het was ook geen verwijt hoor.
bouwpakket rijdt het wat sneller en ik ben voor mezelf aan het bekijken hoe lang ik over een route zou doen.
hoogtemeters en bochten halen de snelheid er wel uit, maar niet zoveel vandaar mijn vraag.
20-22 gemiddeld is voor geen enkele route in Nederland bovengemiddeld denk ik, de enkele uitzondering daar gelaten.
Vergis je niet in de (leuke) routes van de peel want die zijn bochtiger en hebben veel korte klimmetjes waardoor het meer op 1 grote intervalsessie lijkt, in dat opzicht scheelt het niet veel qua intensiteit.
Ik ga het volgend jaar meemaken
de gpx staat iig al in de startblokken
100km+ routes in NL
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10859
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
UHR9 kent heel wat hoogtemeters. En veel punten waar je je fiets door een kuil moet drukken en kombochten. Ik kreeg tijdens de twee helft vooral last van mijn handen en polsen.
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
Ik weet niet wat voor fietser je bent, maar 20-22km/u is vrij ambitieus voor een duurrit op de UHR. Tenzij je bouwpakket heet, zou ik proberen in ieder geval hier niet direct op te mikken. Pak gewoon een comfortabel tempo en onderschat de hoogtemeters vooral niet. Ook op de verbindingen ga je een aantal klimmen tegenkomen, die je niet in Brabant hebt.Knakworstkweker schreef: ↑za 7 november 2020, 21:02 het was ook geen verwijt hoor.
bouwpakket rijdt het wat sneller en ik ben voor mezelf aan het bekijken hoe lang ik over een route zou doen.
hoogtemeters en bochten halen de snelheid er wel uit, maar niet zoveel vandaar mijn vraag.
20-22 gemiddeld is voor geen enkele route in Nederland bovengemiddeld denk ik, de enkele uitzondering daar gelaten.
Vergis je niet in de (leuke) routes van de peel want die zijn bochtiger en hebben veel korte klimmetjes waardoor het meer op 1 grote intervalsessie lijkt, in dat opzicht scheelt het niet veel qua intensiteit.
Ik ga het volgend jaar meemaken
de gpx staat iig al in de startblokken
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10859
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
https://www.strava.com/activities/3811959414
18,9 gemiddeld. Ik heb geen moeite gedaan om een bepaalde tijd te rijden. Tot ca. 150km kon ik een kruissnelheid van rond de 20kmh aanhouden. Daarna zakte ik wat in. Wel een paar PR's gereden, maar dat is omdat ik nogal een diesel bent. Na 200km zit iedereen jankend in mijn wiel met de vraag of het wat minder kan.
18,9 gemiddeld. Ik heb geen moeite gedaan om een bepaalde tijd te rijden. Tot ca. 150km kon ik een kruissnelheid van rond de 20kmh aanhouden. Daarna zakte ik wat in. Wel een paar PR's gereden, maar dat is omdat ik nogal een diesel bent. Na 200km zit iedereen jankend in mijn wiel met de vraag of het wat minder kan.
Klopt, maar ik vond de klimmen allemaal wel meevallen de keren dat ik ben geweest, het enige wat voor mij de snelheid eruit kan halen is dat ik vrij onbekend ben op die routes.Horsthil schreef: ↑za 7 november 2020, 21:07Ik weet niet wat voor fietser je bent, maar 20-22km/u is vrij ambitieus voor een duurrit op de UHR. Tenzij je bouwpakket heet, zou ik proberen in ieder geval hier niet direct op te mikken. Pak gewoon een comfortabel tempo en onderschat de hoogtemeters vooral niet. Ook op de verbindingen ga je een aantal klimmen tegenkomen, die je niet in Brabant hebt.Knakworstkweker schreef: ↑za 7 november 2020, 21:02 het was ook geen verwijt hoor.
bouwpakket rijdt het wat sneller en ik ben voor mezelf aan het bekijken hoe lang ik over een route zou doen.
hoogtemeters en bochten halen de snelheid er wel uit, maar niet zoveel vandaar mijn vraag.
20-22 gemiddeld is voor geen enkele route in Nederland bovengemiddeld denk ik, de enkele uitzondering daar gelaten.
Vergis je niet in de (leuke) routes van de peel want die zijn bochtiger en hebben veel korte klimmetjes waardoor het meer op 1 grote intervalsessie lijkt, in dat opzicht scheelt het niet veel qua intensiteit.
Ik ga het volgend jaar meemaken
de gpx staat iig al in de startblokken
Maar ik ga geen excuses of beloftes op voorhand doen, de ambitie is om die snelheid te halen en houden.
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
Ben benieuwd, succesKnakworstkweker schreef: ↑za 7 november 2020, 22:17Klopt, maar ik vond de klimmen allemaal wel meevallen de keren dat ik ben geweest, het enige wat voor mij de snelheid eruit kan halen is dat ik vrij onbekend ben op die routes.Horsthil schreef: ↑za 7 november 2020, 21:07
Ik weet niet wat voor fietser je bent, maar 20-22km/u is vrij ambitieus voor een duurrit op de UHR. Tenzij je bouwpakket heet, zou ik proberen in ieder geval hier niet direct op te mikken. Pak gewoon een comfortabel tempo en onderschat de hoogtemeters vooral niet. Ook op de verbindingen ga je een aantal klimmen tegenkomen, die je niet in Brabant hebt.
Maar ik ga geen excuses of beloftes op voorhand doen, de ambitie is om die snelheid te halen en houden.
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
Vandaag heb ik deze gereden: https://strava.app.link/Iwy8gHAgebb Een combinatie (120km) van Amerongen (tot en met Harry S.), Kwintelooyen, Rhenen, Oosterbeek-Zuid (via Bennekom erheen), Ede, en de nieuwe stukjes Lunteren.
(Ook vandaag reed ik niet zo snel).
(Ook vandaag reed ik niet zo snel).
Ik heb deze laatst gereden
Vanuit de Veluwe het pondje bij Olst over om via Diepenveen naar Hellendoorn en Holten te rijden. Onderin Holten ben ik toen verhard weer terug naar Olst en huis gereden. Hier zaten wel veel stukken (verharde) verbindingsroute in maar dat zit volgens mij ook in de routes.
Ik heb al even gekeken om van Holten richting Olst ook onverhard te rijden, dat moet nog wel lukken.
https://strava.app.link/2qW6TIa6ebb
Vanuit de Veluwe het pondje bij Olst over om via Diepenveen naar Hellendoorn en Holten te rijden. Onderin Holten ben ik toen verhard weer terug naar Olst en huis gereden. Hier zaten wel veel stukken (verharde) verbindingsroute in maar dat zit volgens mij ook in de routes.
Ik heb al even gekeken om van Holten richting Olst ook onverhard te rijden, dat moet nog wel lukken.
https://strava.app.link/2qW6TIa6ebb
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
Kwintelooyen is alleen verhard (legaal) te bereiken. Dus daar moet je altijd 2x3km verhard voor rijden.Knakworstkweker schreef: ↑zo 8 november 2020, 08:31 Dat is ook een mooie.
Zijn de verbindingsstukken ook onverhard?
Verreweg het grootste stuk verhard zit tussen Achterberg en Bennekom. Dit is 10 km waarvan 87% verhard. (Je kan dit terugbrengen tot 80% door ergens een klompenpad te pakken met vrij wandelen en verboden voor bromfietsen, paarden, dus je mag met medeneming van je rijwiel hier wandelen.)
Na Bennekom tot Oosterbeek zijn de verhoudingen verhard/ onverhard omgekeerd.
Oosterbeek-Ede is onverhard ( op oversteken verharde wegen en tunneltje A12 na).
Bij Ede volg ik niet helemaal de route (er is daar ergens een heel lang stuk fietspaden en ik wilde wat anders) en bij het afslaan bleek er 1km verhard te zijn voor ik op de hei kwam.
Door Lunteren is 2,5 km verhard. Daarna 3/4 onverhard.