Bikepark Mook

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Jamis Diablo schreef: wo 15 december 2021, 17:31 Denk dat de 4 gaps tussen de 3 en 6-7 meter zitten.
Whaaa! Daar zie ik mezelf nog niet zo snel tussen vliegen :o :winkie:
Maar ik begrijp dat er (voorlopig) nog een failsafe is voor als je de overkant niet haalt?
Die startheuvel bij blauw is top. De vorige keer dat ik in Mook was, was de zwarte lijn dicht, en ik was echt bekaf van het steeds zelf vaart moeten maken :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wat onwijs vet wat jullie daar weer doen! :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Supergaaf idd, nu hopen op de eerste droge mooie winterdag om eens een dagje te gaan klooien👍👍
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

38x10 schreef: wo 15 december 2021, 18:44
Jamis Diablo schreef: wo 15 december 2021, 17:31 Denk dat de 4 gaps tussen de 3 en 6-7 meter zitten.
Maar ik begrijp dat er (voorlopig) nog een failsafe is voor als je de overkant niet haalt?
Yep, zie foto's, daar zie je houten stellages. Komt dus ook bij de grootste gap.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

We hebben van het weekend alles wat nog gedaan moet worden op een rijtje gezet en de conclusie is dat we het niet gaan redden om 31 dec klaar te zijn.
Voornaamste reden is dat we een paar weken vertraging hebben opgelopen door de vele regen.
We gebruiken een voor ons nieuw materiaal (dolomieten split) dat elastisch blijft en zo eenvoudig is te repareren.
Echter dat is niet aan te trillen wanneer het echt nat is.

Dus... we hebben nog wat meer tijd en jullie nog wat langer geduld nodig. :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jamis Diablo schreef: zo 19 december 2021, 22:40 We hebben van het weekend alles wat nog gedaan moet worden op een rijtje gezet en de conclusie is dat we het niet gaan redden om 31 dec klaar te zijn.
Voornaamste reden is dat we een paar weken vertraging hebben opgelopen door de vele regen.
We gebruiken een voor ons nieuw materiaal (dolomieten split) dat elastisch blijft en zo eenvoudig is te repareren.
Echter dat is niet aan te trillen wanneer het echt nat is.

Dus... we hebben nog wat meer tijd en jullie nog wat langer geduld nodig. :-q
Gralux (niet te verwarren met Granulaat)..... ligt op zo'n beetje elke BMX baan :wink: inderdaad niet té nat of té droog verwerken. Verder heel mooi spul ..... wel prijzig.
Op de BMX club ook net 30m3 gestort om baan op te frissen, ook vertraging door regen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

I know, daarom zei ik ook voor ons nieuw. ;-)
We zijn dit jaar veel tijd kwijt geweest aan onderhoud door remknippen en hopen dat dit beter blijft en sneller te repareren is.
Zeker prijzig, al krijg je wel goeie korting wanneer je boven de 1000 ton komt.
Walsen of trillen jullie bij onderhoud?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jamis Diablo schreef: ma 20 december 2021, 00:23 I know, daarom zei ik ook voor ons nieuw. ;-)
We zijn dit jaar veel tijd kwijt geweest aan onderhoud door remknippen en hopen dat dit beter blijft en sneller te repareren is.
Zeker prijzig, al krijg je wel goeie korting wanneer je boven de 1000 ton komt.
Walsen of trillen jullie bij onderhoud?
losharken en trillen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Trillen...

Kan veel regen aan, maar absoluut voorkomen dat erop gereden wordt wanneer het echt zacht is.
Als je er dan sporen in rijdt en je hebt die niet weggewerkt voordat het opdroogt dan kan je je lol echt niet op...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hmz dat laatste klinkt dan als ideaal voor gebruik op een baan die af te sluiten is maar hoe met een verder openbaar bikepark als onderdeel van de route.

Of houdt men zich over het algemeen netjes aan afsluitingen en restricties?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ja is zeker lastig, gelukkig is het nu geen verplichte afslag van de route meer. We gaan het meemaken hoe lang het goed blijft.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: ma 13 december 2021, 14:05 Dank voor de donatie :-q

Er moet nog best wat worden afgewerkt, hekken geplaats, stenen gelegd enz.
Dus zal eerder wat langer duren dan eerder open denk ik.

Voorlopig moeten we het even doen met een video van afgelopen weekend.

https://youtu.be/UGsNeX6Nd9g
Zo daar is flink uitgepakt zeg!
ipmart
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 december 2021, 16:04

Ik vind het zo ontzettend vet wat jullie daar aan het maken zijn dat ik me maar eens aangemeld heb om dat ook even te kunnen laten weten!!!

Hulde aan de bouwers van dit moois!

Ik vroeg me alleen af waarom bij de drops (eigenlijk eerder step downs omdat er een gap tussen zit en je dus zal moeten poppen omdat je ze met een standaard drop techniek niet kan clearen) niet gekozen is om de bovenzijde van de landing horizontaal door te trekken tot- of bijvoorbeeld een vlonder te creëren tussen de landing en de poten van- het platform.

Ik snap dat een gap clearen een grotere kick geeft dan een stuk flat clearen maar het bespaard sommige Darwins wellicht wel een ritje naar het ziekenhuis en maakt oefenen/wennen wat makkelijker (net als de vlonders bij de gaps).

Bij de overige features zoals de gaps en shark fins is dat risico er uiteraard ook maar dat is toch anders dan bij de drops/step downs omdat die uit zichzelf al meer intimiderend zijn en je beter aan ziet komen wat er komen gaat.

Edit: of zijn de gaps kleiner dan ze op de foto's lijken te zijn?
Laatst gewijzigd door ipmart op di 21 december 2021, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

langer dicht is niet erg, laat alles maar mooi uitharden
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

ipmart schreef: di 21 december 2021, 16:20 Ik vind het zo ontzettend vet wat jullie daar aan het maken zijn dat ik me maar eens aangemeld heb om dat ook even te kunnen laten weten!!!

Hulde aan de bouwers van dit moois!

Ik vroeg me alleen af waarom bij de drops (eigenlijk eerder step downs omdat er een gap tussen zit en je dus zal moeten poppen omdat je ze met een standaard drop techniek niet kan clearen) niet gekozen is om de bovenzijde van de landing horizontaal door te trekken tot- of bijvoorbeeld een vlonder te creëren tussen de landing en de poten van- het platform.

Ik snap dat een gap clearen een grotere kick geeft dan een stuk flat clearen maar het bespaard sommige Darwins wellicht wel een ritje naar het ziekenhuis en maakt oefenen/wennen wat makkelijker (net als de vlonders bij de gaps).

Bij de overige features zoals de gaps en shark fins is dat risico er uiteraard ook maar dat is toch anders dan bij de drops/step downs omdat die uit zichzelf al meer intimiderend zijn en je beter aan ziet komen wat er komen gaat.

Edit: of zijn de gaps kleiner dan ze op de foto's lijken te zijn?
Thanks, en ik snap de vraag.
Die gaps vallen wel mee als je de juiste snelheid hebt. Is vergelijkbaar met de afstand bij de hoogste drop op de zwarte lijn.
En we gaan er vanuit dat iedereen even een trackwalk doet en goed voor zichzelf inschat of hij/zij dit aan kan.
Plaats reactie