MTB route Nuenen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ik heb even gezocht, maar kon nog geen specifiek topic vinden over de route van Nuenen.

Nu heb ik deze een tijdje geleden gedaan en ik vind het echt een route met 2 gezichten.
De blauwe lus gaat door een mooi bosgebied met aardig wat korte klimmetjes met behoorlijk wat wortels en daardoor nog best uitdagend en leuk en het staat goed aangegeven.

De rode lus met het 'Dak van Brabant' daarin tegen was soms aardig lastig te volgen (zelfs met gps). Dit omdat de route op meerdere plaatsen samen komt en elkaar kruist. Met name voor de laatste (3e klim en mooiste klim) is het onderaan erg gevaarlijk. Een kort stukje singletrack wordt zowel gebruikt om naar de berg toe te fietsen als er van af. Bikers die net de afdaling hebben gehad hebben daar nog een behoorlijke snelheid en komen je dus tegemoet. Dat zorgt voor gevaarlijke situaties. De afdaling zelf is wel leuk om te doen. Voor Brabants begrippen is het heel wat, maar het kan natuurlijk niet tippen aan bijv. het Traumapad. Dat is niet erg, maar daar beneden is het wel gevaarlijk en ik weet niet of het mogelijk is om de aanfietsroute naar de laatste klim bijv te verleggen want als je daar de eerste keer komt en er komen op dat smalle stukje ineens je veel bikers tegemoet zoals ik had schrik je je een hoedje en twijfel je wel of je goed zit en we reden toch echt niet verkeerd.
Knakworstkweker

Die gedeelde route is inderdaad niet optimaal, de meeste die er vaker komen rijden als je de afdaling richting kanaal hebt gehad (1e klimbult) meteen links langs het hek naar de nis hutten toe.

Daar pak je dan de brede gravelklim omhoog en kom je bovenaan de slingerklim (de laatste klimbult) uit, vanaf daar kan je mooi lusjes gaan klimmen.

En ja de afdaling is minder leuk dan het traumapad, daar in tegen heb ik nog nooit iemand die afdaling op de snelheid van het traumapad zien doen...... dus uitdagender is het misschien wel, verstandig is het waarschijnlijk niet om die afdaling net zo snel te willen doen.

Volgende keer kan je deze beter rijden i.c.m. Mierlo, ligt aan de andere kant van het kanaal, paar keer de Gulberg op en dan de route verder rijden.
Plaats reactie