Bikepark Mook

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Nee hoor, na de eerste run op de makkelijke lijn (waar ze stuntelend naar beneden kwamen( hoorde ik ze zeggen “ dat was makkelijk nu de moeilijke lijn”
Have fun!
Rinse.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Singletrack Sundays schreef: zo 4 april 2021, 20:46 Nee hoor, na de eerste run op de makkelijke lijn (waar ze stuntelend naar beneden kwamen( hoorde ik ze zeggen “ dat was makkelijk nu de moeilijke lijn”
Ik denk dat ze gewoon eerder dan jij doorhadden dat de 'moeilijke' lijn makkelijker is!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Complimenten voor de bouwers. Zeer de moeite om vanuit Utje heen te karren. De grootste sprongen niet niet afgestreept maar dat komt.
Meer van dit in NL! :)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nou wij zijn ook maar eens gegaan. Leuk hoor, een echte bikepark flow en jumptrail zoals ik eigenlijk nog niet ben tegengekomen in NL. :-q

Ook wel een paar klappertjes gezien :roll:

Afbeelding

https://youtu.be/ZPNLSOAWlV8
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

dikke pret, en daar draait het bij jullie om ... maar ik vraag mij toch serieus af of die dikke pakken en Enduro/DH fietsen jullie gaan helpen om ooit iets van wat meer verfijnde techniek te ontwikkelen ...... maar dat zijn waarschijnlijk mijn ouderwetse ideeen :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 7 april 2021, 16:42 dikke pret, en daar draait het bij jullie om ... maar ik vraag mij toch serieus af of die dikke pakken en Enduro/DH fietsen jullie gaan helpen om ooit iets van wat meer verfijnde techniek te ontwikkelen ...... maar dat zijn waarschijnlijk mijn ouderwetse ideeen :wink:
Mijn Neuron is niet zo'n dikke bak 😇

En die was prima voor daar trouwens. Zou nooit de Lapierre meenemen hier want dat is gewoon overkill. En met dat ding is al helemaal niet te springen en daar ben ik al niet zo'n ster in dus...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik blijf wel crashes zien die met betere inschatting voorkomen kunnen worden.
Zoals die van de drop, hij landde zo'n 3 meter achter de landing omdat ie veel te hard reed.
Als je die vanaf die laatste kombocht tussen rood en zwart pakt met een beetje bijtrappen ga je hard zat.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zie ook iemand steeds zijn voorwiel optrekken bij het verlaten van de drop.
In een eerder gepost filmpje met instructies hoe je een drop afrijdt werd dit juist zo snel mogelijk afgeleerd tenzij je weet wat je doet.

Verder leuk gereden, ik doe het niet na :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: wo 7 april 2021, 18:35 Ik blijf wel crashes zien die met betere inschatting voorkomen kunnen worden.
Zoals die van de drop, hij landde zo'n 3 meter achter de landing omdat ie veel te hard reed.
Als je die vanaf die laatste kombocht tussen rood en zwart pakt met een beetje bijtrappen ga je hard zat.
Z'n voorwiel gleed weg zei die, wist ook niet echt wat er nou precies mis ging.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Waarom rijden jullie eigenlijk niet gewoon over de track bij de drops?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

bouwpakket schreef: do 8 april 2021, 07:04 Waarom rijden jullie eigenlijk niet gewoon over de track bij de drops?
Ze houden niet van gras, dat is normaal Zoetermeers gebruik.

Als z’n voorwiel weg gleed was z’n voorwiel scheef bij de landing.
Waar woke is, is vuur
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MVMVML schreef: do 8 april 2021, 06:25
Jamis Diablo schreef: wo 7 april 2021, 18:35 Ik blijf wel crashes zien die met betere inschatting voorkomen kunnen worden.
Zoals die van de drop, hij landde zo'n 3 meter achter de landing omdat ie veel te hard reed.
Als je die vanaf die laatste kombocht tussen rood en zwart pakt met een beetje bijtrappen ga je hard zat.
Z'n voorwiel gleed weg zei die, wist ook niet echt wat er nou precies mis ging.


Ik denk dat Jamis wel gelijk heeft dat ik te hard ging. Heb die drop wel een x of 20 gendaan en dat ging goed, maar was ik was aan het eind vermoeid waardoor ik nonchalant werd. Maar weer wat geleerd 8) . Mooie plek om te oefenen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

yo-eddy schreef: wo 7 april 2021, 16:42 dikke pret, en daar draait het bij jullie om ... maar ik vraag mij toch serieus af of die dikke pakken en Enduro/DH fietsen jullie gaan helpen om ooit iets van wat meer verfijnde techniek te ontwikkelen ...... maar dat zijn waarschijnlijk mijn ouderwetse ideeen :wink:
We kunnen niet allemaal een Sam Pilgrim of een Yo-eddy zijn. Wil ik ook helemaal niet eigenlijk :wink:. Ik wil vooral plezier hebben in wat ik doe.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou kan betere techniek je wel helpen bij meer lol. Zo heb ik wel eens een clinic bij Mikey op Beringen gevolgd. Steile leercurve, maar gegarandeerd veel lol en aan het eind van de dag ga je naar huis met een rugzakje techniek waar je verder mee kunt!

Zonde van je telefoon :-{

P.S. Ik wil ook geen Yo-Eddy zijn. Eén is zat :)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Makkelijk schreef: do 8 april 2021, 08:19
bouwpakket schreef: do 8 april 2021, 07:04 Waarom rijden jullie eigenlijk niet gewoon over de track bij de drops?
Ze houden niet van gras, dat is normaal Zoetermeers gebruik.

Als z’n voorwiel weg gleed was z’n voorwiel scheef bij de landing.
Zaterdag heb ik ook aan een aantal mensen getracht uit te leggen wat de functie was van de groen-witte linten waarmee delen waren afgezet. "Die linten hangen er zodat de struiken die aangeplant zijn kunnen groeien. Het is dus niet de bedoeling dat je daar gaat lopen." Ik kreeg een reactie in de trant van: "Dus ik mag daar niet lopen? Belachelijk, er mag helemaal niets meer in Nederland" :~

Mensen lijken een blinde fixatie te hebben voor de track. Al het andere (linten, hekken, borden) wordt niet opgemerkt
Laatst gewijzigd door bouwpakket op do 8 april 2021, 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie