Drops

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik vind het ook jammer dat je dat op zo weinig plekken kan doen.

Zit al een tijdje te broeden om een aanpasbare te bouwen.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

MVMVML schreef: vr 16 oktober 2020, 11:13 Ik vind het ook jammer dat je dat op zo weinig plekken kan doen.

Zit al een tijdje te broeden om een aanpasbare te bouwen.
https://www.youtube.com/watch?v=-g1IlgLAD6k
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Knakworstkweker schreef: vr 16 oktober 2020, 10:30 Ik kom liever niet op plekken waar 'poppers' gebruikt worden
:-D #metoo :bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Rob.Erto schreef: vr 16 oktober 2020, 11:21
MVMVML schreef: vr 16 oktober 2020, 11:13 Ik vind het ook jammer dat je dat op zo weinig plekken kan doen.

Zit al een tijdje te broeden om een aanpasbare te bouwen.
https://www.youtube.com/watch?v=-g1IlgLAD6k
Cool. Maar dat kan alleen als je zoveel ruimte hebt om iets vast te zetten. Die heb ik niet.

Zat te denken met stempels en dan extra voorstukken te werken op een schuin stuk grond. Met ieder extra voorstuk wordt hij hoger. Dat maakt het verplaatsbaar en veel lichter.

Misschien deze winter maar eens echt maken. Heb nog bergen hout hier waar we vanaf moeten.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Die getimmerde planken drops zijn leuk om te oefenen maar een "natural drop met boomwortels of rotsen is vaak niet zo "clean" en eenvoudig. Daarom zoveel mogelijk oefenen bij alles wat op een drop lijkt.

Dit ....

Afbeelding

is hoger maar veel makkelijker dan dit:

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Als je die laatste drop eens wilt rijden in een rondje Schoorl dan doe ik graag mee paulus, het is een leuk plekje om wortels te oefenen. :-q Drops oefenen vind ik sowieso altijd leuk, dus ik lees het topic even mee.

Volgens mij klopt alles wat yo-eddy zegt, de friday fails drops zijn vrijwel altijd mensen die optrekken aan hun stuur of al voordat het voorwiel de drop heeft verlaten hun gewicht naar achter slingeren. Soms zie je ook nog de persoon die op z'n achterband gaat zitten door overdreven achterover hangen. Iemand die op z'n achterband komt voordat die de drop af is, dat gaat grandioos mis.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: vr 16 oktober 2020, 12:46 Als je die laatste drop eens wilt rijden in een rondje Schoorl dan doe ik graag mee paulus, het is een leuk plekje om wortels te oefenen. :-q Drops oefenen vind ik sowieso altijd leuk, dus ik lees het topic even mee.
Waar zit die in Schoorl? Niet op de gewone route zeker? :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: vr 16 oktober 2020, 12:56
Makkelijk schreef: vr 16 oktober 2020, 12:46 Als je die laatste drop eens wilt rijden in een rondje Schoorl dan doe ik graag mee paulus, het is een leuk plekje om wortels te oefenen. :-q Drops oefenen vind ik sowieso altijd leuk, dus ik lees het topic even mee.
Waar zit die in Schoorl? Niet op de gewone route zeker? :winkie:
Lang verhaal, kort antwoord "nee, niet op de route" .... en ik kan je het wel vertellen maar dan moet ik je ombrengen :winkie:

Doordeweek op een rustig moment met totaal max 3 man wil ik er nog wel eens heenrijden .... de laatste twee die mee waren via het forum haakten af bij deze drop trouwens.

De bovenste kan altijd, krijg je nog koffie bij ook :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 16 oktober 2020, 13:08
MVMVML schreef: vr 16 oktober 2020, 12:56
Waar zit die in Schoorl? Niet op de gewone route zeker? :winkie:
Lang verhaal, kort antwoord "nee, niet op de route" .... en ik kan je het wel vertellen maar dan moet ik je ombrengen :winkie:

Doordeweek op een rustig moment met totaal max 3 man wil ik er nog wel eens heenrijden .... de laatste twee die mee waren via het forum haakten af bij deze drop trouwens.

De bovenste kan altijd, krijg je nog koffie bij ook :bier:
Haha. Prima, ik kom er wel achter 8)

Mag thee en/of bier ook? :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MVMVML schreef: vr 16 oktober 2020, 12:56
Makkelijk schreef: vr 16 oktober 2020, 12:46 Als je die laatste drop eens wilt rijden in een rondje Schoorl dan doe ik graag mee paulus, het is een leuk plekje om wortels te oefenen. :-q Drops oefenen vind ik sowieso altijd leuk, dus ik lees het topic even mee.
Waar zit die in Schoorl? Niet op de gewone route zeker? :winkie:
Ik wil je er wel brengen hoor :)
Alleen yo-eddy moet je ombrengen.

Edit: En inderdaad gezien de locatie is het beter om het in het weekend links te laten liggen. Nou scheelt het dat de horeca dicht is nu.
Edit2: Ik maak me wel een beetje zorgen over deze drop als de nieuwe route open is. Als mensen massaal even van de route afwijken om dit te nemen kun je er op wachten tot SBB het glad wil trekken. Sowieso gaat de erosie de aanloop verlagen waardoor de moeilijkheid er af raakt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: vr 16 oktober 2020, 13:19
MVMVML schreef: vr 16 oktober 2020, 12:56
Waar zit die in Schoorl? Niet op de gewone route zeker? :winkie:
Ik wil je er wel brengen hoor :)
Alleen yo-eddy moet je ombrengen.

Edit: En inderdaad gezien de locatie is het beter om het in het weekend links te laten liggen. Nou scheelt het dat de horeca dicht is nu.
Edit2: Ik maak me wel een beetje zorgen over deze drop als de nieuwe route open is. Als mensen massaal even van de route afwijken om dit te nemen kun je er op wachten tot SBB het glad wil trekken. Sowieso gaat de erosie de aanloop verlagen waardoor de moeilijkheid er af raakt.
Ik hoor net uit betrouwbare bron iets over naast een wandelpad omhoog net naast een boordje :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Makkelijk schreef: vr 16 oktober 2020, 13:19 Edit2: Ik maak me wel een beetje zorgen over deze drop als de nieuwe route open is. Als mensen massaal even van de route afwijken om dit te nemen kun je er op wachten tot SBB het glad wil trekken. Sowieso gaat de erosie de aanloop verlagen waardoor de moeilijkheid er af raakt.
99% gaat dit niet rijden en het chickenlijntje dat er nu ligt gooi ik het liefst ook dicht :winkie: , officieel is het ook geen deel vd nieuwe middenlus alleen is het een bestaand stukje pad dat straks als enige functie nog heeft wat wij er al jaren doen, namelijk mooie drops fietsen :bier:
Het is a.h.w. een afsteekje vd nieuwe lus (het feit dat ie er niet gewoon in zit maakt me trouwens nog steeds pissig).
Eenvoudig te stabileren mocht de populariteit toenenem maar hij ligt er nu ook al 30 jaar zonder onderhoud.... alhoewel ...... "De nieuwe bikers" zullen 'm uiteraard wel kapot gaan maken ..........met hun hoofd ...... :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: vr 16 oktober 2020, 13:29 Ik hoor net uit betrouwbare bron iets over naast een wandelpad omhoog net naast een boordje :winkie:
Succes met deze info
enne ......ga er lekker met z'n allen heen en luidruchtig staan te filmen en lachen alsof het een bikepark is, ik ruim de blikjes redbull naderhand wel op :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

yo-eddy schreef: vr 16 oktober 2020, 13:33
MVMVML schreef: vr 16 oktober 2020, 13:29 Ik hoor net uit betrouwbare bron iets over naast een wandelpad omhoog net naast een boordje :winkie:
Succes met deze info
enne ......ga er lekker met z'n allen heen en luidruchtig staan te filmen en lachen alsof het een bikepark is, ik ruim de blikjes redbull naderhand wel op :wink:
Op zaterdagochtend!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 16 oktober 2020, 13:33
MVMVML schreef: vr 16 oktober 2020, 13:29 Ik hoor net uit betrouwbare bron iets over naast een wandelpad omhoog net naast een boordje :winkie:
Succes met deze info
enne ......ga er lekker met z'n allen heen en luidruchtig staan te filmen en lachen alsof het een bikepark is, ik ruim de blikjes redbull naderhand wel op :wink:
Ahhh.... wat je ook van ons kan vinden, wij zijn echt nooit figuren die troep wegsmijten in de natuur. Jamais!

Sowieso Red Bull trouwens... brrrr.
Plaats reactie