Bikepark Mook

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Later deze week zitten we "helaas" in de Vogezen (o.a. La Bresse). Dan maar niet vast een beetje oefenen morgen :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Ik kom dr net vandaan. Wel andere koek dan Willingen maar heel tof. Als je ook nog richting de Grand Balloon gaat, de biggest volges dh is een grote aanrader. Veel plezier
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Het lijkt droog te blijven. Ik ga vanavond een rondje over de route van Mook doen en het bikepark. Al met al valt het.mee wat er.aan regen gevallen is.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Misterelmo schreef: di 13 juli 2021, 11:13 Ik kom dr net vandaan. Wel andere koek dan Willingen maar heel tof. Als je ook nog richting de Grand Balloon gaat, de biggest volges dh is een grote aanrader. Veel plezier
Willingen zijn we nog nooit geweest, La Bresse wel. Ook Lac Blanc staat op het programma :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Wat een fantastische plek is dit geworden! Echt on-Nederlands gaaf! Het bikepark was gistermiddag bijna leeg op drie andere na! Tof ook om te zien dat de route over het bikepark gaat. Keep up te good work!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

38x10 schreef: di 13 juli 2021, 17:31
Misterelmo schreef: di 13 juli 2021, 11:13 Ik kom dr net vandaan. Wel andere koek dan Willingen maar heel tof. Als je ook nog richting de Grand Balloon gaat, de biggest volges dh is een grote aanrader. Veel plezier
Willingen zijn we nog nooit geweest, La Bresse wel. Ook Lac Blanc staat op het programma :winkie:
Ik ben toch wel dikke fan van Willingen nu. Vind het leuker dan Winterberg.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Hoe is Willingen in vergelijking met Lac Blanc en La Bresse? Qua reistijd iets gunstiger namelijk :winkie: :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

38x10 schreef: di 20 juli 2021, 10:20Hoe is Willingen in vergelijking met Lac Blanc en La Bresse? Qua reistijd iets gunstiger namelijk :winkie: :winkie:
Ik heb de enduro nog niet gereden in Willingen maar desalniettemin zou ik zeggen: niet te vergelijken... De DH track in Willingen is interessant op punten qua line choice, jumps, ... en de enduro ziet er interessant uit met de wortels maar de rest is gewoon een verharde baan met kombochten, een paar tafels en nauwelijks uitdaging. Aanbod in de Vogezen is uitgebreider en beter...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

cheeta schreef: di 20 juli 2021, 10:31
38x10 schreef: di 20 juli 2021, 10:20Hoe is Willingen in vergelijking met Lac Blanc en La Bresse? Qua reistijd iets gunstiger namelijk :winkie: :winkie:
Ik heb de enduro nog niet gereden in Willingen maar desalniettemin zou ik zeggen: niet te vergelijken... De DH track in Willingen is interessant op punten qua line choice, jumps, ... en de enduro ziet er interessant uit met de wortels maar de rest is gewoon een verharde baan met kombochten, een paar tafels en nauwelijks uitdaging. Aanbod in de Vogezen is uitgebreider en beter...
Nu rij ik ook niet alles in de Vogezen (de grote jumps en drops slaan we over, en ook niet alle zwarte lijnen pakken we). Rode technische lijnen zijn favoriet momenteel.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

38x10 schreef: di 20 juli 2021, 10:20 Hoe is Willingen in vergelijking met Lac Blanc en La Bresse? Qua reistijd iets gunstiger namelijk :winkie: :winkie:
Nou dan is Willingen wel minder lijkt mij :winkie:

Maar vooral de Freeride en DH vind ik echt supertracks. DH is de favo omdat die zoveel verschillende lijnkeuzes heeft en lekker lang is. En zo afwisselend, je kan de stenen als kleine drops pakken maar ook als grote jumps, allemaal in verschillende hoogtes en moeitegraden. Je kan roadgaps en een megajump/drop doen (meter of 7 denk ik?) maar ook gewoon eromheen rijden. Ja erg leuk.

Plus het feit dat het in 1 dag af en aan te rijden is, dik pluspunt.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Je hebt gelijk! Mss dat een Mod bovenstaande kan verplaatsen?

Heeft bikepark Mook de zondvloed een beetje overleefd?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zekers, die ligt zo'n 15 meter hoger dan de Maas en gelukkig zijn die standen niet bereikt :)
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Heb al een aantal keren meegemaakt dat ik op zaterdagmorgen via de blauwe route bij het bikepark uitkom, dan worden er vaak (onderhouds)werkzaamheden uitgevoerd en is een van de twee lijnen gesloten.

Is het standaard zo dat er elke zaterdag gewerkt wordt? Van-tot hoe laat? En worden die werkzaamheden ergens aangekondigd? Op de site en facebook zie ik die werkzaamheden niet staan (alleen groot onderhoud)
Wil morgenvroeg naar het bikepark, maar alleen als het volledig open is.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

https://bikepark-mook.nl/parkinfo/ :-q

Hou er rekening mee dat elke zaterdag ochtend 1 lijn (deels) dicht is.
Plaats reactie