Bikepark Mook

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jamis Diablo schreef: do 8 april 2021, 13:33
Elvander schreef: do 8 april 2021, 13:15 Dat is de groep die je zou moeten bereiken of misschien zelfs weg moet sturen...
Mee eens, maar dit is wel gelijk een lastige.
Ik rij er geregeld rond en stuur mensen zonder helm (ja die zijn er ook, volwassen en al..) weg.
Dan zit je al op een grens, want het is openbaar terrein dus in feite heb je geen enkel gezag.
Of een fiets wel of niet geschikt is is niet te doen, dus waar trek je een grens?
Er wordt duidelijk aangegeven wat het advies is qua protectie en wat het niveau is.
Dat je dan op zo'n fiets en zonder protectie (op een helmpje na) toch denkt dat je het wel gaat redden is dan echt eigen risico.
Ik heb het liever ook niet natuurlijk, liever geen ambulances als het even kan...
Verder richt ik mij vooral op de kids, helm goed afstellen en beetje techniek en regels proberen bij te leren.
Pippi Langkous-effect.

"Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan."
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Wat de fiets betreft, je kunt daar ook op een XC fully prima lol hebben hoor. :-q
Je moet dat alleen niet gaan doen als het druk is en je eigen capaciteiten en die van de fiets wat kennen.

En nee, ik draag geen fullface helm, gewoon een straatpotje, geen body protectors maar alleen m'n handschoenen.
Voor wat ik daar doe (wat jumpjes, de drops, leuk door de kombochtjes etc maar geen doubles of de grootste tafels proberen te jumpen) is dat gewoon voldoende.
Ik loop serieus meer risico op de Granny in Rheden of Traumapad in Groesbeek om mezelf een ritje ziekenhuis te bezorgen dan op het bikepark.
Snelheid is vergelijkbaar (ik denk zelfs een stuk hoger) dan op het bikepark, maar de hoeveelheid te knuffelen bomen langs de kant aanzienlijk wat groter.
Als ik voor wat ik op het bikepark doe complete protectie moet gaan dragen dan zou ik op de Granny of Traumapad toch minstens m'n complete MX outfit inclusief laarzen aan moeten gaan doen. :winkie:

Bovenstaande geldt voor wat ik er doe he! :wink:
Ben het er volledig mee eens dat wanneer je het bikepark gebruikt waarvoor het gemaakt is, wat meer protectie wel handig kan zijn.
Natuurlijk, ik ga daar niemand op zaterdag of zondag in de weg rijden (al vraag ik me serieus af of dat het geval zou zijn op de rode/blauwe lijn) maar als ik er terugkom (en da's een zekerheid) is het zeker op een doordeweekse dag.

Maar eh, het belangrijkste: Geweldige aanwinst voor het rondje Mook! :-q :D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: do 8 april 2021, 12:01
yo-eddy schreef: do 8 april 2021, 11:47

Yo-Eddy kan ook geen r#k in zo'n bikepark dus ik zou de lat een stuk hoger leggen :wink:

Het eerste deel van je reactie vat de strekking van mijn opmerking verder goed samen. Gewoon aan je skills werken i.p.v .in een matras gewikkeld van een berg afrollen :winkie:
Die clinic bij Mickey staat al op de planning. Maarja corona hé. Maar toch zie ik je zoontje ook met protectie fietsen of is dat anders?

https://youtu.be/5Av3ovCN2wo

En zo slecht ging het nou ook weer niet vind ikzelf.
Ging hartstikke goed deze :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Juan007 schreef: do 8 april 2021, 12:14
Sabai schreef: do 8 april 2021, 12:01

Die clinic bij Mickey staat al op de planning. Maarja corona hé.
Wanneer staat die van jou gepland?
Tot nu toe zijn die, voor de mensen die dat willen, omgezet naar "prive" clinics van groepjes van 3 personen in de buurt van Geleen.
Ik heb nog een herhaling van vorig jaar in de Ardennen staan omdat m'n enkel toen net 2 weken ervoor verstuikt was in Winterberg en amper mee kon. Die staat op 25 april, maar verwacht niet dat het door kan gaan.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: do 8 april 2021, 13:17
cheeta schreef: do 8 april 2021, 13:07 ....., maar onsterfelijk word je er - in tegenstelling tot wat af en toe gedacht lijkt te worden - niet van...
Tenzij het vastgelegd is op video en viraal gaat!
Daar hoef je geen bescherming noch een MTB voor te hebben hoor :winkie:

Integendeel: https://fb.watch/4KHISKVNym/
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Doet 'ie goed! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Sabai schreef: do 8 april 2021, 12:01
yo-eddy schreef: do 8 april 2021, 11:47

Yo-Eddy kan ook geen r#k in zo'n bikepark dus ik zou de lat een stuk hoger leggen :wink:

Het eerste deel van je reactie vat de strekking van mijn opmerking verder goed samen. Gewoon aan je skills werken i.p.v .in een matras gewikkeld van een berg afrollen :winkie:
Die clinic bij Mickey staat al op de planning. Maarja corona hé. Maar toch zie ik je zoontje ook met protectie fietsen of is dat anders?

https://youtu.be/5Av3ovCN2wo

En zo slecht ging het nou ook weer niet vind ikzelf.
Ik ben een beetje vd oude stempel hè :wink:

Mijn zoontje oefent (speelt) meer op fietsbeheersing en skills dan op heel hard bergen af knallen ..... langzamerhand begint hij nu ook wat harder af te dalen (mede door de skills vd BMX baan). Zijn full face en body protector zijn ook v.d. BMX dus die gaan in zo'n parkje uiteraard aan.
Met XC rondjes daalt hij net zo hard en jumped hij ook... dan gewoon met een trail helmpje maar zonder verdere protectie. De belangrijkste vorm van protectie zijn zijn skills en zelfkennis. Hij is absoluut geen Daredevil maar durft de dingen te doen die hij kan en verlegt "langzaam" zijn grenzen (veel te rap voor papa zijn hart :winkie: ).
Ik heb gewoon het idee dat sommigen met een dikke fiets en een dik pak aan harder durven dan ze eigenlijk kunnen, dat pak en je full face is een soort laatste redmiddel dat je eigenlijk gewoon niet wilt gebruiken.
Foutjes maken we allemaal en op ons bek gaan we ook allemaal wel eens.

Zie het niet direct als verwijt of als een "kijk mij het eens goed doen" , maar gewoon als goedbedoelde tip.Meer skills is meer lol is meer vertrouwen is minder ongelukken is meer tijd om te fietsen.

Ik kan zelf voor geen ruk springen dus ook voor mij nog genoeg te oefenen in zo'n park ..... alleen erg ver weg voor ons en stuk minder leuk nu je er gewoon mag fietsen :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Is dat Park gewoon gratis toegankelijk?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

maverick76 schreef: do 8 april 2021, 15:18 Is dat Park gewoon gratis toegankelijk?
Alleen voor donateurs, mensen die een lot hebben gekocht en anderen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

:lol:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik voel wel aangesproken door “anderen”. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

bouwpakket schreef: do 8 april 2021, 15:35
maverick76 schreef: do 8 april 2021, 15:18 Is dat Park gewoon gratis toegankelijk?
Alleen voor donateurs, mensen die een lot hebben gekocht en anderen
Mooi, dan ga ik de 16e eindelijk eens kijken. Als er nog iemand van hier is ben ik de prutser op de Jeffsy met bloemetjesstickers :bier:
Waar woke is, is vuur
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Makkelijk schreef: do 8 april 2021, 16:43
bouwpakket schreef: do 8 april 2021, 15:35
Alleen voor donateurs, mensen die een lot hebben gekocht en anderen
Mooi, dan ga ik de 16e eindelijk eens kijken. Als er nog iemand van hier is ben ik de prutser op de Jeffsy met bloemetjesstickers :bier:
Tot dan :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

16e komt mij ook wel goed uit.

Ik heb nog nooit zo'n baantje gereden dus dat word mooi film materiaal. :bier:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wellicht heb ik die dag weinig meetings en ben er dan ook in de middag. :-q
Plaats reactie