Anna's Hoeve /GNR

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik kom hier redelijk vaak (icm rondje LVHV) omdat er met name bij Anna's hoeve aantal leuke stukjes zijn om je techniek te oefenen.
Dit ligt er zover ik kan herinneren al jaren maar vroeg me eigenlijk af wat de status hier van is, illegaal/gedoogd?

Ben een beetje op het WWW. gaan zoeken en kwam toen dit tegen, geen idee hoe recent dit is.
zou leuk zijn als deze plek kan blijven bestaan.

Behoud de unieke mountainbikemogelijkheden van Bikepark Hilversum op Anna’s Hoeve

De provincie Noord-Holland werkt met een aantal partners aan het verbinden van de natuur op 'De Utrechtse Heuvelrug en het Goois Natuurreservaat. Een fantastisch initiatief waardoor natuurgebieden weer met elkaar verbonden worden, het leefgebied van dieren groter wordt en de overlevingskanten voor plant- en diersoorten toenemen. Als onderdeel van dit project worden ook de recreatievoorzieningen in Anna's Hoeve en Monnikenberg aan de rand van Hilversum Oost verbeterd. Of dat ook voor de mountainbikers uit Hilversum geldt is de vraag. De bergen bij Anna's hoeve wordt op dit moment door veel mountainbikers uit Hilversum gebruikt als 'klim- en downhillparcours'. In het Voorlopig Ontwerp wordt echter vermeld dat het "talud wordt hersteld ter plaatse van overmatige slijtschade als gevolg van hevige uitspoeling en gebruik door mountainbikers". Het lijkt erop dat hiermee deze unieke plek voor Hilversumse MTB'ers dreigt te verdwijnen!


https://www.debergenvandudok.nl
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Zie onder andere hier:
viewtopic.php?f=10&t=145627&p=2484043&h ... e#p2484043

Petitie is al voorbij en de kans dat het behouden blijft is vrijwel nihil. Voorlopig is het gedoogd, dus ik zou er nog zo veel als mogelijk van genieten
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Jammer, was juist zo mooi te combineren met HVLV om wat techniek te oefenen en te springen.

Maar deze club zet zich niet alleen in voor AH maar ook voor het mountainbiken op de rest van het GNR.
Weliswaar in de vorm van een vaste route maar zodra stukken als Ah en de kuil niet meer te rijden zijn blijft er weinig leuks over op het GNR.
Have fun!
Rinse.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ja de kans dat dit blijft behouden is idd nihil heb ik ook al vernomen. Petitie bewust niet getekend ik zit niet te wachten op vaste routes in dit gebied. Voor degene die de weg daar kennen ligt er nog wel wat anders moois in de buurt. Maar niet met aanlegdingen zoals bij AH, ik noem het steeds bij afkorting om niet dit stukje onder groot publiek bekend te maken. Als er veel lui op af komen die niet echt kunnen sturen en er gebeurt wat dan is het nog sneller afgelopen met de pret. De vorige keer dat erover de AH / petitie hier geschreven werd heeft de topicstarter de naam aangepast. Dit is wat mij betreft niet nodig maar keep it on the lowpro zou ik zeggen. De jongens die o.a. hier geschept hebben die zijn elders gestart waar minder publiek op afkomt omdat dit niet bekend is.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

NelizRijn schreef: ma 19 oktober 2020, 16:42 Ja de kans dat dit blijft behouden is idd nihil heb ik ook al vernomen. Petitie bewust niet getekend ik zit niet te wachten op vaste routes in dit gebied. Voor degene die de weg daar kennen ligt er nog wel wat anders moois in de buurt. Maar niet met aanlegdingen zoals bij AH, ik noem het steeds bij afkorting om niet dit stukje onder groot publiek bekend te maken. Als er veel lui op af komen die niet echt kunnen sturen en er gebeurt wat dan is het nog sneller afgelopen met de pret. De vorige keer dat erover de AH / petitie hier geschreven werd heeft de topicstarter de naam aangepast. Dit is wat mij betreft niet nodig maar keep it on the lowpro zou ik zeggen. De jongens die o.a. hier geschept hebben die zijn elders gestart waar minder publiek op afkomt omdat dit niet bekend is.
Ik moet nodig eens met je mee Niels :winkie:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik denk dat er toch al niet veel mensen op af kwamen, is niet echt de moeite waard voor die paar afdalingen waarvan de meeste voor de gemiddelde biker al te lastig zijn.
Maar voor mensen die regelmatig GNR rijden is het een leuke aanvulling.

Ik ben niet zo’n held met (grote) schansen dus die sla ik meestal over. Maar wat ik vooral jammer vind dat er een stukje met echte steile afdaling verdwijnt.
Doet me altijd denken aan stukken die ook in de trail toer zitten.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Vaste route in GNR zit ik ook niet op te wachten. Ik houd het liever ook bij de paar andere spots die er zijn. Voor mijn gevoel is het ook vooral vlak in GNR/verwacht ik bij een vaste route meer iets als Austerlitz. De grootste heuvels zijn allemaal bebouwd. Bovendien denk ik ook niet dat MTBers het grootste probleem zijn. Het zijn vooral de gravelaars die profiteren van vrij rijden. De stempel van MTBers lijkt alleen groot door Anna's hoeve.

Maar het die vaste route gaat er een keer komen, helaas. Ik ga dus nog even goed genieten van de kuil daar. Maar als die trails daar wel gelegaliseerd kunnen worden, heb je een hele goede trail. Denk alleen dat het binnen no time kapot is, ala de massa er over gaat
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ze mogen het van mij in het GNR laten zoals het is s.v.p . Er zijn genoeg leuke plekken te vinden en je kunt er mooie routes fietsen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Horsthil schreef: ma 19 oktober 2020, 18:17 Vaste route in GNR zit ik ook niet op te wachten. Ik houd het liever ook bij de paar andere spots die er zijn. Voor mijn gevoel is het ook vooral vlak in GNR/verwacht ik bij een vaste route meer iets als Austerlitz. De grootste heuvels zijn allemaal bebouwd. Bovendien denk ik ook niet dat MTBers het grootste probleem zijn. Het zijn vooral de gravelaars die profiteren van vrij rijden. De stempel van MTBers lijkt alleen groot door Anna's hoeve.

Maar het die vaste route gaat er een keer komen, helaas. Ik ga dus nog even goed genieten van de kuil daar. Maar als die trails daar wel gelegaliseerd kunnen worden, heb je een hele goede trail. Denk alleen dat het binnen no time kapot is, ala de massa er over gaat
Boven Crailo zit anders nog best wat hoogte verschil.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Op de heuvel hij Anna’s Hoeve wordt ergens binnen nu en twee jaar een uitkijktoren gebouwd. Tussen de heuvel en de snelweg komt een afgesloten natuurstrook waar “wild” rustig kan passeren.

Kans op een bike prkje daar is nul.

Hier een idee van de plannen https://youtu.be/9OftbBgktbQ

Als het goed is komt er op het Arenapark een indoor mountainbike hal, naast Nike.


Wie de Gooi en Eembode af en toe leest leert nog eens wat :bier:
HiddeH2006
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 5 januari 2023, 17:31
Mijn mountainbike: Custom Devinci Troy Carbon 2016

NelizRijn schreef: ma 19 oktober 2020, 16:42 Ja de kans dat dit blijft behouden is idd nihil heb ik ook al vernomen. Petitie bewust niet getekend ik zit niet te wachten op vaste routes in dit gebied. Voor degene die de weg daar kennen ligt er nog wel wat anders moois in de buurt. Maar niet met aanlegdingen zoals bij AH, ik noem het steeds bij afkorting om niet dit stukje onder groot publiek bekend te maken. Als er veel lui op af komen die niet echt kunnen sturen en er gebeurt wat dan is het nog sneller afgelopen met de pret. De vorige keer dat erover de AH / petitie hier geschreven werd heeft de topicstarter de naam aangepast. Dit is wat mij betreft niet nodig maar keep it on the lowpro zou ik zeggen. De jongens die o.a. hier geschept hebben die zijn elders gestart waar minder publiek op afkomt omdat dit niet bekend is.
Zou u mij kunnen vertellen waar deze nieuwe spot is? Bikepark Hilversum is nu daadwerkelijk weg… en in heb niks leuks meer in de buurt om mooi te fietsen. Slechts lage Vuursche. Maar dat is veel te makkelijk. Heb nooit van bp Hilversum kunnen genieten…. Ben 3 jaar geleden gestart maar toen was alles nog te groot. Nu heel wat bezoeken bij winterberg verder zou het moeten kunnen. Maar goed… het is weggehaald….
Enduro/downhill!
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Er zitten op meer plekken in GNR wel leuke dingetjes maar helaas niet vlak bij elkaar. Je moet echt wel een toertje van 40km maken om ze te combineren. Zijn ook niet man made maar natural features.
Bij Soesterberg zitten/zaten ook nog wel wat leuke trails maar geloof dat dat binnenkort ook verleden tijd is.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Singletrack Sundays schreef: ma 16 januari 2023, 16:02 Er zitten op meer plekken in GNR wel leuke dingetjes maar helaas niet vlak bij elkaar. Je moet echt wel een toertje van 40km maken om ze te combineren. Zijn ook niet man made maar natural features.
Bij Soesterberg zitten/zaten ook nog wel wat leuke trails maar geloof dat dat binnenkort ook verleden tijd is.
Zie ik hier een "Let's Ride with a local - GNR" aankomen? :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik ken ze ook niet allemaal hoor (ook geen local) maar weet een paar leuke plekjes die ik altijd tijdens mijn “gravel ritjes” op GNR meeneem.
Have fun!
Rinse.
Plaats reactie