Bikepark Mook

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik vond het toch wel weer vermakelijk om te zien.
Nee lang niet alles gaat perfect maar de heren hebben plezier en ze zijn in ieder geval goed ingepakt met allerlei protectie.
Dat kun je van veel anderen in het filmpje niet zeggen. Dus lekker verder gaan met lol hebben :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: do 8 april 2021, 07:04 Waarom rijden jullie eigenlijk niet gewoon over de track bij de drops?
Ik zie het eigenlijk nu pas echt.... :roll:
Dat gebeurde als je gelijk weer terug de drops op ging ipv de hele track te rijden. Mea Culpa. :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

bouwpakket schreef: do 8 april 2021, 10:39" Ik kreeg een reactie in de trant van: "Dus ik mag daar niet lopen? Belachelijk, er mag helemaal niets meer in Nederland" :~
Dan is iemand toch wel aardig de weg kwijt :roll:
Ik zal zo eens op het bloemenperkje in de voortuin van mijn buren gaan zitten. Belachelijk dat dat ook al niet meer mag in Nederland.

Zet gewoon wat bordjes neer met "PAS OP: LANDMIJNEN"
Waar woke is, is vuur
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Kapitein Iglo schreef: do 8 april 2021, 09:56 Nou kan betere techniek je wel helpen bij meer lol. Zo heb ik wel eens een clinic bij Mikey op Beringen gevolgd. Steile leercurve, maar gegarandeerd veel lol en aan het eind van de dag ga je naar huis met een rugzakje techniek waar je verder mee kunt!

Zonde van je telefoon :-{

P.S. Ik wil ook geen Yo-Eddy zijn. Eén is zat :)
Yo-Eddy kan ook geen r#k in zo'n bikepark dus ik zou de lat een stuk hoger leggen :wink:

Het eerste deel van je reactie vat de strekking van mijn opmerking verder goed samen. Gewoon aan je skills werken i.p.v .in een matras gewikkeld van een berg afrollen :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Dat heb ik zondag ook gedaan, heb voornamelijk de beginners lijn gereden en begonnen met de lage drops net zo lang tot ik die allemaal netjes met controle kon landen.
Valt mij op dat lang niet iedereen zo denkt. Heel veel gaan na één keer proberen beginnerslijn (zonder resultaat) door naar de lijn voor gevorderde :~

Waarom wil je een tafel van 4 bike lengtes proberen te springen als je een tafel van 2 bike lengtes nog niet haalt?
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op do 8 april 2021, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Singletrack Sundays schreef: do 8 april 2021, 11:58 Dat heb ik zondag ook gedaan, heb voornamelijk de beginners lijn gereden en begonnen met de lage drops net zo lang tot ik die allemaal netjes met controle kon landen.
Valt mij op dat lang niet iedereen zo denkt. Heel veel gaan na één keer proberen beginnerslijn (zonder resultaat) door naar de lijn voor gevorderde :~
Logica is als volgt:

makkelijke lijn overleefd => door naar moeilijke lijn
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

yo-eddy schreef: do 8 april 2021, 11:47
Kapitein Iglo schreef: do 8 april 2021, 09:56 Nou kan betere techniek je wel helpen bij meer lol. Zo heb ik wel eens een clinic bij Mikey op Beringen gevolgd. Steile leercurve, maar gegarandeerd veel lol en aan het eind van de dag ga je naar huis met een rugzakje techniek waar je verder mee kunt!

Zonde van je telefoon :-{

P.S. Ik wil ook geen Yo-Eddy zijn. Eén is zat :)
Yo-Eddy kan ook geen r#k in zo'n bikepark dus ik zou de lat een stuk hoger leggen :wink:

Het eerste deel van je reactie vat de strekking van mijn opmerking verder goed samen. Gewoon aan je skills werken i.p.v .in een matras gewikkeld van een berg afrollen :winkie:
Die clinic bij Mickey staat al op de planning. Maarja corona hé. Maar toch zie ik je zoontje ook met protectie fietsen of is dat anders?

https://youtu.be/5Av3ovCN2wo

En zo slecht ging het nou ook weer niet vind ikzelf.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Sabai schreef: do 8 april 2021, 12:01
yo-eddy schreef: do 8 april 2021, 11:47

Yo-Eddy kan ook geen r#k in zo'n bikepark dus ik zou de lat een stuk hoger leggen :wink:

Het eerste deel van je reactie vat de strekking van mijn opmerking verder goed samen. Gewoon aan je skills werken i.p.v .in een matras gewikkeld van een berg afrollen :winkie:
Die clinic bij Mickey staat al op de planning. Maarja corona hé. Maar toch zie ik je zoontje ook met protectie fietsen of is dat anders?



En zo slecht ging het nou ook weer niet vind ikzelf.
Top, hoop voor je dat-ie snel door kan gaan!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Sabai schreef: do 8 april 2021, 12:01
yo-eddy schreef: do 8 april 2021, 11:47

Yo-Eddy kan ook geen r#k in zo'n bikepark dus ik zou de lat een stuk hoger leggen :wink:

Het eerste deel van je reactie vat de strekking van mijn opmerking verder goed samen. Gewoon aan je skills werken i.p.v .in een matras gewikkeld van een berg afrollen :winkie:
Die clinic bij Mickey staat al op de planning. Maarja corona hé.
Wanneer staat die van jou gepland?
Tot nu toe zijn die, voor de mensen die dat willen, omgezet naar "prive" clinics van groepjes van 3 personen in de buurt van Geleen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Juan007 schreef: do 8 april 2021, 12:14
Sabai schreef: do 8 april 2021, 12:01

Die clinic bij Mickey staat al op de planning. Maarja corona hé.
Wanneer staat die van jou gepland?
Tot nu toe zijn die, voor de mensen die dat willen, omgezet naar "prive" clinics van groepjes van 3 personen in de buurt van Geleen.
Ik wil graag naar België dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Elvander schreef: do 8 april 2021, 10:40Nee lang niet alles gaat perfect maar de heren hebben plezier en ze zijn in ieder geval goed ingepakt met allerlei protectie.
Je kunt nog zo goed ingepakt zijn met protectie maar:
1) zorgen dat je het langzaam opbouwt en techniek netjes onder de knie krijgt in plaats van "op hoop van zegen" van de hoogste te gaan is effectiever, zowel qua het voorkomen van blessures als uiteindelijk progressie,
2) als je met 4kg extra plastic naar de grond gaat voor een sleutelbeenbreuk, schouderluxatie, etc... dan gaat het resultaat niet heel veel anders zijn dan zonder...

Wat niet betekent dat protectors geen zin hebben, je hebt liever een kras van de punt van een steen op je rugwervelbeschermer dan je rugwervel zelf, maar onsterfelijk word je er - in tegenstelling tot wat af en toe gedacht lijkt te worden - niet van...
bouwpakket schreef: do 8 april 2021, 12:01makkelijke lijn overleefd => door naar moeilijke lijn
Best solide logica, er kan ook gelijk met de moeilijkste begonnnen worden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Cheeta, helemaal mee eens.
En toch hè deze gasten weten wel waar ze aan beginnen, zijn voorbereid met protectie, hebben in heel wat bikeparks gereden en vooral ze beleven er veel plezier aan.
Volgens mij weten ze ook allemaal best dat ze nog wat te leren hebben en de zelfspot knalt er vanaf.
Door filmpjes te posten weten ze ook dat ze dit soort kritiek te horen kunnen krijgen en daar doen ze ook nog wat mee als ik het hier boven lees.
Allemaal dik in orde wat mij betreft.

Zeker als ik dat vergelijk met die grappenmaker die ligt te kermen in de greppel (geen protectie, geen geschikte fiets en kennelijk geen skills)
Dat is de groep die je zou moeten bereiken of misschien zelfs weg moet sturen...
Laatst gewijzigd door Elvander op do 8 april 2021, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

cheeta schreef: do 8 april 2021, 13:07 ....., maar onsterfelijk word je er - in tegenstelling tot wat af en toe gedacht lijkt te worden - niet van...
Tenzij het vastgelegd is op video en viraal gaat!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Elvander schreef: do 8 april 2021, 13:15 Dat is de groep die je zou moeten bereiken of misschien zelfs weg moet sturen...
Mee eens, maar dit is wel gelijk een lastige.
Ik rij er geregeld rond en stuur mensen zonder helm (ja die zijn er ook, volwassen en al..) weg.
Dan zit je al op een grens, want het is openbaar terrein dus in feite heb je geen enkel gezag.
Of een fiets wel of niet geschikt is is niet te doen, dus waar trek je een grens?
Er wordt duidelijk aangegeven wat het advies is qua protectie en wat het niveau is.
Dat je dan op zo'n fiets en zonder protectie (op een helmpje na) toch denkt dat je het wel gaat redden is dan echt eigen risico.
Ik heb het liever ook niet natuurlijk, liever geen ambulances als het even kan...
Verder richt ik mij vooral op de kids, helm goed afstellen en beetje techniek en regels proberen bij te leren.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jamis Diablo schreef: do 8 april 2021, 13:33
Verder richt ik mij vooral op de kids, helm goed afstellen en beetje techniek en regels proberen bij te leren.
Dat kun je ook veel beter doen. En als de natuurlijke selectie de rest doet komen we al een heel eind.

De bedoeling was komende zondag het park te verkennen maar als halfbloedje is het mij veel te koud dan. Schuif het een weekje op en dan maar eens kijken hoe het daar is.
Plaats reactie