Drops

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: ma 18 januari 2021, 12:07 Zijn er geen drops bij de middenberm? Zou de ideale plek zijn lijkt mij.
Nou, die hebben alleen OF 30 cm OF gelijk 2,5 meter. :roll:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie steile leercurve 8)
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Heb de rest van de thread niet gelezen, dus excuses of dit al gezegd was.

...is niet binnen Nederland, maar wél onderweg naar Limburg (soort van), maar Beringen heeft wat, 8? drops in een rij van stoeprandje tot 1,5m of zo? Ook erg fijn dat je super veel ruimte heb daarzo. Alle drops komen uit in een veld en hebben fatsoenlijke, lange landings voor echt droppen, of vanaf springen.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dat is bij de mijnterril of niet?

Naast een mtb route ligt daar ook een klimhal én een plek waar je indoor kunt duiken. Daar kun je dus rustig één of twee dagen zoet zijn als je meer dan één hobby hebt. :-q
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Het voordeel aan Corona en sluiting van de scholen is dat er toch wel redelijk wat drops/jumps zijn bijgekomen op de lokale trails!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

en jij ziet daar een relatie tussen want...?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 18 januari 2021, 14:23 en jij ziet daar een relatie tussen want...?
100%. Dat zag je vorige jaar ook: opeens werden wegens het gebrek aan (buitenlandse) alternatieven heel veel op lokale trails gedaan en gebouwd.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

dat geldt dan vooral voor de 'vrije' gebieden zoals middenberm. Drops in Beringen en op Posbank komen gewoon vanuit de bouwers en het 'plan'. Dat er dankbaar gebruik van wordt gemaakt door mensen die normaal in het buitenland rijden klopt wel.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 18 januari 2021, 15:00 dat geldt dan vooral voor de 'vrije' gebieden zoals middenberm. Drops in Beringen en op Posbank komen gewoon vanuit de bouwers en het 'plan'. Dat er dankbaar gebruik van wordt gemaakt door mensen die normaal in het buitenland rijden klopt wel.
Ja maar ook bv op het parcour Zoetermeer. Daar werd toen ook opeens veel meer onderhoud gepleegd, nieuwe dingen gebouwd etc (heb nog een keertje meegeholpen) en de eigenlijk verpieterde SweetTrails werden ook weer wat leven ingeblazen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Uhm er wordt juist minder onderhoud gepleegd ivm corona regels. Zeker als de route onder een beheerder valt die dat ook nog eens expliciet oplegt aan haar vrijwilligers.

Grote evenementen kunnen niet doorgaan. Je ziet wel hier en daar wat 'illegale' zaken ontstaan op de routes. Veelal gasten die niet beter weten of willen ... 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 18 januari 2021, 15:14
Bram87 schreef: ma 18 januari 2021, 15:00 dat geldt dan vooral voor de 'vrije' gebieden zoals middenberm. Drops in Beringen en op Posbank komen gewoon vanuit de bouwers en het 'plan'. Dat er dankbaar gebruik van wordt gemaakt door mensen die normaal in het buitenland rijden klopt wel.
Ja maar ook bv op het parcour Zoetermeer. Daar werd toen ook opeens veel meer onderhoud gepleegd, nieuwe dingen gebouwd etc (heb nog een keertje meegeholpen) en de eigenlijk verpieterde SweetTrails werden ook weer wat leven ingeblazen.
In Zoetermeer zijn gewoon een paar jonge gasten met wat meer tijd zich bezig gaan houden met het onderhoud.
Dat heeft niets met corona, maar met nieuwe aanwas onder de vrijwilligers te maken.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Bottecchia schreef: ma 18 januari 2021, 14:10 Dat is bij de mijnterril of niet?

Naast een mtb route ligt daar ook een klimhal én een plek waar je indoor kunt duiken. Daar kun je dus rustig één of twee dagen zoet zijn als je meer dan één hobby hebt. :-q
Ja. Ook Winterslag, iets verder op, is een mijnterril met (minder legale) trails, maar Beringen is een officiële "route", alhoewel het rijdt meer als een bikepark met allerlei features, jumps, en lines, soort van aan elkaar gelinked. Echt een aanrader voor trail/enduro.

En als je van Industriële geschiedenis of mijnen houdt, check "Mijn Werk" op Youtube, mini-doc over de steenkoolmijnen van de Hoge Kempen
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Leuk, ga ik zeker bekijken.

Ik heb al een keer in die klimhal geweest en heb er een paar keer gedoken. De mountainbike is nog niet meegeweest maar die zal ik de volgende keer dan ook maar in de auto gooien. Drie hobby's op één dag lijkt me een mooie doelstelling.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Bram87 schreef: ma 18 januari 2021, 15:00 dat geldt dan vooral voor de 'vrije' gebieden zoals middenberm. Drops in Beringen en op Posbank komen gewoon vanuit de bouwers en het 'plan'. Dat er dankbaar gebruik van wordt gemaakt door mensen die normaal in het buitenland rijden klopt wel.
Ja ik heb het vooral over deze "vrije gebieden". Hier in België wordt wel redelijk wat "bos" geannexeerd door de local bikers en dan vooral de "jeugd" die ergens een stuk bos zoeken en beginnen te bouwen. Het valt op dat dit vorig jaar in mei een hoogtepunt kende en vandaag nog redelijk wordt in stand gehouden.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

MacReal schreef: ma 18 januari 2021, 16:03
MVMVML schreef: ma 18 januari 2021, 15:14
Ja maar ook bv op het parcour Zoetermeer. Daar werd toen ook opeens veel meer onderhoud gepleegd, nieuwe dingen gebouwd etc (heb nog een keertje meegeholpen) en de eigenlijk verpieterde SweetTrails werden ook weer wat leven ingeblazen.
In Zoetermeer zijn gewoon een paar jonge gasten met wat meer tijd zich bezig gaan houden met het onderhoud.
Dat heeft niets met corona, maar met nieuwe aanwas onder de vrijwilligers te maken.
Vanwaar komt die plotselinge stijging onder de vrijwilligers dan? Goede lokale marketing?
Plaats reactie