niet vlak is, maar het einde van de drop is "afgemaakt' dmv een stammetje wat enkele cm hoger is dan de aanloop. Mijn achterwiel stuitert hier dan omhoog.
Uhm ja, die zijn een beetje scary... In WIjchen heb je er ook 1 of 2 zitten. Niet opzettelijk volgens mij, maar die houden de drop en het zand op hun plaats en het zand slijt zachtjes weg, waardoor er een kuil ontstaat.
In principe voor iedere bike met een beetje goede geo en demping totaal geen probleem om overheen te rollen, en als je achterwiel omhoog komt, dan kun je dat gewoon laten gebeuren door je benen soepel te houden. Zolang je lichaam niet uit balans raakt omdat je die bump niet incasseert, druk je je bike naderhand vanzelf weer in de juiste positie omdat die veel lichter is dan je lichaam.
Hetzelfde kun je eigenlijk ook doen met een jump. Je kunt hem springen door af te zetten (bunny hop), je kunt jezelf statisch houden zodat je alleen door de snelheid omhoog gaat, of je kunt hem incasseren, waardoor je zelf niet of nauwelijks omhoog gaat, maar je bike over de jump laat rollen en direct daarna weer aan de grond zet (werkt natuurlijk niet zo goed bij een gap jump :winkie: )
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

peter246 schreef: di 24 november 2020, 20:49 Iemand nog tips hoe een drop te doen, waarbij de drop niet vlak is, maar het einde van de drop is "afgemaakt' dmv een stammetje wat enkele cm hoger is dan de aanloop. Mijn achterwiel stuitert hier dan omhoog.
Het gat vóór het stammetje opvullen met zand :-q

Als je je gewicht echt goed naar achteren hebt op het juiste moment, zal je in je geheel iets omhoog stuiteren maar gaat je achterwiel ten opzichte van je voorwiel niet ineens noemenswaardig omhoog en krijg je als het goed is geen nosedive.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

peter246 schreef: di 24 november 2020, 20:49 Iemand nog tips hoe een drop te doen, waarbij de drop niet vlak is, maar het einde van de drop is "afgemaakt' dmv een stammetje wat enkele cm hoger is dan de aanloop. Mijn achterwiel stuitert hier dan omhoog.
Voor de drop "loaden"
Zie https://www.youtube.com/watch?v=1h1uQ25qsHI
Stukje start rond 3 minuten.
Geen gezeik, mountainbike!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Olieboer schreef: vr 27 november 2020, 12:49
peter246 schreef: di 24 november 2020, 20:49 Iemand nog tips hoe een drop te doen, waarbij de drop niet vlak is, maar het einde van de drop is "afgemaakt' dmv een stammetje wat enkele cm hoger is dan de aanloop. Mijn achterwiel stuitert hier dan omhoog.
Voor de drop "loaden"
Zie https://www.youtube.com/watch?v=1h1uQ25qsHI
Stukje start rond 3 minuten.

ik krijg mijn HT altijd lastig "geload" :bier: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 27 november 2020, 13:49
Olieboer schreef: vr 27 november 2020, 12:49

Voor de drop "loaden"
Zie https://www.youtube.com/watch?v=1h1uQ25qsHI
Stukje start rond 3 minuten.

ik krijg mijn HT altijd lastig "geload" :bier: :winkie:
Speciaal voor jou laat hij rond 5 minuten zien dat de techniek ook met een HT werkt :kiss:
Zit hem meer in je lijf dan de fiets.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MacReal schreef: vr 27 november 2020, 13:56
yo-eddy schreef: vr 27 november 2020, 13:49


ik krijg mijn HT altijd lastig "geload" :bier: :winkie:
Speciaal voor jou laat hij rond 5 minuten zien dat de techniek ook met een HT werkt :kiss:
Zit hem meer in je lijf dan de fiets.
Thx, kan ik eindelik leren droppen :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 27 november 2020, 13:59
MacReal schreef: vr 27 november 2020, 13:56

Speciaal voor jou laat hij rond 5 minuten zien dat de techniek ook met een HT werkt :kiss:
Zit hem meer in je lijf dan de fiets.
Thx, kan ik eindelik leren droppen :-q
Precies :-q

:winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

voor hen die willen oefenen, op de Veluwezoom / Posbank route worden een paar 'oefendrops' van verschillende hoogtes gerealiseerd. Ze zouden mooi moeten opbouwen naar de hoogte van de drop op de Granny en mogelijk komt er een iets hogere. Ze komen op de Schietberg te liggen (dus niet bij de Granny zelf).
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Top!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bram87 schreef: do 10 december 2020, 17:48 voor hen die willen oefenen, op de Veluwezoom / Posbank route worden een paar 'oefendrops' van verschillende hoogtes gerealiseerd. Ze zouden mooi moeten opbouwen naar de hoogte van de drop op de Granny en mogelijk komt er een iets hogere. Ze komen op de Schietberg te liggen (dus niet bij de Granny zelf).
Tof! Dat is goed nieuws :-q
Plaats reactie